soulmaster3m Opublikowano 22 Marca 2016 Opublikowano 22 Marca 2016 (edytowane) W tamtych tematach masz opisane kostki. Zarówno pod fotelem jak i te wchodzące w pokrętła. Termistory sprawdzasz albo na kostce pod fotelem albo na tej idącej od pokrętła bo co to za różnica. Jesli juz pod fotelem to jednak jest różnica czy badasz te idącą w fotel czy te idącą w podłogę Ma mię coś pomiędzy 5 a 10 kiloŁoma. Jeśli ma zero lub miernik nic nie pokaże to dany termistor nie działa. Widzis, głupio tłumaczyć jak działają podstawowe elementy elektroniczne jak widzę, że o tym nie masz pojęcia. Z tamtych informacji to ktoś kto choć raz miał lutownice w ręku by zrobił wielki użytek. Co ja Ci tutaj mam więcej pisać jak juz wszystko jest opisane. Tak. OCZYWIŚCIE, że się je da sprawdzić bez bebeszenia fotela. Uszkodzony to tez zależy jak. To jest prosty opornik z tym, że NTC. Tutaj jedyne jakie uszkodzenie może wystąpić to przerwanie. Przełącznik nie dostaje określonego oporu lub opór jest zerowy, wiec nie daje napięcia na maty. Podłączona czy odołączona. No naprawdę nie masz o tym pojęcia. Oczywiście, że odłaczona bo przecież badasz element w fotelu a nie w pokrętle. Ja myślę, że w razie sprawności termistorów powinieneś sprawdzić jeszcze czy obwód mat wykazuje jakiś opór bo powinien. Jeśli to zawiedzie to możesz prześledzić schemat który jest banalny i sprawdzić gdzie jest napięcie a gdzie nie ma a powinno. Ostatecznie sprawdź czy nie spalił się bezpiecznik A wez jeszcze powiedz czy mówimy o nowych matach jak to np robiłem ja czy o takich co to już mają ponad dekadę i może po prostu powiedziały papa. Sprawdź miernikiem tez maty. Jakiś tam opór mieć powinny. Jeśli jest zero no to mata gdzieś się przepaliła. Edytowane 22 Marca 2016 przez soulmaster3m
Bułek97 Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) Wielkie dzięki za klarowne przedstawienie tematu Maty nie są nowe ale jeszcze sprawne ( tak pokazuje miernik). Lutownicę w ręku miałem nie raz ale ze względu na niski wiek( Mam dopiero 18 lat) wolę się upewnić co i jak Fotele kupiłem razem z wiązką i podłączyłem według tego poradnika http://a4-klub.pl/index.php?/topic/244380-podgrzewane-fotele-na-ori-czesciach/ Zmierzyłem dzisiaj opór na termistorach i zero reakcji.Rozumiem że termistor znjajduje się w siedzisku fotela i wystarczy zdjąć tapicerkę i wlutować nowy? Pokieruję się Twoimi pomiarami i wlutuję 10 kOhm.Dysponujesz może wiedzą na temat umiejscowienia termistora w ori macie? Edytowane 23 Marca 2016 przez Bułek97
soulmaster3m Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) Ile dokładnie pokazuje miernik, jaką rezystancję. Termistor w kiloOhmach a maty raczej w Ohmach. Gdzie dokładnie mierzyłeś opór termistorów? Najlepiej sprawdź zarówno pod fotelem jak i w kostce po odłączeniu pokręteł. Tak dla pewności aby niepotrzebnie nie męczyć foteli rozkładaniem. Jak już pisałem to termistor dałem w oparciu aby na tym nie siedzieć, ale w ori jest w wgłębieniu z tyłu siedziska. Edytowane 23 Marca 2016 przez soulmaster3m
Bułek97 Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Wprawadziłem Cię w błąd przepraszam. Miernik mi nawalił. Kupiłem nowy i opór na termistorach to 16 kOhm( mierzony na kostce w fotelu) Pomiaru na wyłącznikach zaraz dokonam. Opór na matach to ok 3 ohm. Pomiary identyczne na obu fotelach. Na kostkach wyłączników opór winosi 14,6 kOhm (fotel kierowcy) oraz 14,7 kOhm (fotel pasażera)
soulmaster3m Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 (edytowane) No to fotele raczej są ok. Teraz to gdybanie i może coś źle podłączyłeś albo faktycznie coś z pokrętłami. Masz dwa wyjścia. Jedno to sprawdzić czy w instalacji idącej do pokręteł wszystko działa. Pin 1 to możesz nie sprawdzać bo to tylko podświetlanie, ale po włączeniu świateł jak podświetla ci się deska to powinno się tam pojawić napięcie. Pin 2 to wyjście napięcia na matę, więc badając kostkę pojawi się tutaj taki sam opór jak na kostce pod fotelem. Pin 3 to wchodząca masa, ale przez termistor, więc tutaj pojawić się powinien opór taki jaki ma termistor. Pin 6 to MASA. Na piny 4 i 5 ma iść napięcie. Pin 4 to był stały PLUS po bezpieczniku 44 czyli 30A Pin 5 plus po bezpieczniku 5 czyli 10A i ten dopiero po przekręceniu kluczyka. Same pokrętła łatwo sprawdzić na stole. Podajesz na pin 4 i 5 napięcie, na pin 6 masę. Bierzesz jakiś opornik np. o wartości coś pomiędzy 5kOhm a 10kOhm i łączysz go pomiędzy pinami 3 i 6 aby zasymulować działanie termistora. Bierzesz żaróweczkę 12V i łączysz ją pomiędzy pinami 2 i 6. Jeśli pokrętło działa to żarówka świeci. Edytowane 23 Marca 2016 przez soulmaster3m
Bułek97 Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Zmierzyłem jeszcze napięcie na kostkach wyłączników na pinie nr4 mam 12,5v ale na pinie nr.5 nie ma napięcia, a ze schematów które przedstawiałeś w innym temacie wynika że powinno. Jest to kabel czarno-czerwony. Być może jest to cała usterka. Zgodnie z poradnikiem według którego podpinałem instalacje parę tych kabli zmostkowałem w jeden i wpiąłem się w przewód zielono-czrany w awaryjnych( według poradnika jest tam prąd po stacyjce) jednak u mnie na kostce pokrętła nie ma napięcia w tym pinie.
soulmaster3m Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 I pewnie zagadka rozwiązana, pacjenta nie trzeba było ciąć. Poprowadź ten przewód do bezpiecznika 5 aby było jak należy. Tylko pamiętaj aby wlutować go "ZA" bezpiecznikiem ale możesz też na ten przewód dać napięcie skądkolwiek aby sprawdzić czy grzeją.
Bułek97 Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Ok wielkie dzięki za pomoc.Dzisiaj poprowadzę tan kabel jak należy
Bułek97 Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Problem rozwiązany. Fotele grzeją Jeszcze raz dzięki za pomoc
soulmaster3m Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Widzisz, mała pierdoła, jeden kabelek a przestało działać wszystko i chciałeś pruć fotele.
lukaszmiszcz Opublikowano 18 Października 2017 Opublikowano 18 Października 2017 pozwolę sobie sie podkleić pod temat U mnie problem jest z jednym fotelem (pasażera). Grzeją tylko boki siedziska. Środek i plecy nic a nic. Pytanie brzmi: czy istnieje szansa że jest to coś innego niż przepalenie maty grzewczej? Bo nie wiem czy się martwić, czy jednak zlecać ojcu przejrzenie kabelków i tych wszystkich rzeczy o których pisaliście wyżej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się