Jump to content
2 2
kamilpsk

Szarpie po przełączeniu

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z LPG w moim audi a mianowicie, przełączanie jest ustawione na 40 stopni po przełączeniu na LPG szarpie i zaswieca sie kontrolka check engine. Żeby normalnie pracował na gazie autem musze zrobic pare km okolo 10, mimo ze wskaznik temperatury dlugo przed pokazuje 90 stopni. Dodam ze parownik jest w zderzaku ma to jakis zwiazek moze nagrzewa sie wolniej ? stało mi sie to po wizycie wymiany filtow u gazownikow. Przed tym auto delikatnie szarpało przy zmianie biegow ale nie przeszkadzalo to w jezdzie. Nie mam mozliwosci podjechania do nich jeszcze raz pozniewaz jestem juz w holandii a nieznam w okolicy dobrego gazownika ktory moglby to ogarnac. Moze macie jakis pomysł na to dodam ze komp to stag 300 listwy hana dokladnie nie pamietam jakie podzespoły było wsadzone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli nie masz mozliwości podłączenia pod kompa lpg to zostaje ci tylko posprawdzanie czy sie lpg gdzies nie ulatnia po przełączeniu, a moze jakas wtyczka/przewód nie łaczy.

to tak trudno powiedzieć, a to przełączanie na lpg masz napewno 40 stopni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na 40 ale nawet jak ma 90 to i tak szarpie troche musze przejechac i działa normalnie. Mam około 10 km do pracy i smigam na paliwie bo przez ten odcinek szarpie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego pewnie rozjechały się korekty ecu,odłącz akumulator na ok godz,pojedz do pracy tam i z powrotem na benzynie a na drugi dzień tak samo tylko na gazie i napisz czy jest jakaś różnica,kolego wtryski hana nie powinny szarpać nawet przy 10c

Edited by Leopold27

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz moze to cos ta zrobie tak w sobote bo na tygodniu nie bardzo mam czas na odłączanie aku na godzine, moze to cos da i zaoszczedze na dojazdach do pracy :) dzieki za pomysł.


Jeszcze taki pytanie mam RNS-e czy zablokuje sie on po odlaczeniu aku ? bo nie wiem gdzie mam kod do niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak bylo w oryginale to nie bedzie wolac kodu bo bedzie zgodnosc vin a jak nie to oczywiscie zawola

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jest podobnie, ale nie dokładnie tak samo. U mnie z kolei jak autko jest zimne ale już osiągnie minimalną temp do przełączenia (ustawione tak że nawet przy 90*C musze lekko dodać gazu aby sie przełączył) i się przełączy na LPG to gdy puszcze gaz to mi szarpie samochodem, jak się rozgrzeje jest płynnie przyspieszam, puszczam gaz i spokojnie pomału zwalnia a na zimnym gdy przyspiesze i puszcze gaz to jest szarpniecie jedno. Podejrzewam że to może być wina cewki bo podobno jedną mam walniętą, ale nie mam kiedy jej wymienić narazie bo sa inne priorytety :kwasny:

więc może tez coś pomyśl w kierunku cewek, może któraś jest juz troche padnięta i na zimnym niedomaga? głośno myśle :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko zalezy czy na PB jest ok i objawy szarpania występuja, jak nie to szuka sie w lpg lub rozjechanych mapach PB po źle ustawionym lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rns-e był w oryginale. Na PB nic sie nie dzieje jedzie plynnie. Dzisiaj po pracy pojechałem do sklepu przełaczyłem na gaz szrpało, po powrocie jakies 10 min odpaliłem przełaczyłem na LPG i wszystko było normlanie. Dodam jeszcze ze jesli nie dodam gazu na LPG to silnik gasnie. Oczywiscie wszystkie objawy na zimnym tzn zimny mało powiedziane pokazuje 90 stopni a i tak szarpie musze przejechac kawałem i przestaje. Jeszcze zobacze co sie bedzie działo po odłaczeniu aku jak kolega radzil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko zalezy czy na PB jest ok i objawy szarpania występuja, jak nie to szuka sie w lpg lub rozjechanych mapach PB po źle ustawionym lpg

U mnie na PB jest od, przełacze na lpg od razu i jest tak jak pisałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze ze jesli nie dodam gazu na LPG to silnik gasnie

trzeba to jakos normalnie wystroić i nie bedzie problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Mam problem z LPG w moim audi a mianowicie, przełączanie jest ustawione na 40 stopni po przełączeniu na LPG szarpie i zaswieca sie kontrolka check engine. Żeby normalnie pracował na gazie autem musze zrobic pare km okolo 10, mimo ze wskaznik temperatury dlugo przed pokazuje 90 stopni. Dodam ze parownik jest w zderzaku ma to jakis zwiazek moze nagrzewa sie wolniej ? stało mi sie to po wizycie wymiany filtow u gazownikow. Przed tym auto delikatnie szarpało przy zmianie biegow ale nie przeszkadzalo to w jezdzie. Nie mam mozliwosci podjechania do nich jeszcze raz pozniewaz jestem juz w holandii a nieznam w okolicy dobrego gazownika ktory moglby to ogarnac. Moze macie jakis pomysł na to dodam ze komp to stag 300 listwy hana dokladnie nie pamietam jakie podzespoły było wsadzone.

ja mam też parownik w zderzaku i gazownik mówił że powodem szarpania(jakmi tak się dzieje to miga chceck a pózniej gaśnie) może być to że przymarzają wtryski ( u mnie objawy się nasilały w mrozne dni) a to przez to że odległośc jak jest pomiędzy parownikiem a wtryskami jest duża , teraz jak jest cieplej objawy ustąpiły , choć też czasem wywala chceck (wypadanie zapłonów) swieci mi się jakiś czas a pózniej gaśnie , a tego powodem może być kable świece ew. cewka


było: Ford Sierra 2.3 V6 115ps 1984r.

było: Reanult Laguna 3.0 V6 192ps 2000r.

było: :audi: A4 2.4 V6 170ps 2002r. 

było : Astra J Sportstourer 1.4 140ps 2011r.

jest: :audi: A4 B7 1.8t. :quattro: 190ps. 2005r. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale kombinujecie....

2.4 ma tak zwany system ZIMNY VAG ... trzeba miec sterownik LPG ktory obsluguje ta funkcje lub zastosowac przekaznik do czujnika temperatury ...


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale kombinujecie....

2.4 ma tak zwany system ZIMNY VAG ... trzeba miec sterownik LPG ktory obsluguje ta funkcje lub zastosowac przekaznik do czujnika temperatury ...

Mam sterownik stag 300, obsługuje on ten system ? :) Teraz jest ciepło i szarpanie calkowicie ustało. Byłem z autem zeby mi sprawdzili na kompie ale byl wtedy ciepły silkim i nic nie pokazalo koles powiedzial ze pewnie ktorys wtrysk do wymiany. Ale ze na krotko byłem w polsce to nie mialem jak auta zostawic w warsztacie. Wiec narazie tak smigam jak jest ale w konu znowy przyjda mrozy i dalej zacznie sie szarpanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...