SPRYSKIWACZE W ZDERZAKU ROCZNIK 1995

    29 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Siemanko mam pytanko czy jest możliwość przerobienia zwykłego zderzaka na opcje z wyskakującymi spyskami niezbędne mi to do xenonków

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.. Również podłaczam sie do topicu.. Ale rozmawiałem podczas kontroli z "panem" z drogówki i powiedzial ze nie jest to nigdzie napisane ani nie jest to obowiazek posiadanie spryskiwaczy.... Ale w naszym kraju róznie to bywa.. wiec warto uniknac opłat ... Osobiście przymierzam sie do kupna zderzaka i przerobki na rs4...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

    Każda inna "domowa" instalacja jest nielegalna i może stanowić podstawę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego!

    Te wiadomości są też w prawie o ruchu drogowym.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

    Każda inna "domowa" instalacja jest nielegalna i może stanowić podstawę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego!

    Te wiadomości są też w prawie o ruchu drogowym.

    w polsce napewno zaden gliniarz ni epatrzy czy masz spryskiwacze na ksenonach wiec nie ma sie co przejmowac jak narazie :grin:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    czasami dobrze że tak mało wiedzą :)

    Weźcie pod uwagę tez innych uczestników nie tylko siebie na drodze , bezwzględnie musza być spryskiwacze przy ksenonach a to niedlatego żeby ładnie reflektory wyglądały tylko po to żeby brudne lampy nierozpraszały światła i nieraziły nadjeżdżających z przeciwka.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A ja kupiłem kompletny zestaw od audi S4 czyli reflektory i system samopoziomujący dałem za to 700 zl a pozatym przepisy nie określają jednego OK mam spryskiwacze reflektorów i co dalej a czy mam obowiązek mieć płyn do spryskiwaczy wiec na co mi przepraszam one jak psikają powietrzem :lol: O i jeszcze jedno ja mam na lampach napis E4 a E1 są to zwykłe soczewki montowane seryjnie w audi A6 starej 100

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    czasami dobrze że tak mało wiedzą :)

    Weźcie pod uwagę tez innych uczestników nie tylko siebie na drodze , bezwzględnie musza być spryskiwacze przy ksenonach a to niedlatego żeby ładnie reflektory wyglądały tylko po to żeby brudne lampy nierozpraszały światła i nieraziły nadjeżdżających z przeciwka.

    zawsze mozesz stanac i przetrzec szmatka lampy i tez bedzie cool :razz: :grin:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No i tak też właśnie robiłem do tej pory po za tym chciałem zasugerować że pełną czystość reflektora dają dopiero spryskiwacz + wycieraczka jak to ma miejsce w volvo s40

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hehe ja u siebie zakladalem xenony, są oryginalne na szczescie , ale calej reszty tych bajerow nie ma :) juz kilka razy mnie kontrolowali policjanci i nic, baaa nawet na przegladzie koleś nie zwrocil na to uwagi :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    A ja mam troche inne pytanie

    probowalem uruchommic swoje spryskiwacze lamp w B5 kombi i niestety mi sie nie udalo

    na poczatku nawet nie wiedzielem jak sie je wlacza, dowiedzialem sie ze przy zapalonych swiatlach podczas spryskiwania przedniej szyby, ale niestety

    zastanawiam sie gdzie jest przyczyna?

    Pozdraiwam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Spryskiwacze reflektorów zadziałają jeżeli przytrzymasz dłużej niż sekundę spryskiwanie szyby, oczywiście przy włączonych światłach.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Kaziu_Wichura

    przepraszam, że zrobię OT ale nie chcę zakładać nowego tematu dla jednego pytania. Koledzy powiedzcie mi jaki jest koszt wstawienia xeonów do A4 z 95 roku. W niedalkiej przyszłości chciałbym zrobić to u siebie.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Lampy zespolone po 99 wraz z zarowkami 2000 zl (ja mialem nowki) + 180 za przerobke blotnikow i kostki. Dochodzi do tego koszt przerobienia zabezpieczenia w instalacji chyba 100 zl o ile pamietam. To jest okolo 2300. Mozna poszukac uzywek xenonow, ale ja mialem nowki z pewnego zrodla i nie mam z nimi zadnych problemow (mam je okolo 7 miesiecy) Efekt jest powalajacy. pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Kaziu_Wichura

    no to nie mała kasa ale za to jaki efekt i jak bezpieczniejsze są xeony w nocy od zwykłych lamp... Zobaczymy co przyszłość przyniesie :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość zdeniu
    Lampy zespolone po 99 wraz z zarowkami 2000 zl

    dość sporo, w większości sklepów motoryzacyjnych można to nabyć za 1500zł

    przerobienia zabezpieczenia w instalacji

    możesz rozwinąć temat :?: o jakie zabezpieczenie chodzi :?:

    no to nie mała kasa

    a jak wartość auto wzrosła :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oryginalne Lampy (zespolone) do A4 za 1500 zl (valeo)?

    Normalnie mamy zarowke h4. Po zmianie reflektora jest d2s + h7 drogowe. Jesli masz wlaczone mijania (xenon) i wrzucasz dlugie to automatycznie xenon sie wylaczy. Dlatego jest potrzebna modyfikacja :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość zdeniu
    Oryginalne Lampy (zespolone) do A4 za 1500 zl (valeo)?

    dokładnie tak

    Normalnie mamy zarowke h4. Po zmianie reflektora jest d2s + h7 drogowe. Jesli masz wlaczone mijania (xenon) i wrzucasz dlugie to automatycznie xenon sie wylaczy. Dlatego jest potrzebna modyfikacja

    i juz wszystko wiem , dzięki :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Oryginalne Lampy (zespolone) do A4 za 1500 zl (valeo)?

    Normalnie mamy zarowke h4. Po zmianie reflektora jest d2s + h7 drogowe. Jesli masz wlaczone mijania (xenon) i wrzucasz dlugie to automatycznie xenon sie wylaczy. Dlatego jest potrzebna modyfikacja :P

    ale jak chwilowo wlaczy sie dlugie to xenony nie gasna :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Łoles tak jak mowisz, nie gasnie :lol:

    [ Dodano: 2006-08-09, 09:35 ]

    Zdeniu, jak montowalem swoje, to takie ceny byly od 1800 do 2000 zl zalezy u kogo, byly za 1600 ale uzywki czesto z klejonymi uchwytami itd. takze wolalem doplacici i miec igle. pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale jak chwilowo wlaczy sie dlugie to xenony nie gasna :)

    No nie wiem Panowie jak u Was, ale u mnie przy włączonych drogowych w ogóle nie gasną. Zresztą, troche byłoby to uciązliwe nocą np. zmieniając światła z drogowych na mijania, musiałoby minąc parę sekund zanim żarnik ksenonowy ponownie uzyska pełną jasność, przez co chwilowo bylibyśmy "ślepi".

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale jak chwilowo wlaczy sie dlugie to xenony nie gasna :)

    No nie wiem Panowie jak u Was, ale u mnie przy włączonych drogowych w ogóle nie gasną. Zresztą, troche byłoby to uciązliwe nocą np. zmieniając światła z drogowych na mijania, musiałoby minąc parę sekund zanim żarnik ksenonowy ponownie uzyska pełną jasność, przez co chwilowo bylibyśmy "ślepi".

    w tym przypadku chodzi o zarowke H4 w starych lampach Valeo, albo dlugie albo krotkie, ale przy zmanie lamp nalezy jakis przewodzik przepiac na inny pin przy wlaczniku i bedzie git

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Zobacz na stan płynu do spryskiwaczy. Jesli jest malo to tez nie pojda

    a mozesz bardziej to rozwinac .... na jakiej zasadzie to dziala ze przy malej ilosci plynu pryska na szybe a ksenony zostaja suche :?:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To wkoncu powinien ten ksenon gasnac przy zmianie z mijania na dlugie czy nie, bo u mnie nie gasnie?

    Zdeniu co do tych ori xenonów za 1500zl nowych (oczywiscie mowa o samych lampach bez przetwornic?) to szczerze watpie zeby faktycznie tak bylo. Mnie wyniosly 2000zl lacznie z przetwornicami i zarówkami, a to tylko dlatego ze kupilem poprzez znajomego z serwisu Audi w Niemczech. Poza tym nie spotkalem sie jeszcze ze sklepem motoryzacyjnym sprzedajacym ori xenony. Jak nowe to tylko ASO.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Xenon nie gaśnie podczas wł. świateł długich.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak stara lampa była valeo na H4, to po zamontowaniu xenonów i włączeniu długich, xenon zgaśnie (tzrzeba przełożyć jeden kabelek przy przełączniku)

    a jak stara lampa była BOSCH na H7+H7+H1, to przy włączeniu długich, xenon nie zgaśnie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam wielką prośbę. :mysli:

    Mam Xenony z S4 i teraz kupiłem oryginalny zderzak ze spryskiwaczami i pompką do zbiorniczka.

    Proszę mi powiedzieć czy mogę zamontować tą pompkę w zbiorniczku z płynem do szyb i jak podłączyć się do instalacji. Może lepiej jest zrobić dodatkowy włącznik spryskiwaczy reflektorów? :mysli:

    Proszę o szybką odpowiedź bo oddałem już zderzak do malowania.

    Pozdrawiam. :a4fan:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy