Figo1474 0 Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Witam serdecznie.Problem polega na zasprzeglonym visco.Na zimnym silniku przy dodaniu gazu visco obraca sie wraz z obrotami silnika.Mam dylemat jakie wybrac Behr,Febi czy thermotec? Dzwomiłem do sklepu w mojej okolicy i maja Thermotec.Miał ktos do czynienia z ta firma?Słyszałem równiez o tym jak jest zle przewozone czy przechowywane "w poziomie" to wtedy moze byc nie sprawne? Jak z wymiana w moim Audi A4 B5 1.9 Tdi AHU? Za wymiane w warsztacie poiwedziele mi 150zł.Pozdrawiam i szerokosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp 16 Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Kup wentylator elektryczny i zamontuj, do tego czujnik w chłodnicy Przerabiałem to u siebie w B5, po wymianie nowego sprzęgła wisko nadal kręciło. Auto chodziło jak samolot taki huragan pod maską Po zamontowaniu elektrycznego spokój na lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz_stg 7 Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Zamontuj jednak visco.Sprawdź przy zakupie czy elementy lekko się obracają. Bo wraz z wzrostem temp. sprzęgło visco zaciska się i daje w pełni regulowany nawiew. 150 zł za wymianę to sporo kasy.Ja jestem amatorem ale wymianę ogarnąłbym w godzinę. A za taki czas pracy to żądają sporo.No chyba ,że nie masz narzędzi i nie czujesz się na siłach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellbean 0 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) Sporo chcą bo to zasadniczo opiera się na zrzuceniu paska i odkręceniu jednej śruby z tyłu (jak dobrze pamiętam lewy gwint, ale ręki sobie nie dam uciąć, może wypowie się ktoś kto jest na bieżąco), tyle, że trzeba jakoś sobie je od przodu przytrzymać. Przydatne może być wyjęcie alternatora (2 śruby) z czego przy wyjęciu jednej przeszkadza właśnie visco, nie mniej nie wiem czy tylko u mnie tak jest (ktoś to zrobił przede mną?) ale brakuje w nim (visco) jednego żebra tak, że właśnie da się tą śrubę wyjąć. Behr to zdaje się oryginał, co do firmy Thermotec to ja bym na pewno nie kupił, miałem pompe wody i po 30kkm wymieniałem na nową, tak więc nigdy więcej. Edytowane 3 Marca 2015 przez hellbean Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz_stg 7 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Demontaż visko jest dość prosty. Demontujesz węże powietrza od interculera .Zdejmujesz pasek alternatora klucz 15 kręcisz w kierunku pasażera , odchylasz alternator wykręcając jedną śrubę bliżej silnika korzystając z brakującego żeberka w visco . Drugą wystarczy lekko odkręcić. Przewody elektryczne alternatora pozostają na miejscu. Teraz korzystasz z lusterka i kręcąc visco szukasz od strony filtra paliwa śruby która się kręci. Jest na imbus. Musi być konkretny - żaden market. Visco ma koło pasowe a w nim są niewidoczne z tej perspektywy otworki fi 5 . w taki otworek blokada np. klucz od kątówki i napierasz. gwint normalny prawy. Z starego visco demontujesz wentylator i montujesz wszystko w odwrotnej kolejności. Czas niezbędny ok. 1 godź. przy dysponowaniu dobrym narzędziem blokującym .Jest szczegółowy opis wraz z foto na forum . Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Figo1474 0 Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Witam z powodu braku czasu dopiero dzisiaj zakupilem Visco firmy BERU. Problem jest taki ze dopiero w nastepnym tygodniu wezme sie za wymiane a na w weekend mam do pokonania trase około 700km?Pytanie czy bez obaw moge jechac z tym Visco?Jezdzac na okolicach jest tak ze troche pozniej auto sie nagrzewa.Nie bedzie to problem typu ze moze sie cos urwac przy predkosci 130-140km/h.Wiem pytanie nie nalezy do najmadrzejszych.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellbean 0 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Nic się nie powinno stać, tym bardziej, że jak piszesz jest cały czas zasprzęglone, to silnika na pewno nie przegrzejesz i to jeszcze w zimę. Byli tacy magicy co w ogóle jak Visco padało to żeby go nie wymieniać łączyli je na sztywno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Figo1474 0 Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Dzieki wszystkim za odpowiedzi.Szerokosci i Pozdrawiam Edytowane 6 Marca 2015 przez Figo1474 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się