Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pękające tłoki w AFN-ach. Spotkał się ktoś z czymś takim??


KaczorComp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mojemu znajomemu pękł dzisiaj jeden tłok w AFN-ie. Po rozmowach z różnymi mechanikami dowiedział się że a Afn-ach bardzo często pękają tłoki. Czy ktoś spotał się z takim zdarzeniem?? a jęsli tak to czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze mial juz z 1mln km przejechane,osobiscie i na forum raczej nie pamietam takiego przypadku....afn raczej jest jednym z najwytrzymalszych modeli silnikow audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mojemu znajomemu pękł dzisiaj jeden tłok w AFN-ie. Po rozmowach z różnymi mechanikami dowiedział się że a Afn-ach bardzo często pękają tłoki. Czy ktoś spotał się z takim zdarzeniem?? a jęsli tak to czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje??

mam pytanie.. ilu było tych mechaników??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoki w AFN pękają tak jak i w 1Z albo AHU. Pękają na wysokości górnego pierścienia, poziomo. Przyczyną jest najcześciej lejący wtrysk i bardzo wysokie EGT albo jeżdzenie na "oranżadce" :polew:.

W AFN nagminne też są problemy z zaworem przelewowym pompy oleju, wycierającym się wałkiem pośrednim i odpadającymi grzybkami zaworów na skutek wyrabiających się prowadnic trzona zaworu, padającymi hydraulicznymi popychaczami zaworów. Przeciętnie raz w miesiącu jest na warsztacie silnik TDI po którymś z tych zoonków. Jednak wszystkie one mają od 200 kkm w górę (niektóre blisko 600 kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoki w AFN pękają tak jak i w 1Z albo AHU. Pękają na wysokości górnego pierścienia, poziomo. Przyczyną jest najcześciej lejący wtrysk i bardzo wysokie EGT albo jeżdzenie na "oranżadce" :polew:.

W AFN nagminne też są problemy z zaworem przelewowym pompy oleju, wycierającym się wałkiem pośrednim i odpadającymi grzybkami zaworów na skutek wyrabiających się prowadnic trzona zaworu, padającymi hydraulicznymi popychaczami zaworów. Przeciętnie raz w miesiącu jest na warsztacie silnik TDI po którymś z tych zoonków. Jednak wszystkie one mają od 200 kkm w górę (niektóre blisko 600 kkm).

pękania tłoków w AFN`ach nie można określić jednak jako "bardzo częsta usterka", są one w większości spowodowane zaniedbaniami właściciela auta. [br]Dopisany: 06 Październik 2008, 22:13_________________________________________________

Przeciętnie raz w miesiącu jest na warsztacie silnik TDI po którymś z tych zoonków.

wg mnie jedynym powodem jest duża ilość wyprodukowanych jednostek napędowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spetsnaz a gdzie napisałem, że TDI to kible? Po prostu statystyka i przebiegi robią swoje...

Pękanie tłoków nie jest "bardzo częstą usterką" w AFN, a po prostu zdarza się. Za to urywanie się grzybków zaworowych jest już "dość częstą usterką"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spetsnaz a gdzie napisałem, że TDI to kible? Po prostu statystyka i przebiegi robią swoje...

Pękanie tłoków nie jest "bardzo częstą usterką" w AFN, a po prostu zdarza się. Za to urywanie się grzybków zaworowych jest już "dość częstą usterką"

Luzik :good:

bałem się tylko, że ktoś może odebrać to jako potwierdzenie tego co napisał użytkownik KaczorComp:

"Po rozmowach z różnymi mechanikami dowiedział się że a Afn-ach bardzo często pękają tłoki."

Co do grzybków, to ich pękanie spowodowane jest najczęściej przez duży przebieg (zmęczenie materiału/wypalenie),

bądź słabe smarowanie, fakt.. zdarza się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grzybków, to ich pękanie spowodowane jest najczęściej przez duży przebieg (zmęczenie materiału/wypalenie),

bądź słabe smarowanie, fakt.. zdarza się :)

Pękanie grzybków spowodowane jest wycieraniem się prowadnic zaworowych i "kiwaniem" się zaworu na boki. Najpierw silnik powoli traci moc bo spada szczelność i stopień sprężnia, później przez uderzanie w przylgnie zaworową jedną stroną, a nie całym odwodem na raz, grzybek "odłamuje sie" od trzonka bo go to "uderzanie" przegina raz w jedną stronę raz w inną aż odlamie od trzonka.

Krótkie prowadnice zaworowe i problemy z zaworami dopiero pokażą swoje "uroki" w silnikach PD - już dziś zaczynają się nagminnie pokazywać "kwiatki" z tym związane :gwizdanie:

Tak czy inaczej wolę zdrowego AFN jak współczesnego TDI z DPF, piezowtryskami Siemensa, padającymi napędami pompy oleju i pękającymi głowicami. (ale mam B7 TDI :polew:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakaś głupia plotka

nie glupia plotka ;d tylko najprawdziwsza prawda, mam już taki sklejony na biurko i robi mi za popielniczkę

najczęściej pada tłok na 3cim cylindrze ( najkrótsza droga od dolotu ).

Tłoki pękają najczęściej z powodu przeładowania i padniętej przepływki (obie usterki jednocześnie).

Mechanizm usterki jest taki... turbina przeładowuje, więc mamy duużo powietrza,

przepływomierz zaniża czyli mamy mało paliwka.

w wyniku czego mamy kosmiczny wzrost egt...

i pewnego razu przy włączaniu się do ruchu albo wyprzedzaniu... KABOOOM :hi:

a co do sceptyków, ja mam taki tłoczek, sąsiad też ma taki tłoczek. z tym, że mój jest chip'owany

a sąsiada niet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...