Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka silnika 2.0tdi BPW na 1.9TDI 131km AVF w A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam co trzeba wszystko do wymiany silnika 2.0TDI BPW 140km na silnik 1.9TDI AVF lub inny 131km bo niby skrzynia biegów manualna podejdzie z 2.0tdi do 1,9tdi a co z reszta?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak byś sie zdecydował to ma awx po przebiegu 200tyś cały czas w aucie można sie przejechać i ocenić. A potrzeba oczywiście kpl silnik 1.9 i elektryka sinika jest inna ale do ogarnięcia

Opublikowano

Oj tego nie wiem nich ktoś inny możne się wypowie na ten temat. O elektryce wiem bo kiedyś z mechanikę gadałem na ten temat i mówił że kable trzeba przełożyć a o skrzyni nic nie mówił więc chyba pasuje.

Opublikowano

AWX/AVF to praktycznie takie same motory jak BPW, różnią się tylko pojemnością , wałkiem rozrządu i osprzętem ( EGR i klapa gasząca i dodany DPF).

Oczywiście w tych dwóch pierwszych nie ma też wałków wyrównoważających :decayed:

Jeżeli EGR i klapę zostawił byś od BPW, to żadnych problemów z kablologią nie powinno być ,zostanie tylko trochę wolnych kabelków od osprzętu DPF-a.

Po przekładce motor powinien odpalić i jeździć nawet bez jakiejkolwiek ingerencji w program , ale jego korektę na pewno by trzeba zrobić , chyba że pompki i wałek rozrządu przełożysz z BPW i DPF-a z całym oprzyrządowaniem też zostawisz na miejscu :naughty:

W takim przypadku to praktycznie jest wszystko jak w ori , tylko pojemność skokowa jest mniejsza o 5% i nie ma wałków wyrównoważających :decayed::hi:

Wszystko co napisałem w temacie oparte jest na mojej wiedzy, co nie znaczy że jakieś drobne kwiatki nie wyjdą w praniu , ale większych problemów nie przewiduję :)

Opublikowano

Czyli skrzynia biegów manualna moja z 2.0TDI BPW może zostać? A sterowanie silnika trzeba będzie przełożyć?

Opublikowano (edytowane)

AWX ma bodajże mniejsze sprzęgło i tu jest niewiadoma, ale jak sprzęgło z dwumasem zapodasz z z BPW, to problemu nie powinno być.

Jeżeli DPF-a przy okazji chcesz wywalić , to tak jak napisałem , zostanie trochę wolnych kabelków od jego obsługi i konieczna będzie ingerencja w soft, ze względu na jego brak, i inne profile krzywek napędzających pompki w silnikach bez DPF- u , jakimi są AWX i AVF.

Generalnie rozmieszczenie wszystkich czujników na słupku silnika i ich typ powinien być taki sam, więc praktycznie nie powinno być "problemów elektrycznych".

Pasowało by pewnie też zostawić alternator od BPW, bo jest on sterowany przez ECU silnika, a nie jestem pewien jak jest w tych z 1,9 :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

A pas przedni i chłodnice i intercoller może zostać z 2.0TDI BPW?

Opublikowano

Tak, wszystko powinno pasić :)

Opublikowano

licznik do zmiany z B6..

Opublikowano

Dlaczego licznik

bo inne immo jest w B6

Opublikowano

I to nie idzie przeprogramowav

nie

Opublikowano

licznik do zmiany z B6..

Jak zostawi ECU od BPW , to jaki problem będzie immo powodować ?

Opublikowano

licznik do zmiany z B6..

Jak zostawi ECU od BPW , to jaki problem będzie immo powodować ?

inny typ immo Rb8.Przeciez AVF nie pojdzie na ecu z BPW

Opublikowano (edytowane)

Dla czego AVF z osprzętem od BPW nie pojedzie na ECU i liczniku od BPW ????

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dla czego AVF z osprzętem od BPW nie pojedzie na ECU i liczniku od BPW ????

jak zmienisz wszystko włącznie z egr powinno smigac + zmiana softu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...