Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] Słabsze przyspieszenie po czyszczeniu Turbo


nexusmax

Rekomendowane odpowiedzi

Pierścień zmiennej geometrii w tym turbo nie ma najmniejszego znaczenia, możesz go sobie przekładać do woli i różnicy nie będzie bo nie zmieni to położenia łopatek. Jeżeli masz hamulec twardy jak skała to masz nieszczelnosc w układzie podciśnienia, innej opcji nie ma. Powinno być słyszalne minimalne syczenie. Wyeliminuje nieszczelnosc i auto się obudzi.

Dzięki za odpowiedź.

Jeżeli miałaby być nieszczelność to chyba tylko w samej vacum pompie albo na serwo.

Podpinałem wężyk z rurki od vacum do zaworka n75 i nie było poprawy ze wstawaniem turbo.

Wygląda na to, że turbo do regeneracji albo vacum pompa do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podepniesz gruchę turbiny na krótko do pompy vacum to na pewno nie będzie szybciej się budzić. Niedawno miałem nieszczelny układ podciśnienia i też podpinalem na krótko i nie było różnicy. Dopiero wyeliminowanie nieszczelności pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Jeżeli miałaby być nieszczelność to chyba tylko w samej vacum pompie albo na serwo.

Podpinałem wężyk z rurki od vacum do zaworka n75 i nie było poprawy ze wstawaniem turbo.

Wygląda na to, że turbo do regeneracji albo vacum pompa do wymiany.

gdybyś poczytać inne wątki na podobny temat ( również 1,9 tdi PD) ,jest podane gdzie szukać nieszczelności tandem pompy - luźny króciec podciśnienia.

Edytowane przez Musashi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podepniesz gruchę turbiny na krótko do pompy vacum to na pewno nie będzie szybciej się budzić. Niedawno miałem nieszczelny układ podciśnienia i też podpinalem na krótko i nie było różnicy. Dopiero wyeliminowanie nieszczelności pomogło.

A w którym miejscu miałeś tą nieszczelność? U mnie króciec trzyma się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podepniesz gruchę turbiny na krótko do pompy vacum to na pewno nie będzie szybciej się budzić. Niedawno miałem nieszczelny układ podciśnienia i też podpinalem na krótko i nie było różnicy. Dopiero wyeliminowanie nieszczelności pomogło.

A w którym miejscu miałeś tą nieszczelność? U mnie króciec trzyma się bardzo dobrze.

U mnie była walnięta membrana w gruszce od klap kolektora ssącego i tedy podcisnienie uciekało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8v jasne że nie mają ale 16v jak najbardziej.są wersje też bez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli bierzemy pod uwagę silniki z pompo-wtryskiwaczami, kolektor ze zmienna geometria występuje wyłącznie w jednostkach BRD ( lub podobnych w pozostałych autach grupy VW) - o mocy 170 KM.

pozostałe jednosci 16V o mocy 136 oraz 140 KM nie są wyposażane w kolektor dolotowy ze zmienna geometria.

Do obsługi zaworu N316 sterującego siłownikiem podciśnieniowym klapek kolektora, przystosowany jest tylko EDC Siemensa, Bosch nie obługuje.

Co innego jednoski 2.0 common-rail, które tego typu rozwiązanie posiadaja we wszystkich odmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz jesteś w błędzie.w 1 z tematów jest to poruszone blb mają klapy wirowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast danych katalogowych, fotografie z "autopsji"

pd5r.jpg

z poniższego wątku,

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/188283-b7-blb-bre-bkd-demontaz-wymiana-montaz-pompowtryskiwaczy-20-tdi-16v

temat i fotografie dotyczą prac które prowadziłem przy pojezdzie, którym jeździłem parę lat...

siłownik podciśnieniowy powinien być z przodu kolektora.

jednak późniejsze odmiany 16V 136/140 KM wyglądają tak samo, również poprzeczne.

a to fotografia kolektora z silnika BRD, przód kolektora jest z prawej.

ajk7ejyu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli bierzemy pod uwagę silniki z pompo-wtryskiwaczami, kolektor ze zmienna geometria występuje wyłącznie w jednostkach BRD ( lub podobnych w pozostałych autach grupy VW) - o mocy 170 KM.

pozostałe jednosci 16V o mocy 136 oraz 140 KM nie są wyposażane w kolektor dolotowy ze zmienna geometria.

Do obsługi zaworu N316 sterującego siłownikiem podciśnieniowym klapek kolektora, przystosowany jest tylko EDC Siemensa, Bosch nie obługuje.

Co innego jednoski 2.0 common-rail, które tego typu rozwiązanie posiadaja we wszystkich odmianach.

Moje blb ma klapy wirowe;-)

To teraz już wiem dlaczego nie działają mi te klapy wirowe skoro edc bosh nie obsługuje tego, a ja podmieniałem te zaworki, cudowałem i nic. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa czemu ten zaworek od chlodniczki egr też mi nie działa i po co u mnie to zamontowali skoro i tak nie działa??

Edytowane przez kamiltgk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wniosek ze ci co mają w 140tkach 16v kolektror z klapami to silnik po jakiejś ingerencji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wniosek ze ci co mają w 140tkach 16v kolektror z klapami to silnik po jakiejś ingerencji...

raczej tak :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślicie że ktoś by się bawił w zmianę silnika?? Bo dożucenie kolektora np z brd i wszystkich zaworkow to bezsens:|

Wrzucam fotki swojego kolektora :wink:

f3ddadecf1d3606emed.jpg

A tu drugie foto :decayed:

1813e39c47c3009cmed.jpg

Edytowane przez kamiltgk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wniosek ze ci co mają w 140tkach 16v kolektror z klapami to silnik po jakiejś ingerencji...

dokumentacją VAG, jasno określa pośród różnic pomiędzy silnikami 140 KM należy kolektor ze zmienną geometrią.

co do definicji, to nie są klapki wirowe, tylko zmieniające objętość kolektora dolotowego, klapka domyka 1 z 2 kanałów przeznaczonych dla pojedynczego cylindra, zmniejszając sumaryczną objętość użytkową kanałów..

oczywiście zawirowanie, poprzez zmianę prędkości powietrza w kanałach następuje, jednak wtórnie.

co do praktyki, ze względu na sadzę przedostającą się ze spalinami poprzez EGR, oraz obecny w dolocie olej, klapki są potencjalnym źródłem, problemów.

jako, że temat nie daje mi spokoju, przejrzałem jeszcze specyfikacje z etki. i tu ciekawostka...

materiały szkoleniowe VW jasno określają, że jeden z elementów różniących jednostki 125 kW od pozostałych jednostek to m.in. kolektor ssący zaopatrzony w klapy kierujące...

ale, żeby wyczerpać temat, przejrzałem ETKE i... nry katalogowe kolektorów dla BLB są inne niż dla pozostałych jednostek, również i co ciekawostka, BLB z multitronic`iem.

tak więc, wychodzi nawet BLB, może mieć w wersji multitronic z kolektor z klapkami.

więc wygląda że silniki BRE, z którymi miałem doczynienia były po modyfikacjach.

natomiast auto Kamila wygląda, że jest z roku modelowego 2006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się spierać, czy ma kolektor z klapami czy nie. Każda nieszczelność w układzie podciśnienia będzie miała przecież negatywny skutek. U mnie było to na gruszce klap i auto zaczynało ciągnąć grubo powyżej 3000 obr. Grucha turbiny przy teście BS w VCDS chodziła góra dół bez zarzutów, ale klapy kolektora zaczynają działać dopiero przecież po ruszeniu autem po przekroczeniu bodajże 950 obr. do 2150 obr., dlatego układ podciśnienia rozszczelniał się w momencie pracy klap i auto późno wstawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


żeby wyczerpać temat, przejrzałem ETKE i... nry katalogowe kolektorów dla BLB są inne niż dla pozostałych jednostek, również i co ciekawostka, BLB z multitronic`iem.

tak więc, wychodzi nawet BLB, może mieć w wersji multitronic z kolektor z klapkami.
więc wygląda że silniki BRE, z którymi miałem doczynienia były po modyfikacjach.

Właśnie w moim przypadku jest BLB w połączeniu z multitronikiem.

Nie ma co się spierać, czy ma kolektor z klapami czy nie. Każda nieszczelność w układzie podciśnienia będzie miała przecież negatywny skutek. U mnie było to na gruszce klap i auto zaczynało ciągnąć grubo powyżej 3000 obr. Grucha turbiny przy teście BS w VCDS chodziła góra dół bez zarzutów, ale klapy kolektora zaczynają działać dopiero przecież po ruszeniu autem po przekroczeniu bodajże 950 obr. do 2150 obr., dlatego układ podciśnienia rozszczelniał się w momencie pracy klap i auto późno wstawało.

W jaki sposób udało Ci się zdiagnozować tą nieszczelność? Zatkałeś któryś wężyk czy jak?

Jestem o krok od regeneracji turbo i nie chciałbym czegoś pominąć co może rozwiązać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...