Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] Słabsze przyspieszenie po czyszczeniu Turbo


nexusmax

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro jest nieszczelna membrana to zassa ale nie utrzyma sie w zadanej pozycji= ssanie powietrza z zewnątrz a regulator wróci do pkt 0 -klapy otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wniosek ze ci co mają w 140tkach 16v kolektror z klapami to silnik po jakiejś ingerencji...

dokumentacją VAG, jasno określa pośród różnic pomiędzy silnikami 140 KM należy kolektor ze zmienną geometrią.

co do definicji, to nie są klapki wirowe, tylko zmieniające objętość kolektora dolotowego, klapka domyka 1 z 2 kanałów przeznaczonych dla pojedynczego cylindra, zmniejszając sumaryczną objętość użytkową kanałów..

oczywiście zawirowanie, poprzez zmianę prędkości powietrza w kanałach następuje, jednak wtórnie.

co do praktyki, ze względu na sadzę przedostającą się ze spalinami poprzez EGR, oraz obecny w dolocie olej, klapki są potencjalnym źródłem, problemów.

jako, że temat nie daje mi spokoju, przejrzałem jeszcze specyfikacje z etki. i tu ciekawostka...

materiały szkoleniowe VW jasno określają, że jeden z elementów różniących jednostki 125 kW od pozostałych jednostek to m.in. kolektor ssący zaopatrzony w klapy kierujące...

ale, żeby wyczerpać temat, przejrzałem ETKE i... nry katalogowe kolektorów dla BLB są inne niż dla pozostałych jednostek, również i co ciekawostka, BLB z multitronic`iem.

tak więc, wychodzi nawet BLB, może mieć w wersji multitronic z kolektor z klapkami.

więc wygląda że silniki BRE, z którymi miałem doczynienia były po modyfikacjach.

natomiast auto Kamila wygląda, że jest z roku modelowego 2006.

Smochód jest z 07.2005, a taka ciekawostka że jak coś kupowałem w serwisie to mowili że skrzynia multi a u mie siedzi skrzynia 6 heh wiec wyglada na jakąś rzeźbę:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hee...no raczej... Czyli wniosek że kilka takich rzeźb jest na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podepniesz gruchę turbiny na krótko do pompy vacum to na pewno nie będzie szybciej się budzić. Niedawno miałem nieszczelny układ podciśnienia i też podpinalem na krótko i nie było różnicy. Dopiero wyeliminowanie nieszczelności pomogło.

A w którym miejscu miałeś tą nieszczelność? U mnie króciec trzyma się bardzo dobrze.

U mnie była walnięta membrana w gruszce od klap kolektora ssącego i tedy podcisnienie uciekało.

Dzięki kolego! Bardzo mi pomogłeś. Dziś sprawdziłem strzykawką sprawność siłownika od kolektora i okazało się że mam mega nieszczelność.

Zobaczymy po wymianie siłownika jak turbina będzie wstawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zaślep jakąś śrubką przewód podciśnienia gruchy kolektora i zobacz jak auto będzie wstawało. Powinno być git. Mi w ciągu dwóch lat już drugi raz walnęła ta membrana, tylko tym razem jej nie będę naprawiał. Jeżdżę z zaślepionym przewodem. Samej nowej gruszki nie da się kupić, tylko z kolektorem, a to spory wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zaślep jakąś śrubką przewód podciśnienia gruchy kolektora i zobacz jak auto będzie wstawało. Powinno być git. Mi w ciągu dwóch lat już drugi raz walnęła ta membrana, tylko tym razem jej nie będę naprawiał. Jeżdżę z zaślepionym przewodem. Samej nowej gruszki nie da się kupić, tylko z kolektorem, a to spory wydatek.

A czy klapy otwarte w kolektorze nie mają wpływu na niedoładowanie?

Mam zdemontowany kolektor i czekam aż przyślą mi sprawną używkę. Jak tylko wszystko zmontuje to dam znać czy się poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laske połóż na te klapy-ja je powyrywałem bo 1na się zerwała i wpadła do cylindra kongo jak c**j narobiła. Wyrwij klapki,zaslep wężyk od regulatora skoro jest uszkodzony i jeździj. Te klapki to takie samo k**estwo jak w bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwarcie klap nie wpływa na niedoladowanie. Jak jest wszystko sprawne to klapy się zamykają w zakresie obrotów od 950 do 2150 i tylko przy małym obciążeniu silnika. Czyli jak wciskamy gaz do dechy to i tak są wypełni otwarte. Składaj kolektor z uszkodzoną gruchą, zaslep wężyk i ciesz się jazdą. Najlepiej przed założeniem kolektora wykręcić same klapki,a ośkę zostawić jak SotoM. Ja przy okazji grzebania przy aucie też usunę te klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klapek sie nie wykreca - kombinerki i je odrywasz od oski - one sa punktowo przygrzane do oski- energiczne przekrecenie kombinerkami i po krzyku - kolektor szczerbaty. u mnie np ten regulator jest sprawny wiec sobie działa i kreci gołą oską... :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku miesiącach wracam do tematu mojego auta, ponieważ do tej pory nie rozwiązałem zagadki niedoładowania.

Dziś postanowiłem zrobić ponownie logi i przy trzykrotnym logowaniu w ciągu 10 minut widać trzy całkiem różne wykresy.

Przy pierwszym logowaniu do 4tys obrotów w całym zakresie było niedoładowanie.

Nacisnąłem stop w VCDS i zrobiłem resume do 3tys obrotów i logi się znacząco poprawiły.

Po chwili znów zrobiłem resume do ponad 4 tys obrotów i jeszcze bardziej się poprawiło, bo turbina dobiła do ponad 2335 mbar.

Jak to możliwe? Może znajdzie się na forum ktoś mądrzejszy i nakieruje mnie na przyczynę.

Logi blok 11: http://vaglog.pl/log_224078.html

Edytowane przez nexusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...