Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kołysze budą na biegu jałowym 1.9 TDI


mateusz001mw

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli pompki nie regenerowane?

A podszarpuje Ci samochód podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu jak mu mocno wdepniesz?

Zrób jeszcze taki mały teścik co do bujania na jałowym: Jak będziesz miał nagrzaną furę i zacznie bujać, włącz mu klimatyzację i zobacz czy będzie bujał troszeczkę mniej... :) czy w jakiś sposób częstotliwość tego bujania zmieni się po włączeniu klimy. Jeżeli tak, to patrz w jaki sposób zmieniają się dawki paliwa w grupie 001 przed, i po włączeniu klimy. Daj znać :)

Możesz jeszcze wykonać takie działania:

Zaślep egr. Odepnij wężyk podciśnienia i zaslep go śrubką. Następnie ten sam zabieg wykonaj z klapką gąszącą. Zaślep oba wężyki. I zrób z dzień, dwa jazdy dla testu.

Jak się nic nie zmieni to podepnij ponownie podciśnienia a pózniej daj mu jeszcze synchronizacji na + i zobacz jak będzie sie zachowywal

Jak to nie pomoże to sprawdzaj przeniesienie napędu czyli przeguby i pólosie przód.

Poduchy masz całe ? Plecionka w jakim stanie ?

Jak to wszystko będzie ok to stawiałbym mimo wszystko ze któryś wtrysk podlewa paliwem, albo się przycina i dlatego tak się dzieje. U mnie tak było do czasu aż na autostradzie nie upaliłem tłoka...

Co do włączania klimy, latem zauważyłem, że jak ją wyłacze to chwilke zabuja silnikiem. jak włacze popracuje chwile i wyłacze i to w chwili wyłaczania zabuja chwile silnikiem. cały czas miałem odłączoną gruszkę i zaśpleiony wężyk bo była peknieta, Teraz mam nową. OK odłacze EGR zaślepie i zobaczymy. Ok przejrze przeguby , co do plecionki nie bardzo kojarze jak sprawdzić. Pompki nie były regenerowane od nowości. co do 4i 5 biegu nie zauważyłem, ale też nie sprawdzałem, ale np na 2 i 3 ( na innych nie sprawdzałem) idzie wyczuć przy 1600-2000 obrotów jakby lekko kangurzył, ale przy stałych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troudyl co do tego szarpania przy ruszaniu i zmiany z 1 biegu na 2 powiem Ci, że miałem tak samo i to było przez dwumasę. Uszkodzenie dwumasy było takie, że po prostu się zapiekała i ciężko chodziła do tego wyrobione sprężyny które powodowały właśnie te szarpnięcia, uderzenia przy dynamicznej zmianie biegu, a nie tak jak w większości przypadków opisywanych na internetach, że dwumasa się rozlatuje i słyszalne są dźwięki jak dzwonienie itp.

Do końca nie sugeruj się moją podpowiedzią podsunąłem tylko Ci jakiś trop i jak to u mnie wyglądało. Nie namawiam do wymiany dwumasy zwłaszcza jak wymieniałeś 50tys km temu ewentualnie jeżeli nie minęło jeszcze 2 lata od wymiany to przecież jest gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie obecnie jest identycznie. Jak się nagrzeje to podszarpuje mi przy ruszaniu z 1 i mam wyczuwalny brak mocy.
Po nocy przy rozruchu odpina mi 2 cylinder.
Kompresja na 2 garnku jest 30+ bara, świeczka sprawna, konektory dogięte.

Powodem takiego stanu rzeczy jest pewnie wtrysk. Po dogięciu konektorów szarpanie przy ruszaniu znacząco się zmniejszyło i występuje tylko czasem
Nie sugerowałbym się do końca 2masą zwłąszcza że jej weryfikacja = wyjęcie skrzyni = 300zł koszt. Lepiej sprawdzić wszystko to, co da się sprawdzić bez wydawania grubszego hajsu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...