darkb 2 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 witam koledzy. Potrzebuję pomocy.Chcę wymienić napinacz łańcucha rozrz adu w swojej audi 1,8 125KM ARG. Posiadam już nowy napinacz do tego silnika z elektrycznym nastawnikiem faz rozrządu ( wtyczka ). Interesuje mnie jak i co odkręcać i jakimi momentami dokręcać. Chcuiałbym przedewszystkim dowiedzieć się jakie momenty dokręcania potrzebne są do dokrećania wałkoów rozrządu i pokrywy zaworów. Może ktoś z was robił coś takiego i ma jakieś foto story. Czy posiada ktoś wiedzę co oprócz napinacza , jakie uszczelki i inne rzeczy trzeba kupić aby zabrac się do tej wymiany, Czekam na pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rhinbac 0 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Wiem tylko ze pokrywa 10 Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek79 2 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Posiadasz napinacz (jak nowy to oczywiście z zamontowaną blokadą - blokadę ściągasz dopiero jak napinacz siedzi w aucie na gotowo.). Potrzebujesz jeszcze uszczelkę pod ten napinacz - numer uszczelki oryginalnej to 058198217, do tego jakiś środek uszczelniający bo tam trzeba troszkę posmarować, do tego jeszcze uszczelka pokrywy zaworów - numer oryginału 058198025. Porzebne narzędzia: inbus do odkręcenia cewki zapłonowej (świec nie wykręcasz), klucz dynamometryczny, klucz 10mm i jakiś dłuższy klucz Torx T30 bo śrubki są głęboko. Wałki rozrządu, napinacz i pokrywę dokręcamy momentem 10Nm. Nie pamiętam ale raczej ten napinacz nie wyjdzie bez odkręcania wałków rozrządu. Przed demontażem oczwiście odpowiednie ich ustawienie (od znaku na jednym wałki do znaku na drugim wałku ma być odległość 16 rolek łańcucha. Wałki rozrządu odkręca się w ściśle określonej kolejności, w innym wypadku mogą pęknąć od naprężeń. Tak samo montaż też ma ściśle określoną kolejność. Ten napinacz to najlepiej wymieniać jak się wymienia pasek rozrządu bo wtedy wszystko jest zluzowane. Ja niedawno zmieniałem sobie uszczelkę pod głowicą i jak dawałem głowicę do planowania to odkręcałem wałki z napinaczem. Jak chcesz jakieś fotki to podaj e-mail na PW. Edytowane 4 Lutego 2015 przez wojtek79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks94 0 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Teraz pytanie, podczas wymiany takowego napinacza i łańcuszka nie powinno zmieniać się także zębatek?? Są one wymienne?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sawul 2 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Jak są zużyte to nalezy wymienić i to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks94 0 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Ma ktoś namiary na takie? W katalogu Inter cars'u nawet nie występują ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek79 2 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 (edytowane) Nie będę się mądrzył bo nie jestem pewny ale raczej nie kupisz samych kół zębatych. Jak już to wymiana wałków rozrządu razem z tymi zębatkami. Nawet ETKA podaje wałek rozrządu z zębatką jako całość. Edytowane 5 Lutego 2015 przez wojtek79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks94 0 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Tak jest, znajomy mi to samo powiedział :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sawul 2 Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Etka pisze że trzeba cały wałek niestety . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkb 2 Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 a macie jakieś fotostory zmiany takiego napinacza oraz 2 pytanie czy trzeba wyjmowac oba wałki rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek79 2 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Sądzę że napinacz powinien wyjść po odkręceni jednego wałka. Oczywiście wałka od zaworów ssących, wtedy nie trzeba zrzucać paska. Zaznacz sobie czymś tylko np. markerem żebyś później tak samo wałek włożył w łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mesiah 12 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 A łańcucha nie wymieniasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mojzesh71 1 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Taki film z wymiany łańcucha znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sawul 2 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) Jak będziesz także wymieniał łańcuszek to wałek wydechowy trzeba poluzować inaczej nie wyjmiesz go. Edytowane 18 Lutego 2015 przez sawul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkb 2 Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 koledzy a może macie jakieś dane dot. wymiany ewentualnie czyszczenia smoka w misce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piocio83 2 Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Przednią panewkę wałków rozrządu składasz na masę uszczelniającą i trzeba by było pewnie wymienić uszczelniacz wałka ssącego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkb 2 Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Jak będziesz także wymieniał łańcuszek to wałek wydechowy trzeba poluzować inaczej nie wyjmiesz go. ale wałek wydechowy poluzować wszystkie sruby aby wyjąc ten łańcuszek i jaka jest kolejnosc odkrecania srub wałka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piocio83 2 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 (edytowane) Wymontować najpierw pokrywy łożysk 3 i 5 Wymontować pokrywę łożyska podwójnego ta od przodu Wymontować obie pokrywy łożysk przy napinaczu Wykręcić śruby mocujące napinacz Poluzować i równomiernie odkręcać pokrywy łożysk 2 i 4 UWAGA śruby pokryw łożysk należy poluzować równomiernie,gdyż w przeciwnym razie wałek się napręża i może pęknąć przepisane z książki,sam z tego korzystałem,powinno Ci pomóc Edytowane 26 Marca 2015 przez piocio83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Wałek ssący jak już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zarowa 0 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Cześć, To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie :-) Odnośnie tematu nastawnika hydraulicznego wałka rozrządu mam pytanie. Z 5 miesięcy temu wymieniłem go (kupiłem niby "oryginalną" część z allegro) i niestety ale aktualnie cieknie z plastiku przy wtyczce (chyba jest to cewka). Czy można przełożyć samą cewkę ?? Nie mam pojęcia jak to jest zbudowane od środka, ale od zewnątrz przykręcane jest to na dwie śruby torxowe. Czy cewka z innego/starego napinacza będzie pasowała p&p? Czy po odkręceniu cewki nic nie nie ulegnie uszkodzeniu ? Na marginesie kod mojego silnik to ADR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się