Jump to content
IGNORED

[B5 AHL] Co to za przyczyna?pomocy!!!


beni226
 Share

Recommended Posts

Witam!

Mam silniczek 1.6 AHL. Problem moj w tym że mam wysokie obroty. Dochodzą nawet do 1800 jak jade w korku. P{rzepustnicee wyczyściłem no i chciałem zrobić adaptacje za pomocą VAGa i tu jest problem gdyż postępuje zgodnie z instrukcja a tu nic sie nie dzieje. Na VAGu pojawia mi się silnik ze sterownikiem 1,6l R4/2V SIMOS HS D03 więc wchodzilem w silnik/bloki pomiarowe/wybierałem grupe 98/potem przechodzilem na nastawy/czekalem ale nic sie nie dzialo zaden komunikat ze adaptacja trwa czy cos w tym rodzaju.Pomóżcie bo nie wiem czy ja coś zle robie czy coś innego.[br]Dopisany: 16 Październik 2008, 12:27_________________________________________________Chciałbym dodać że występuje u mnie błąd 1087 czyli brak nastaw podstawowych. Jak się go pozbyć i jak zrobić tą adaptacje

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym dodać że występuje u mnie błąd 1087 czyli brak nastaw podstawowych. Jak się go pozbyć i jak zrobić tą adaptacje

Odłacz akumulator, po pol godziny podłącz go ponownie.

Przekrec zapłon - odczekaj 40 sekund - wylacz zapłon - odczekaj z minute - wlacz go ponownie - odpal silnik (bez dotykania gazu) i zostaw go tak na wolnych obrotach az złapie temp. 90 stopni. Nastepnie wylacz silnik.

Wszystko to wykonujesz na wylaczonych zbednych odbiornikach pradu (swiatla, radio itp.)

Powinno pomoc :]

Link to comment
Share on other sites

kolega miał podobny problem a winny był zawór węgla aktywnego (czy coś takiego) po rozgrzaniu silnik nie schodził poniżej 1200 obr. coś się stało z tym zaworem i jakieś styki się spiekły w sterowniki naprawa kosztowała go 200zeta

Link to comment
Share on other sites

wszystko wychodzi na to jak by był popsuty ten zawór tego wegla aktytwnego.

Ale dziwi mnie to ze raz chodzi dobrze a raz nie i to obojetnie czy na benzynie czy na gazie.

A`czy mogłby ktoś przybliżyć cos więcej na temat tego zaworu???

Link to comment
Share on other sites

Sam czujnik jak i jego praca jest opisana bardzo fajnie w tym wątku:

---> http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ackco_to_za_czujnik_nad_filtrem_powietrza-t49165.0.html

Jednak według mnie ma sie to nijak do problemu jaki opisujesz wyżej...

(N80 eleminuje opary paliwa)

Robiłeś autoadaptacje w taki sposób jak Ci opisałem ?? Zacznij od tego a pozniej bedziemy myślec dalej gdy nie pomoze (a powinno).

Link to comment
Share on other sites

Dzis zrobie autoadapcje bo to mysle możee być jednak tą przyczyną, nawet błąd na vagu wskazuje ze brak nastaw podstawowych.

Sprawdziłem ten czujnik wegla aktywnego i chodzi on tak jak jest opisywany na forum tak wiec do niego nie mam zastrzeżeń.

Dziwi mnie że nie moge tej adaptadcji VAGiem zrobić

No nic spróbuje ręcznie tak jak mi opisałeś i napisze co wyszło :)

Link to comment
Share on other sites

na kanale 60 pokazuje się error niestety.[br]Dopisany: 17 Październik 2008, 08:50_________________________________________________

Chciałbym dodać że występuje u mnie błąd 1087 czyli brak nastaw podstawowych. Jak się go pozbyć i jak zrobić tą adaptacje

Odłacz akumulator, po pol godziny podłącz go ponownie.

Przekrec zapłon - odczekaj 40 sekund - wylacz zapłon - odczekaj z minute - wlacz go ponownie - odpal silnik (bez dotykania gazu) i zostaw go tak na wolnych obrotach az złapie temp. 90 stopni. Nastepnie wylacz silnik.

Wszystko to wykonujesz na wylaczonych zbednych odbiornikach pradu (swiatla, radio itp.)

Powinno pomoc :]

Zrobiłem adaptacje za pomoca tego sposobu. Narazie jak odpalam jest ok.

Zobaczymy co bedzie w trasie. Jutro napisze jak obroty sie zachowują po przejechaniu trasy.

Link to comment
Share on other sites

odpiecie klemy,czy kostki od przepustnicy-tez jest dobrym sposobem,bo efekt ten sam... :wink4:

Link to comment
Share on other sites

witam niestety nic to nie pomoglo. obroty nadal takie sa jak byly. juz nie mam siły do tego problemu.

Vag cały czas pokazuje błąd 1087 ze nie przeprowadzono nastaw podstawowych.

Co wy na to wszystko???macie jakies pomysły co i jak jest źle???

Link to comment
Share on other sites

witam niestety nic to nie pomoglo. obroty nadal takie sa jak byly. juz nie mam siły do tego problemu.

Vag cały czas pokazuje błąd 1087 ze nie przeprowadzono nastaw podstawowych.

Co wy na to wszystko???macie jakies pomysły co i jak jest źle???

...wyczysc wszystkie bledy,zrob reset kompa-najlepiej vagiem,podem adaptacja- silnik musi sie nauczyc nowych danych do ich wykozystania,problem moze sie pojawiac jescze kilka razy i zniknie,to wersja optymistyczna-ta czarniejsza wersja,to mogl ci wysiasc modol sterujacy wolnymi obrotami,ale dzieje sie tez zle podczas jazdy-wymiana modulu,albo calej przepustnicy,u mnie obroty skakaly nawet do 4 tys-po wymianie pprzepustnicy-jakies 5 miesiecy temu -problem obrotow pojawil sie jescze ze dwa razy-wiem to,bo AHL sprzedale kolesiowi i informowal mnie na bierzaco... :wink4:

Link to comment
Share on other sites

dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. powiedz mi jak zrobic reseta Vagiem no chyba ze masz jakiegos linka co byl na forum juz to wrzuc jak bys mogl.

A koszt przepustnicy jaki cię wyniósl???

Link to comment
Share on other sites

01 engine/10 adaptation/wpisac 00/zatwierdzic/zapisac

adaptacja i po adaptacji pojezdzic troche dla ustawienia mapy wtrysku,jesli problem sie pojawi,ponowic probe,ale to juz chyba tylko ''podtrzymanie''pacjenta

koszt jakiegos niemieckiego zamiennika 80 funtow na ebayu :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem zgodnie ze wskazówkami ale jezdze i niestety obroty nadal sa takie same. Nadal wyskakuje blad 1087 ze brak podstawowych nastaw. Spedza mi to sen z powiek bo juz probuje wszystkiego. Czyzby ta przepustnica byla walnieta. A czy da sie wogole sprawdzic jakos czy prszepustnica jest dobra czy zla. moze za pomoca logow czy jakos tak. Jesli tak to napiszcie ktore te logi jak je sprawdzic.

Link to comment
Share on other sites

poblem falowania obrotow i samowskakiwanie na obroty,jest calkiem czesta przypadloscia,moze po prostu 10 lat,to wszystko ,co moze z siebie wykrzesac,ja wpialem nowa,bo bylem w zakladzie i poradzili wymiane modolu wolnych obrotow,bo to ponoc czesta przypadlosc audi,wymienilem cala przepustnice i smiga do dzis ,wiec cos w tym jest... :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Cześć ja miałem podobne problemy do twoich z tym że oprócz momentami wysokich obrotów dochodziło jeszcze masakryczne falowanie i gaśniecie motorku. Tak samo jak w twoim przypadku nie dało się zaadoptować vagiem, a z tym problemem poradziłem sobie tak:

wykasowałem wszystkie błędy w sterowniku silnika, odłączyłem akumulator na noc i dopiero rano robiłem samoadaptacje czyli kluczyk do stacyjki i nasłuchiwanie nastawnika przepustnicy trwało to ok 40s potem wyjmujesz kluczyk czekasz z minute i próba odpalenia. Na początku obroty mogą falować bo komputer musi zebrać na nowo mapy benzyny. Jeśli obroty dalej będą ci wskakiwać spróbuj je zdusić czyli hamuj silnikiem tak do 1000 obr/min dopiero potem wciskaj sprzęgło po kilkunastu km powinno wszystko wrócić do normy. U mnie to pomogło oby i u Ciebie poskutkowało.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Właśnie tak robie teraz. Tzn dojezdzam i go dusze to czasami obroty mam na 1000 ale czasami jest ze dojade na skrzyzowanie zdusze go sa oboroty 1000 i po chwili wzrasta na 1600-1800. To jest dziwne. Jesli kasowalem Vagiem ustawienia silnika to po jakim czasie tak mniej wiecej samo sie zaadoptuje???

[br]Dopisany: 20 Październik 2008, 20:10_________________________________________________

poradzili wymiane modolu wolnych obrotow,bo to ponoc czesta przypadlosc audi,wymienilem cala przepustnice i smiga do dzis ,wiec cos w tym jest...

A jesli chodzi o ten modul wolnych obrotow to gdzie on sie znaajduje i jakie sa tego koszta.?

Jesli bym wymienil to czy pomoglo by to cos??jak myslicie[br]Dopisany: 20 Październik 2008, 20:14_________________________________________________dziwi mnie koledszy nadal jedna rzecz:dlaczego caly czas mam ten clad 1087????

to mnie nurtuje. czy to by byla wina jakiegos czujnika czy moze jednak ta przepustnica tak dziala na tren samochodzik

Link to comment
Share on other sites

Cześć nie wiem jak u ciebie w silniczku AHL ale w ADP na VAG jest block 023 w którym masz informacje odnośnie adaptacji przepustnicy.W moim przypadku uszkodzony został potencjometr w statusie zamiast 10000 miałem 101000 - wymiana przepustnicy na nową (zamiennik)

A oto block

023,0,Throttle Body Adaptation Information

023,1,Adaptation Status,,Specific!tion: 100000

; 0xxxxx - Throttle Potentiometer adjustment with Idling Potentiometer not OK

; x1xxxx - Throttle Body Adaptation not OK

; xx1xxx - Learning process Max. Position Throttle Potentiometer not OK

; xxx1xx - Learning process Min Position Throttle Potentiometer not OK

; xxxx1x - Learning process Max. Position Idling Potentiometer not OK

; xxxxx1 - Learning process Min. Position Idling Potentiometer not OK

023,2,Throttle Body,Min. Pos)tion,Cpecification: 70...93 %

023,3,Throttle Body,Emergency Stop,Specification: 67...83 %

023,4,Throttle Body,Max. Position,Specification: 8...39 %

Link to comment
Share on other sites

A jesli chodzi o ten modul wolnych obrotow to gdzie on sie znaajduje i jakie sa tego koszta.?

Jesli bym wymienil to czy pomoglo by to cos??jak myslicie[br]Dopisany: 20 Październik 2008, 20:14

to jest ten czarny element,do ktorego jest podpieta kostka,mozna go odkrecic,a cena ,musisz zobaczyc na allegro,albo ebayu,podam ci angielska nazwe dla latwiejszego znalezienia ''IDLE MODUL CONTROL'' [br]Dopisany: 21 Październik 2008, 00:38_________________________________________________a czy pomoze-trzeba sprawdzic ,mi pomoglo,zamiast kupowac modol,kupilem cala przepustnice-pomoglo :wink4:
Link to comment
Share on other sites

...Jesli kasowalem Vagiem ustawienia silnika to po jakim czasie tak mniej wiecej samo sie zaadoptuje???

Jeśli chodzi ci o ustawienie nowych map benzyny to po kilkudziesieciu kilometrach zależy od stylu jazdy

A co do przepustnicy to chyba nadszedł na nią czas, ja na twoim miejscu nie bawił bym sie w półśrodki i kupił bym cała

Link to comment
Share on other sites

Witam i mnie też się wczoraj coś zrypało z obrotami wogóle nie chodzi na wolnych obrotach tylko gaśnie na benzynie i na gazie tak samo odłączyłem klemę podłączyłem i po włączeniu zapłonu nic nie słychać żeby się coś ustawiało w przepustnicy jak myślicie mogła się posypać elektronika w przepustnicy?

Link to comment
Share on other sites

a silniczek krokowy sprawdzałeś?? :hi:

To żeś teraz wyskoczył... "bania" za wiedze :bicz3:

1.6 jak i 1.8 NIE MA silnika krokowego :wink4:

Link to comment
Share on other sites

kod błędu 1087 na polskim vagu 4.9 to "1087 - - - - - 043F

Nie przeprowadzono procedury nastaw podstawowych (Basic setting not carried out)

Link to comment
Share on other sites

Witam i mnie też się wczoraj coś zrypało z obrotami wogóle nie chodzi na wolnych obrotach tylko gaśnie na benzynie i na gazie tak samo odłączyłem klemę podłączyłem i po włączeniu zapłonu nic nie słychać żeby się coś ustawiało w przepustnicy jak myślicie mogła się posypać elektronika w przepustnicy?

po odpieciu klemy,badz kostki od przepustnicy,kluczyk ze stacyjki,potem ponownie klema z powrotem ,skrecasz i klucz w stacyjke i przekrecasz ,ale nie odpalasz-powinienes uslyszec cos,jakby ''tyrkniecie'' -pozostawic jescze na jakies 30 sek,wyjac klucz i ponownie odpalic bez gazu i pozwolic mu chodzic na wolnych jakies pare minut,najczesciej do rozgrzania silnika-powinny sie ustabilizowac obroty :wink4:
Link to comment
Share on other sites

Witam już zrobione pomogła adaptacja przepustnicy Vagiem bo manualna czyli odłaczenie klemy itd..nic nie dało odczyt robiłem dwoma programami Vagiem i Polskim Vagiem 4.9 najpierw odczyt skasowanie błedów i adaptacja teraz obroty super trzymają się na 860. Kabelek na coma bo USB to badziewie nie polecam

Takie miałem odczyty

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 557 S

Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D03

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00000

5 Faults Found:

00561 - Mixture Adaptation

12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded

00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction

P1545 - 35-10 - - - Intermittent

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-00 - -

01165 - Throttle Body Control Module (J338)

11-00 - Control Limit Not Reached

PolskiVAG 49

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

przekroczona wartość adaptacji - mnożenie

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie

17953 Sterowanie przepustnicy

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1165 Jednostka sterująca przepustnicy -J338

nie osiągnięta wartość kontrolna

wolnych obrotów nie miałem wcale

Link to comment
Share on other sites

wolnych obrotów nie miałem wcale

to jak odpalales/gaslo po odpasleniu? :mysli:
Link to comment
Share on other sites

Guest Daymoon

a silniczek krokowy sprawdzałeś?? :hi:

To żeś teraz wyskoczył... "bania" za wiedze :bicz3:

1.6 jak i 1.8 NIE MA silnika krokowego :wink4:

sorki nie wiedziałem :polew::tongue4:

Link to comment
Share on other sites

No nareszcie uporalem sie z obrotami. Pomoglo wyczyszczenie przepustnicy na błysk oraz wskazówka fachowca odnosnie adaptacji bo u mnie nie chcialo sie za adaptowac VAGiem niestety.

Narazie jest git i mam nadzieje ze tak pozostanie.

Link to comment
Share on other sites

jesli powroci problem-wykasuj bledy,reset kompa i adaptacja ponownie-powinno pomoc :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...