Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka problemów z układem kierowniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum i szkoda, że wiąże się on z problemami w moim Audi... Jakieś 3 tysiące kilometrów temu została sprowadzona z Niemiec, wszystko w niej zachwycało i w dodatku od dobrego znajomego Wujka (ponoć), także załóżmy, że tak było. Na przeglądzie mechanik był zachwycony stanem, tak samo przy wymianie rozrządu (w książce serwisowej nie znalazłem by był wymieniany,to stwierdziłem, że na wszelki wypadek warto ) drugi mechanik także był zaskoczony stanem auta. Dlatego myślałem, że udało mi się kupić coś dobrego.

No i niestety zaczynam się martwić, bo dziwnie mi się nim ostatnio kieruje, po pierwsze kierownica nie wraca od razu do punktu zero przy skręcaniu. Gdy skręcam i puszczam kierownicę by się sama wyprostowała przy jeździe, to do pewnego momentu wraca, a w pewnym punkcie zatrzymuje się, wraca wolniej i takimi jakby skokami.

Drugą rzeczą jest lekkie ściąganie w prawo, mam wrażenie, że jak puszczam kierownicę na prostej drodze, to kierownica lekko skręca,a to chyba nie wina nierówności drogi... Sprawdzałem ciśnienie w oponach, jest ok. Dodatkowo opony są chyba* kierunkowe i zamiana L z P raczej się nie uda ( bo czytałem, że można spróbować tak zrobić )

*chyba - nie ma mnie w domu do weekendu i nie jestem w stanie sprawdzić, ale wydaje mi się, że były na oponach strzałki kierunku rotacji.

Kolejną sprawą, która może się wiązać z poprzednimi, to płyn do wspomagania. Jego kolor jest niepokojący, gdyż nie przypomina, ani zielonego, ani czerwonego, jest ciemny i blisko mu do czarnego. Czy stary niewymieniany płyn może być powodem pierwszego problemu ? Jeżeli okaże się, że będę musiał go wymienić, to proszę o jakieś instrukcje.

Z góry dziękuje za zainteresowanie,
Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

to audi ma cos nie tak z tym wspomaganiem, ja też pompe juz zmieniam ... . modl sie tylko oby to nie byla maglownica :>

edit: sprawdz czy nie ma opiłkow metalu w plynie, jak sa, pompa

Edytowane przez audiowner
Opublikowano

Rozwiązałeś Piotrze problem? Bo mam podobny. :(

Opublikowano

Może warto sprawdzić zbieżność,geometrię

Skoro Ci znosi w czasie jazdy to bym to obstawial.

Pamiętam też że zanim ustawiłem zbieżność po wymianie wahacze,też mi kiera nie chciała wracać.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ustawiałem zbieżność i jest poprawa,ale teraz na dniach zobaczyłem opiłki w zbiorniczku od wspomagania i mam zamiar zmienić płyn.


Problem rozwiazany,winowajcą była przekladnia kierownicza :kwasny:.

Opublikowano

ile kosztowała cię ta impreza ?

Opublikowano

Przekładnie kupiłem używaną od kolegi z forum, a wymianę robiłem sam.

Przekładnia 300zł

Płyn wspomagania 40zł

Podkładki miedziane dokładnie nie pamiętam 5zł

4 Piwa :wink: 10zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...