Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Duży ubytek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od jakiś 5 tygodni auto zaczęło brać mi bardzo dużo oleju średnio ok 0,9 l na 1000km. Rozebrałem cześć dolotu i jest tam olej, auto kopci tylko na zimno jak się nagrzeje to przestaje, spaliny śmierdzą spalonym olejem. Teraz pytanie czy to turbina mówi papa czy coś innego się mogło posypać? Przebieg 212tys 2,0 BPW. Dodam że auto ma moc jeździ normalnie tylko że oleju ubywa. Wycieków nie ma. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy turbo puszcza olej?

Opublikowano

Na dziale 1.9 jest prawie idętyko temat.podlącz się tam poczytaj. 8v to prawie to samo.

Opublikowano

Turbo czy puszcza najlepiej sprawdzić na stole. Rozbierasz część gorąca i jak wokół wirnika jest olej to turbo kaput.

Opublikowano

A jeżeli idzie w część kompresyjną to nie kaput...? B)

Opublikowano

Czyli bez wyjęcia turbo nie stwierdzę czy jest kaput? Bo te 1l na 1000km to jakaś masakra. Sprawdzę jeszcze paliwo w filtrze paliwa czy pompa tandemowa nie nie miesza paliwa z olejem. Za tydzień mam urlop to będę mógł wyjąć szuszarkę i oddać na regeneracje jak coś.

Ps gdzie ten temat o 1,9 z braniem oleju bo nie mogę znaleźć

Opublikowano

A jeżeli idzie w część kompresyjną to nie kaput...? B)

Też kaput, ale zimna strona zawsze jest ufajdana olejem z odmy i dlatego trudniej jest określić stan turbiny z tej strony.
Opublikowano

Raacja :)

Opublikowano

Więc tak wyczyściłem rury dolotu jutro wyczyszczę fmic odepnę odmę i zobaczę gdzie olej spiepsza. Po ilości oleju w rurach raczej wątpię żeby olej szedł w dolot. Jak olej pójdzie w wydech to auto będzie kopcić? /Ps da się wyczyścić odme w pokrywie zaworów?

Opublikowano

W wydech jak olej idzie to kopci jak cholera. Odmę żeby wyczyścić to trzeba odkręcić pokrywę zaworów. Ja osobiście nie widzę sensu czyszczenia odmy, bo to jest tylko otwór w pokrywie ze skraplaczem oleju.

Opublikowano

Dzisiaj na spokojnie zdiagnozowałem że turbina wali w dolot olej bo znowu jest cały brudny. Zrobiłem też test białej kartki przyłożyłem za turbine na rozpięty dolot i wali olejem, więc w poniedziałek demontaż i regeneracja. Dzięki chłopaki za porady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...