przemek1259 Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 Witam, dziś z ciekawości podłączyłem się Vagiem pod kompa w B6. Ostatnio jak sprawdzałem miałem poziom oleju 54mm i za parę chwil zmieniło się na Vagu na 53mm i na tym zostało, wyłączyłem i poszedłem, po około 2 tygodniach od tej operacji dziś podłączyłem znów Vaga i pokazuje 54mm oraz że przybyło oleju o 1mm. Mogło się tak zdarzyć czy nie bardzo?
Dajmon Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 (edytowane) Wartość oleju, którą zaobserwowałeś jest mało znacząca, aczkolwiek można na jej podstawie stwierdzić ile go masz w silniku, w misie. Kiedyś robiłem pomiary: Jak wartość przeskakuje Ci o jeden milimetr to nie masz się co przejmować. Czujnik poziomu oleju w misie ma dokładność, którą komputer silnika przelicza i wrzuca na Vag'a. Jak widzisz wartość ta może delikatnie się zmieniać. Ważne jest aby utrzymywać stan oleju widziany przede wszystkim na bagnecie. Pierwsza komórka pokazuje wartość oleju aktualną. Druga komórka, to wartość oleju jaka powinna występować w silniku. Tutaj jest mały problem, bo wartość w pierwszej komórce nie jest w stanie przekroczyć wartości w komórce drugiej. Owszem, aktualny poziom oleju przyjmuje wartość większą ale podczas jazdy. Możesz z ciekawości podłączyć sobie Laptopa i podczas jazdy analizować te dwie komórki. Wartość aktualna nie powinna być mniejsza od wartość w komórce drugiej. Z tych dwóch wartości oleju, ECU silnika wylicza średnią wartość oleju po 100km. Gdy samochód jest wyłączony, to wartość w komórce pierwszej zaczyna rosnąć, bo olej spływa z góry do miski, zakrywając kolejne milimetry na czujniku poziomu oleju. Ten Twój 1milimetr to żadna informacja. Nie ma znaczenia. Edytowane 22 Lutego 2015 przez Dajmon
przemek1259 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Opublikowano 22 Lutego 2015 czyli na vagu pojawiają się cały czas na bieżąco nowe informacje o stanie oleju? Myślałem że aktualizują się one co 100 KM...
Dajmon Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 Należy zauważyć i powiedzieć, że czujnik poziomu oleju ma ograniczony zakres pomiarowy oleju. Z czujnika poziomu oleju zamontowanego w misie, wystaje element pomiarowy na pewną wysokość. Gdyby ilość wlanego oleju do silnika przekroczyła maksymalną wysokość elementu pomiarowego czujnika, to czujnik ten nie odnotuje tego poziomu. Zmierzy on wartość maksymalną, na jaką pozwoli mu jego górna część. Dlatego w pierwszej komórce wartość aktualnego poziomu oleju przyjmuje 53, 54mm. Gdybyś wlał jeszcze ze dwa litry dodatkowo, to czujnik więcej oleju nie pokaże. czyli na vagu pojawiają się cały czas na bieżąco nowe informacje o stanie oleju? Myślałem że aktualizują się one co 100 KM... Tak ale w grupie 07. Jest to aktualny poziom oleju. Podczas jazdy, jego wartość zmienia się od .....hm 20mm.........40mm. Jeśli jesteś w stanie te wartości zliczać do głowy i zrobić średnią po 100km, to będziesz "batmanem". Komputer zlicza próbki tego poziomu oleju i po 100km daje średni wynik w grupie 06 w komórce trzeciej od lewej.
przemek1259 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Opublikowano 22 Lutego 2015 aha takie buty. Ok, sprawdzę co i jak jeszcze i będę pisał jak coś
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się