Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze skrzynią biegów


siwcio3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Audi A4 B5 00'r 1.9 TDi tiptronic(5biegów).

Problem polega na tym, że jak auto jest zimne skrzynia przeciąga zmianę z 2 na 3 do prawie 3000obr./min.

Drugim problemem jest, że na R auto nie zawsze ciągnie, zdarza mu sie toczyć do przodu, problem raczej występuje na rozgrzanym silniku. Myślicie, że kosz do wymiany? Jaki może być koszt naprawy?

Dodam, że 2 miesiące temu wymieniany był filtr i olej w skrzynii.

Trzecim problemem, który nie jest odczuwalny zawsze, gdy zmieniam na P czuc wyrazne szarpniecie. Myślicie, że mogę nastawiać się na kosztowny remont?

Edytowane przez siwcio3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie tak wiec lepiej wrzuc manuala koszty beda mniejsze i zapomnisz o problemie ze skrzynia na zawsze. jest akurat do kupienia na forum swap 6 biegów do 1.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej powrót do manualnej skrzynii mnie już nie interesuje, rozleniwiłem się. :) Wolałbym rozwiać ten problem, oby tylko jak najtaniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz vaga i sprawdź błędy w sterowniku skrzyni.

Auto na wzniesieniu stacza się?

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się załatwić vaga. Tak, auto nawet na lekkim wzniesieniu sie staczało się do przodu na R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze na wzniesieniu na R stacza do przodu to pisałeś, a ja pytałem czy na wzniesieniu na D stacza sie do tyłu?

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na D ciągnie do przodu bardzo ładnie i nie stacza się :) jedyny problem z D to dlugi bieg 2 na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 bieg oraz R mają wspólny kosz oraz elektrozawór.

Problem staczania wydaje mi się że jest po stronie elektrozaworu, ale to tylko domysły.

Jak podłączysz vaga to dowiesz się czy skrzynia sypnęła jakimś błędem czy nie.

Zapomniałem przedtem pisać, jeśli na wstecznym auto stacza sie do przodu to może mieć to miejsce przy dużym koncie nachylenia podłoża i jest to normalne.

Przy średniej albo małej górce auto powinno stać w miejscu albo powoli ciągnąć do tyłu.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staczał się nawet na małej górce. Od wczoraj rana problem jakby ustąpił, zdarza mu sie tak raz na jakiś czas, wtedy nawet na płaskim podłożu jak mam skręcone koła to ledwo ciągnie albo stoi w miejscu. A czy kostka elm327 obdII wykaże też błędy skrzyni czy tylko silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skrzynia ma ciężko jechać na wstecznym albo w ogóle nie cofa to pewnie kosz się wysypał.

Te skrzynie (5HP19) mają taką przypadłość że z kosza biegu wstecznego odrywają lub pękają jakieś elementy przez co skrzynia ma trudności z tym biegiem.

Nie wiem czy tym kablem odczytasz błędy, bo nie używałem takiego ;)

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy jak słabo jedzie musze dodać troche gazu, żeby obroty wzrosły do 1200 i wtedy juz ciągnie sam. Nawet pod górkę, byle tylko wystartował i jest okej. Ale jakby kosz pękł to chyba by w ogóle nie było wstecznego albo notorycznie by się staczal z górki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku pęknięcia kosza, w zależnosci od uszkodzenia objawem byłby brak biegu lub problem z zapięciem kosza przez uciekające ciśnienie - w takim przypadku pakiet sprzęgłowy może być nadmiernie zużywany (palenie tarczek i przekładek sprzęgłowych)

Jak dodajesz gaz żeby ruszyć a później skrzynia ciągnie sama, to może być problem ze sterownikiem hydraulicznym lub kosz albo jego uszczelnienie nie trzyma ciśnienia.

Jaki był olej przed wymianą - kolor i zapach?

Jaki był powód jego wymiany, coś się działo ze skrzynią? Olej wymieniałeś sam?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej i filtr wymieniał mechanik, wymieniałem, bo chce dbać o takie rzeczy, mechanik twierdził, że nie było nic niepokojącego w starym oleju, nie wiem tylko jakie ma pojęcie o asb, ale jest jednym z bardziej polecanych mechaników w okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie najbardziej się rozchodzi jaką ten mechanik ma wiedze jeśli chodzi o ASB.

Olej powinien być jasny, ewentualnie lekko matowy (w twojej skrzyni olej jest koloru słomkowego) oraz nie śmierdzieć spalonym sprzęgłem.

Przy okazji wymiany oleju powinno się wyczyscić i zdiagnozować sterownik hydrauliczny.

Dodatkowo po poluzowaniu/odkręceniu sterownika schodzi więcej starego oleju.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi to ocenić, sterownika raczej na pewno nie odkręcał a tym bardziej diagnozował. A ile litrów wchodzi oleju do asb? Na tym oleju w skrzyni zrobiłem juz około 3000km, jest sens sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem biegi do przodu chodzą ładnie może czasami przy zimnym silniku trochę przeciąga na drugim biegu ale wsteczny mam słaby jak dojadę do krawężnika to już nie wiedzie ślizga się ale jak jest wzniesienie to normalnie toczy się do tyłu tylko przy gwałtownym dodaniu gazu tak jakby się ślizgał. Olej wymieniany była ładny nie było czuć jakiegoś specyficznego zapachy w misce też nie było jakiś części kosza normalnie trochę opiłków przy magnesach prawdopodobnie jest pęknięty kosz ale na razie tak będę jeździł zobaczymy co się będzie działo dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

75max wygląda na problem mechaniczny. Vaga podpinałeś, tak dla sprawdzenia czy sterownik skrzyni zapisał jakiś błąd?

Pisałem wyżej w poscie że 2bieg oraz wsteczny używają wspólnego kosza.

Jeśli jest coś z nim nie tak to będą się pojawiać problemy na obu tych biegach.

Lepiej zrobić z tym porządek nim się całkiem rozsypie i narobi większych szkód.

Dam przykład: widziałem w skrzyni AG4 (4-ro biegowy automat) jak się łożysko jednokierunkowe rozsypało a wałki dostały się do planetarki... skrzynia zablokowana a planetarkę trzeba było wybijać młotkiem xD

Uszkodzony kosz wybieraka shell, planetarka i łożysko (zostało zmielone).

Koszt nowych częsci był kilkakrotnie wyższy, niż zostałaby rozebrana skrzynia do wglądu i wymienione tylko łożysko.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na vagu nie ma błędów chyba będzie kosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się jaki jest koszt naprawy kosza? I nie jestem do końca pewien, ale zauważyłem też, że jak przeciąga drugi bieg, to wtedy nie zmienia biegu na tak jakby 2-2,5-3 tylko od razu. Chyba rozumiecie co mam na myśli :)

Edytowane przez siwcio3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszta zależą od uszkodzeń.

Przed lub w czasie przeciągania drugiego biegu gwałtwonie wzrastają obroty (o jakies 100-150rpm)?

Jeśli tak to popalone tarczki które się ślizgają, przez to może być także problem ze wstecznym.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...