Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Co to za przyczyna?pomocy!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam silniczek 1.6 AHL. Problem moj w tym że mam wysokie obroty. Dochodzą nawet do 1800 jak jade w korku. P{rzepustnicee wyczyściłem no i chciałem zrobić adaptacje za pomocą VAGa i tu jest problem gdyż postępuje zgodnie z instrukcja a tu nic sie nie dzieje. Na VAGu pojawia mi się silnik ze sterownikiem 1,6l R4/2V SIMOS HS D03 więc wchodzilem w silnik/bloki pomiarowe/wybierałem grupe 98/potem przechodzilem na nastawy/czekalem ale nic sie nie dzialo zaden komunikat ze adaptacja trwa czy cos w tym rodzaju.Pomóżcie bo nie wiem czy ja coś zle robie czy coś innego.[br]Dopisany: 16 Październik 2008, 12:27_________________________________________________Chciałbym dodać że występuje u mnie błąd 1087 czyli brak nastaw podstawowych. Jak się go pozbyć i jak zrobić tą adaptacje

Opublikowano

Chciałbym dodać że występuje u mnie błąd 1087 czyli brak nastaw podstawowych. Jak się go pozbyć i jak zrobić tą adaptacje

Odłacz akumulator, po pol godziny podłącz go ponownie.

Przekrec zapłon - odczekaj 40 sekund - wylacz zapłon - odczekaj z minute - wlacz go ponownie - odpal silnik (bez dotykania gazu) i zostaw go tak na wolnych obrotach az złapie temp. 90 stopni. Nastepnie wylacz silnik.

Wszystko to wykonujesz na wylaczonych zbednych odbiornikach pradu (swiatla, radio itp.)

Powinno pomoc :]

Opublikowano

kolega miał podobny problem a winny był zawór węgla aktywnego (czy coś takiego) po rozgrzaniu silnik nie schodził poniżej 1200 obr. coś się stało z tym zaworem i jakieś styki się spiekły w sterowniki naprawa kosztowała go 200zeta

Opublikowano

wszystko wychodzi na to jak by był popsuty ten zawór tego wegla aktytwnego.

Ale dziwi mnie to ze raz chodzi dobrze a raz nie i to obojetnie czy na benzynie czy na gazie.

A`czy mogłby ktoś przybliżyć cos więcej na temat tego zaworu???

Opublikowano

Sam czujnik jak i jego praca jest opisana bardzo fajnie w tym wątku:

---> http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ackco_to_za_czujnik_nad_filtrem_powietrza-t49165.0.html

Jednak według mnie ma sie to nijak do problemu jaki opisujesz wyżej...

(N80 eleminuje opary paliwa)

Robiłeś autoadaptacje w taki sposób jak Ci opisałem ?? Zacznij od tego a pozniej bedziemy myślec dalej gdy nie pomoze (a powinno).

Opublikowano

Dzis zrobie autoadapcje bo to mysle możee być jednak tą przyczyną, nawet błąd na vagu wskazuje ze brak nastaw podstawowych.

Sprawdziłem ten czujnik wegla aktywnego i chodzi on tak jak jest opisywany na forum tak wiec do niego nie mam zastrzeżeń.

Dziwi mnie że nie moge tej adaptadcji VAGiem zrobić

No nic spróbuje ręcznie tak jak mi opisałeś i napisze co wyszło :)

Opublikowano

na kanale 60 pokazuje się error niestety.[br]Dopisany: 17 Październik 2008, 08:50_________________________________________________

Chciałbym dodać że występuje u mnie błąd 1087 czyli brak nastaw podstawowych. Jak się go pozbyć i jak zrobić tą adaptacje

Odłacz akumulator, po pol godziny podłącz go ponownie.

Przekrec zapłon - odczekaj 40 sekund - wylacz zapłon - odczekaj z minute - wlacz go ponownie - odpal silnik (bez dotykania gazu) i zostaw go tak na wolnych obrotach az złapie temp. 90 stopni. Nastepnie wylacz silnik.

Wszystko to wykonujesz na wylaczonych zbednych odbiornikach pradu (swiatla, radio itp.)

Powinno pomoc :]

Zrobiłem adaptacje za pomoca tego sposobu. Narazie jak odpalam jest ok.

Zobaczymy co bedzie w trasie. Jutro napisze jak obroty sie zachowują po przejechaniu trasy.

Opublikowano

odpiecie klemy,czy kostki od przepustnicy-tez jest dobrym sposobem,bo efekt ten sam... :wink4:

Opublikowano

witam niestety nic to nie pomoglo. obroty nadal takie sa jak byly. juz nie mam siły do tego problemu.

Vag cały czas pokazuje błąd 1087 ze nie przeprowadzono nastaw podstawowych.

Co wy na to wszystko???macie jakies pomysły co i jak jest źle???

Opublikowano

witam niestety nic to nie pomoglo. obroty nadal takie sa jak byly. juz nie mam siły do tego problemu.

Vag cały czas pokazuje błąd 1087 ze nie przeprowadzono nastaw podstawowych.

Co wy na to wszystko???macie jakies pomysły co i jak jest źle???

...wyczysc wszystkie bledy,zrob reset kompa-najlepiej vagiem,podem adaptacja- silnik musi sie nauczyc nowych danych do ich wykozystania,problem moze sie pojawiac jescze kilka razy i zniknie,to wersja optymistyczna-ta czarniejsza wersja,to mogl ci wysiasc modol sterujacy wolnymi obrotami,ale dzieje sie tez zle podczas jazdy-wymiana modulu,albo calej przepustnicy,u mnie obroty skakaly nawet do 4 tys-po wymianie pprzepustnicy-jakies 5 miesiecy temu -problem obrotow pojawil sie jescze ze dwa razy-wiem to,bo AHL sprzedale kolesiowi i informowal mnie na bierzaco... :wink4:

Opublikowano

dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. powiedz mi jak zrobic reseta Vagiem no chyba ze masz jakiegos linka co byl na forum juz to wrzuc jak bys mogl.

A koszt przepustnicy jaki cię wyniósl???

Opublikowano

01 engine/10 adaptation/wpisac 00/zatwierdzic/zapisac

adaptacja i po adaptacji pojezdzic troche dla ustawienia mapy wtrysku,jesli problem sie pojawi,ponowic probe,ale to juz chyba tylko ''podtrzymanie''pacjenta

koszt jakiegos niemieckiego zamiennika 80 funtow na ebayu :wink4:

Opublikowano

Zrobiłem zgodnie ze wskazówkami ale jezdze i niestety obroty nadal sa takie same. Nadal wyskakuje blad 1087 ze brak podstawowych nastaw. Spedza mi to sen z powiek bo juz probuje wszystkiego. Czyzby ta przepustnica byla walnieta. A czy da sie wogole sprawdzic jakos czy prszepustnica jest dobra czy zla. moze za pomoca logow czy jakos tak. Jesli tak to napiszcie ktore te logi jak je sprawdzic.

Opublikowano

poblem falowania obrotow i samowskakiwanie na obroty,jest calkiem czesta przypadloscia,moze po prostu 10 lat,to wszystko ,co moze z siebie wykrzesac,ja wpialem nowa,bo bylem w zakladzie i poradzili wymiane modolu wolnych obrotow,bo to ponoc czesta przypadlosc audi,wymienilem cala przepustnice i smiga do dzis ,wiec cos w tym jest... :wink4:

Opublikowano

Cześć ja miałem podobne problemy do twoich z tym że oprócz momentami wysokich obrotów dochodziło jeszcze masakryczne falowanie i gaśniecie motorku. Tak samo jak w twoim przypadku nie dało się zaadoptować vagiem, a z tym problemem poradziłem sobie tak:

wykasowałem wszystkie błędy w sterowniku silnika, odłączyłem akumulator na noc i dopiero rano robiłem samoadaptacje czyli kluczyk do stacyjki i nasłuchiwanie nastawnika przepustnicy trwało to ok 40s potem wyjmujesz kluczyk czekasz z minute i próba odpalenia. Na początku obroty mogą falować bo komputer musi zebrać na nowo mapy benzyny. Jeśli obroty dalej będą ci wskakiwać spróbuj je zdusić czyli hamuj silnikiem tak do 1000 obr/min dopiero potem wciskaj sprzęgło po kilkunastu km powinno wszystko wrócić do normy. U mnie to pomogło oby i u Ciebie poskutkowało.

Pozdro

Opublikowano

Właśnie tak robie teraz. Tzn dojezdzam i go dusze to czasami obroty mam na 1000 ale czasami jest ze dojade na skrzyzowanie zdusze go sa oboroty 1000 i po chwili wzrasta na 1600-1800. To jest dziwne. Jesli kasowalem Vagiem ustawienia silnika to po jakim czasie tak mniej wiecej samo sie zaadoptuje???

[br]Dopisany: 20 Październik 2008, 20:10_________________________________________________

poradzili wymiane modolu wolnych obrotow,bo to ponoc czesta przypadlosc audi,wymienilem cala przepustnice i smiga do dzis ,wiec cos w tym jest...

A jesli chodzi o ten modul wolnych obrotow to gdzie on sie znaajduje i jakie sa tego koszta.?

Jesli bym wymienil to czy pomoglo by to cos??jak myslicie[br]Dopisany: 20 Październik 2008, 20:14_________________________________________________dziwi mnie koledszy nadal jedna rzecz:dlaczego caly czas mam ten clad 1087????

to mnie nurtuje. czy to by byla wina jakiegos czujnika czy moze jednak ta przepustnica tak dziala na tren samochodzik

Opublikowano

Cześć nie wiem jak u ciebie w silniczku AHL ale w ADP na VAG jest block 023 w którym masz informacje odnośnie adaptacji przepustnicy.W moim przypadku uszkodzony został potencjometr w statusie zamiast 10000 miałem 101000 - wymiana przepustnicy na nową (zamiennik)

A oto block

023,0,Throttle Body Adaptation Information

023,1,Adaptation Status,,Specific!tion: 100000

; 0xxxxx - Throttle Potentiometer adjustment with Idling Potentiometer not OK

; x1xxxx - Throttle Body Adaptation not OK

; xx1xxx - Learning process Max. Position Throttle Potentiometer not OK

; xxx1xx - Learning process Min Position Throttle Potentiometer not OK

; xxxx1x - Learning process Max. Position Idling Potentiometer not OK

; xxxxx1 - Learning process Min. Position Idling Potentiometer not OK

023,2,Throttle Body,Min. Pos)tion,Cpecification: 70...93 %

023,3,Throttle Body,Emergency Stop,Specification: 67...83 %

023,4,Throttle Body,Max. Position,Specification: 8...39 %

Opublikowano

A jesli chodzi o ten modul wolnych obrotow to gdzie on sie znaajduje i jakie sa tego koszta.?

Jesli bym wymienil to czy pomoglo by to cos??jak myslicie[br]Dopisany: 20 Październik 2008, 20:14

to jest ten czarny element,do ktorego jest podpieta kostka,mozna go odkrecic,a cena ,musisz zobaczyc na allegro,albo ebayu,podam ci angielska nazwe dla latwiejszego znalezienia ''IDLE MODUL CONTROL'' [br]Dopisany: 21 Październik 2008, 00:38_________________________________________________a czy pomoze-trzeba sprawdzic ,mi pomoglo,zamiast kupowac modol,kupilem cala przepustnice-pomoglo :wink4:
Opublikowano

...Jesli kasowalem Vagiem ustawienia silnika to po jakim czasie tak mniej wiecej samo sie zaadoptuje???

Jeśli chodzi ci o ustawienie nowych map benzyny to po kilkudziesieciu kilometrach zależy od stylu jazdy

A co do przepustnicy to chyba nadszedł na nią czas, ja na twoim miejscu nie bawił bym sie w półśrodki i kupił bym cała

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...