Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podgrzewane fotele jak naprawić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

mam kilka pytań związanych z naprawą mat podgrzewania foteli.

- Pierwsza rzecz to schemat i wyprowadzenia kostki pod siedzeniem. Sa cztery piny, dwa większa i dwa mniejsze. Który za co odpowiada?(wiem ze to obwody drutu oporowego ale które to które, góra,dol)

- Druga rzecz. Jaką oporność powinny mieć druty przy pomiarze?

- Jakiej oporności jest ten drut na cm/m. W przypadku wymiany.

- Jakie napiecie powinny wychodzic z kostki męskiej przy dywanie. (mi wychodziło 0.98v i w którymś wypadku chyba 6v(moge sie mylic) ale nie jestem pewny.(nie mam schematu to nie wiem pod które sie podpiąć miernikiem)

- Jak sprawdzić przekaznik przy konsoli. (mam go przy sobie, wymontowalem go) czy prawidiłowo działa.

- Jak rozebrać ten przekaznik i dostac sie do srodka.

Jak sprawdzić czy mam wgl maty grzewcze. Czy kostka z pinami to już 100% pewnosci?

Edit: miernik ustawiony na obwód i pomiary przy kostce zero rezultatu,

Nie sprawdziłem bezpiecznikow, czy są jakies odpowiedzialne za grzanie?

Edytowane przez minibe
Opublikowano
0) Można było poszukać już założonych tematów zamiast zakładać nowe. O podgrzewabych fotelach są co najmniej 2. Np ten: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/221741-podgrzewane-fotele-rezanie/

Może jest o zakładaniu, ale większość pytań znajduje tam odpowiedź.


1) Schemat tam oczywiście jest - post #97.

Kostka jest 6 pinowa, są tylko 4 kable. Dwie masy jedna dla termistora a druga dla maty, plus grzania i sterownie od termistora.


PIN 1 - 0,5 br/sw - masa wejście na termistor

PIN 2 - 0,5 sw/ws - wyjście od termistora na regulację

PIN 3 - 1,5 br - masa dla maty

PIN 4 - 1,5 sw/ge - plus od regulacji do maty



2) Co do oporności to można było takie pytanie zadać 20-15 lat temu kiedy te maty były świeże i jeszcze było na czym sobie pomierzyć. Dziś to już większość nie tej oporności co natywnie, ale może ktoś się wykaże i sam zmierzy. Sam nie wiem, chyba 4-7ohm.


3) Ale co ty chcesz wymienić? Drut oporowy? Widziałeś jak wygląda ta mata? Powodzenia. Jest to jakieś rozwiązanie, ale chciałbym zobaczyć efekty.


4) Napięcie jakie wychodzi z regulacji to tyle co masz w instalacji 12-14.4V, maty nie są regulowane obniżaniem napięcia a jedynie odcięciem.


5) Pokrętła to sobie możesz sprawdzić tak jak ja to robiłem we wspomnianym temacie. Chyba nawet dawałem zdjęcia.

Post #79


6) Kostki to już 99% pewności, chyba, że chomiki zjadły maty a ktoś po złośliwości zostawił zielone kostki pod fotelem.


7) Bezpieczniki OCZYWIŚCIE są.

Bezpiecznik nr 5 dla regulacji

Bezpiecznik nr 44 dla mat.

Opublikowano

Dziekuje za tak trafną odpowiedź. Lenistwo może nie ale wytrwałość mnie zgubiła. Przeszukałem całe forum "warsztat" i większą część "wnętrze".

Test obwodu wskazuje na to że mata ma przerwany drut oporowy.

Opublikowano

Częste, ale łatwe w naprawie. Najczęściej przepala się w siedzisku i to tam gdzie mata zagina się pod prętami.

A obwód termistora sprawdzałeś? Potwierdza się to moje przypuszczenie, że jest tam 6,7 albo 10k ohm NTC?

Opublikowano

Robie pomiar na kazdym pinie przy fotelu i nie ma zadnej reakcji na wyswietlaczu.

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem test przekaźnika. Wychodzi na to ze potrzebny jest termistor NTC wraz z wzrostem temp rezystancja musi malec.

Progi zalaczania na przekazniku:

2kOhm dla poz. 6

4kOhm dla poz. 5

8kOhm dla poz. 3

itd.

Wychodzi na to ze przekaźnik jest jaknajbardziej w porządku.Zostaje mi rozebranie fotela i sprawdzenie wszystkich połączeń. Może uda mi się naprawic bez wymiany na nowe.

Rada dla osób które sprawdzają napięcia na wyjściu przekaźnika: Przy odłączonej kostce z fotela pomiar nie ma zadnego sensu ponieważ termistor działa jak sygnał załączania, bez niego przekaźnik nie puści napięcia na styki.

Edytowane przez minibe
Opublikowano

Szybkie pytanie. Pomiędzy matą a gąbką jest coś jeszcze? Czy mata leży bezpośrednio na gąbce.

Opublikowano (edytowane)

U mnie jest na wierzchu, obszar grzewczy to mata w kolorze oliwkowym, sektory połączone przewodami. Mata po zlutowaniu przewodów i zamknięciu obwodu grzeje przyzwoicie.

Pomiary dokonałem w zły sposób, sprawdzałem na żywo omomierzem gdy potencjometr był wpięty w obwód przekaźnika.

Rezystancja jest o wiele niższa na poszczególnych progach. Wazne jest jedynie sprawdzenie czy przekaźnik "budzi się" podczas podawania odpowiedniej opornosci.

Oparcia mają: 1,5R.

Siedziska mają: 1,7R

Pomiar w szeregu wynis 13R

Nie rozumiem dlaczego 13 skoro powinny sie sumowac te wartosci i dac 3,2R

Edytowane przez minibe
Opublikowano

Ja nie rozumiem dlaczego uniwersalna w całości ma 18ohm a po przekrojeniu na 3 równe części każda z nich ma po 35-40ohm.

Opublikowano

Może gdzieś jest poprowadzone równolegle?

Opublikowano

Bo jest równolegle :P

w ori jest tak, że siedzisko stanowi całość a na plecy idzie szeregowo, więc nie grzeje jedno nie grzeje nic.

Opublikowano

czy ktoś może mi napisać czy do podgrzewania foteli jest jakiś przekaźnik??a jeśli tak to gdzie go szukać??bo mam u siebie grzanie ale chyba nie działa bo po włączeniu reakcji brak.żaden przekaźnik nie cyka.bezpiecznik 44 sprawdzony i jest cały.

Opublikowano

dzięki.najlepsze jest to ze 2 razy czytałem ten temat i umknęło mi ze to sam włącznik podgrzewania fotela pełni funkcje przekaźnika

Opublikowano

Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak konkretnie sprawdzać przełącznik? Mam na myśli czy sprawdzać go podpiętego czy też nie i na których pinach?

Opublikowano (edytowane)

Skoro nie znalazłeś odpowiedzi na to pytanie to znaczy, że nie szukałeś jej wcale.

Post 79 w http://a4-klub.pl/index.php?/topic/221741-podgrzewane-fotele-rezanie/page-4

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

Czytałem ten post wielokrotnie jadnak nadal nie wiem na których pinach powinien być opór i czy mogę sprawdzić to na wyciągniętym wyłączniku.Mój problem polega na tym, że w kostce do pokrętła jest prąd.Na wyjściu do fotela nie ma napięcia. Maty są sprawne, zatem podejrzewam wyłączniki.

Opublikowano

To jeszcze sprawdź termistory czy są sprawne bo już o tym wspominałem, że bez nich nie ma napięcia na wyjściu na maty.

Opublikowano

A da się je sprawdzić bez rozbiórki fotela?


Z wcześniejszych postów doczytałem się że kable do termistora to pin nr.1 oraz pin nr.3 w kostce fotela. Czy uszkodzony termistor nie bedzie miał oporu? Czy pomiar należy dokonywać na podłaczonej kostce czy na odłączonej?Moja wiedza na temat termistora jest znikoma wiem tylko tyle że wraz ze wzrostem tempratury rezystancja maleje, jednak nie wiem jak ma się objawiac jego uszkodzenie.Ani jeden ani drugi fotel nie grzeje. Czy w razie sprawności termistorów winą mogą być przełączniki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...