maybeuwin Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 Witam, Mam pewien dziwny problem z moją A4. Ostatnio jechałem w trase około 500km. Wszystko było w porządku, dobrze palił, jechał, nie można było odczuć jakichkolwiek problemów. Problemy zaczęły się po dosłownie 5 minutowym postoju, kiedy odwoziłem swoich pasażerów (samochód był wtedy oczywiscie zgaszony). Kiedy chciałem kontynuować podróż zaczęły dziać się cuda. Samochód palił bardzo nie równo, po odgłosach można było się domyślać, że nie pali na jeden gar. Dojechałem jakoś pare km do domu po czym zacząłem sprawdzać dokładnie cały samochód. Przeczyściłem dokładnie przepustnice. Nie odłączałem jej jednak aby nie musieć jej później adaptować (nie mam zbytnio dostępu do VAG'a). Zauważyłem, że cewka zapłonowa ma przebicie. Było ewidentnie widać jak bokiem bije prądem. Kupiłem drugą, sprawną cewkę z innymi kablami wysokiego napięcia. Po zamontowaniu nie ma praktycznie żadnej róźnicy. Następnie kombinowałem, że mogą to być świece, bo jeszcze ich nie wymieniałem (założone są firmy NGK). Wykreciłem i okazało się, że są w dobrym stanie i można spokojnie zrobić na nich jeszcze bardzo dużo km. Ciekawostką jest jednak, że było wilgotne i śmierdziały benzyną. Tak jakby były zalane. Posiadam instalacje gazową Stag-4 na wtryskach Valteka od około 2 miesięcy. Samochód pali jednak jednakowo zarówno na LPG jak i na PB95. Nie mam już naprawdę więcej pomysłów co może być przyczyną usterki, a forum czytam naprawdę często Licze na waszą pomoc i uwagi co to może być? Pozdrawiam, PS. Przepraszam, że sie tak rozpisałem, ale chciałem dokładnie opisać cały problem.
cobradd Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 zanim rozgrzebiesz pół samochodu, to proponuje jednak na VAGa podjechac, powinien jakies bledy pokazać i może podpowie gdzie szukać przyczyny. A co znaczy, że kupileś sprawną cewkę z kablami, wnioskuje że uzywaną, jeśi kable WN też uzywane to nie masz żadnej pewności, że są dobre. Swiece to nie majątek, wymień, nawet jeśli wyglądaja na dobre, a wyeliminujesz jedną z potencjalnych przyczyn.
Italiano Opublikowano 15 Października 2008 Opublikowano 15 Października 2008 Jeżeli świece były zalane, to na pewno nie paliły, trochę to dziwne, wyjaśnij trochę, czy to była 1 świeca czy wszystkie?
maybeuwin Opublikowano 16 Października 2008 Autor Opublikowano 16 Października 2008 Witam, Silnik na wymienionej cewce pracuje na 4 cylindrach, lecz nie równomiernie i gaśnie na wolnych obrotach. Przepustnica oczyszczona. Zalewa świece. Podłączyłem VAG'a, oto kody błędów: 561 Dopasowanie(ustalenie)sk³adu mieszanki nie osi¹gniêta wartoœæ adaptacji - dodawanie - B£¥D SPORADYCZNY 17978 Modu³ steruj¹cy zablokowany brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY 515 Czujnik Halla -G 40 przerwa lub zwarcie do plusa 1247 Zawór wêgla aktywneg-N80 przerwa na wyjœciu - B£¥D SPORADYCZNY 16486 Przep³ywomierz - niskie napiêcie brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY 532 Napiêcie zasilania sygna³ za ma³y - B£¥D SPORADYCZNY 16500 Czujnik temperatury silnika zakres/mo¿liwoœci brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY 16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/mo¿liwoœci brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY 670 Czujnik zespo³u przepustnicy-G127 nieprawid³owy sygna³ - B£¥D SPORADYCZNY 17735 Czujnik antystukowy cylindra 3 - zakres kontroli brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY 17734 Czujnik antystukowy cylindra 2 - zakres kontroli brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY 16518 Sonda lambda brak zmian napiêcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY Proszę o analizę błędów i instrukcję jak zaadaptować przepustnicę programem Polski VAG 4.9. Powyższe usterki wynikły wskutek przebicia cewki zapłonowej na masę. Jechałem w takim stanie ok. 20 km. Czy mogło to spowodować trwałe uszkodzenia np. czujnika Halla? Wszelka pomoc mile widziana. Pozdrawiam, EDIT: Wykasowałem wszystkie błędy dotyczące silnika. Po każdym odpaleniu silnika (nawet krótkim) odnawia się błąd czujnika halla - 515. Czujnik jest uszkodzony? Czy możliwe, że poprostu ma gdzieś uszkodzony przewód?
ra-v Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 Hej, miałem ostatnio problemy takie same jak ty Silnik zaczał nierówno pracowac i stracił sile Na vagu pokazało wyskakujacy zapłon Zdechł moduł zapłonu( nowy ok 400zl) Po wymianie wszystko wrocilo do normy Tutaj mam pytanko do kolegów: ten moduł zapłonu jest wielkosci pudelka zapalek wiec czy na kazdy cylinder przypada 1 moduł? -bo nie bylem przy wymianie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się