Fakier Opublikowano 16 Października 2008 Opublikowano 16 Października 2008 Witam, tak jak w temacie - pod VAG wywala mi taki błąd: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 29-10 - Short to Ground - Intermittent Co może być przyczyną, co naprawiać/jak? Objawy: Silnik jest strasznie zamulony, tak do około 3000 obrotów, potem dostaje kopa, ale czasami mam problemy z ruszeniem z jedynki - musze ostro przygazować i delikatnie ze sprzęgiełkiem. Zauważyłem, żę z rana jak silnik jest zimny to tak jakby miał troszke wiecej koni, ale zaraz szybko wszystko wraca do normy - zamulenie Info o sprzęcie: Silnik 1.8 benzynka ADR, bez gazu. Wymieniony rozrząd (przed wymianą też był taki zamulony) jest dobrze ustawiony (chyba - punkty sie zgadzają). Nowe świece, przepustnica wyczyszczona. Przepływomierz wydłubałem, ale był czysty - na tych drucikach nie było żadnego osadu ani innego syfu. Nowe filtry: powietrza, oleju. Nowy termostat - równo trzyma 90C kolega hajfa1 podpowiedział mi że może to być wina przepływomierza -> umiera ale nie mam jak tego sprawdzić, może ktoś z okolic Białegostoku ma sprawną A4 ADR i "pożyczyłby" na kwadrans przepływke podmianka zajmie dosłownie chwile, a wtedy napewno można by było wykluczyć ten element. Czekam na waszą pomoc Pozdrawiam Łukasz
szogun0 Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 Uszkodzony czujnik Halla lub zwarcie.
poziek Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 Walnięty czujnik. Do wymiany. Niestety nietani :gwizdanie:
Fakier Opublikowano 17 Października 2008 Autor Opublikowano 17 Października 2008 Wielkie dzięki za odpowiedź Może jeszcze mi powiecie gdzie w to siedzi w silniku? Jak sie do tego dobrać? Najlepiej jakieś zdjęcie
poziek Opublikowano 18 Października 2008 Opublikowano 18 Października 2008 Ja bym tego sam ni wymieniał :gwizdanie:
Fakier Opublikowano 24 Października 2008 Autor Opublikowano 24 Października 2008 OK, zobacze może zatrudnie fachowca Ale jak bym wiedział gdzie to jest, to mógłbym sam sprawdzić instalacje, może jest przewód przeterty i robi zwarcie do masy. Jakby ktoś miał jakieś zdjęcie, albo chociaż rysunek poglądowy, to byłbym bardzo wdzięczny. I jeszcze jedno pytanie, czy jak tak jeżdże z "niesprawnym" silnikiem, to coś może dodatkowo wysiąść? Zrobiłem już tym autem ponad 2000km i narazie innych objawów, oprócz spadku mocy nie odczuwam. Pozdrawiam Łukasz Hej, troche mi nie dawał spokoju ten cały czujnik HALLA, wiec pogmerałem w silniku, no i sie okazało, ze on praktycznie na samym wierzchu siedzi Na wtyczce 3PIN mam GND, +12V i +5V i chyba tak powinno być. Po odłączeniu wtyczki od czujnika silnik odpala tak samo - też zamulony a na VAG wywala taki błąd: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-00 - Open or Short to B+ po podłączeniu wywala błąd: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 29-00 - Short to Ground W poniedziałek zamówie nowy czujnik i oczywiście jak go wymienie, to dam znać na forum jakie będą wyniki wymiany. Pozdrawiam Łukasz [br]Dopisany: 18 Październik 2008, 10:12_________________________________________________Witam, dziś przyszedł do mnie czujnik (niestety używka), po zamontowaniu "nowego" dostaje błąd: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-00 - Open or Short to B+ Pytanko, czy po wymianie tego czujnika, należy go jakoś zaadoptować? Wydaje mi sie żę raczej nie, ale pytam dla pewności. Gościu mi chyba sprzedał uwalony czujnik :/ chyba rozejrze sie za nowym, który niestety troche kosztuje. Pozdrawiam Łukasz[br]Dopisany: 23 Październik 2008, 19:33_________________________________________________Witam ponownie Przetestowałem ten czujnik: -czujnik odkręcony od auta - podłączona wtyczka, w środku (w czujniku) nic nie ma - czujnik halla powinien "widizeć" przerwe. - po odpaleniu silnika VAG pokazuje zwarcie do masy. - po włozeniu w czujnik tego "krążka" co sie kręci w tym czujniku, tak żeby czujnik nie "widział" przerwy, po włączneiu silnika VAG pokazuje zwarcie do plusa (lub rozwarcie) - napięcia na wtyczne mierzone miernikiem są OK, także czujnik chyba jest dobry. Po przykręceniu czujnika i włączeniu silnika, VAG wywala czasami zwarcie do +, czasami do -. W związku z tym moje pytanie, może ktokolwiek na tym forum sie na tym zna? Co może być przyczyną? Może jutro jeszcze podłącze oscyloskop pod wyjście czujnika, zobacze, czy daje stałe impulsy, czy może któryś jest "gubiony", albo coś :/ Pozdrawiam Łukasz
Fakier Opublikowano 24 Października 2008 Autor Opublikowano 24 Października 2008 A jak sprawdzić, czy jest on walnięty, czy nie? Ten czujnik jak widzi przerwe to wystawia mase, a jak sie włoży blaszke, to wystawia +, tak chyba powinien działać? Pozdrawiam Łukasz
DJ_SUCHY Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 A jak kolego masz ze spalniem nie pali ci wiecej??? bo mam tan sam problem tle ze mi przy tej przypadlosci pali 12/13 L
Buba Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 podpinam sie pod ten temat. mam ten sam problem. tylko AEB. Czekam na jakies opinie czy da sie uniknac wymiany. P.S. ktory ewentualnie z tych kupic lub gdzie szukac http://www.allegro.pl/item446917123_czujnik_halla_vw_t4_passat_audi_golf_felicia.html http://www.allegro.pl/item462088986_czujnik_halla_obrotow_vw_audi_seat_skoda.html http://www.allegro.pl/item463812674_czujnik_halla_audi_a4_a6_vw_passat_b5_058905161b.html
Fakier Opublikowano 27 Października 2008 Autor Opublikowano 27 Października 2008 do DJ_SUCHY jakiegoś większego spalania nie zauważyłem, jazda głównie po mieście i pali tak około 8-10 na 100km podepnij u siebie VAG i sprawdź sonde lambda. Pozdrawiam Łukasz[br]Dopisany: 25 Październik 2008, 11:25_________________________________________________Dzisiaj podłączyłem czujnik Halla do socyloskopu, oto wyniki: Jak dla mnie to czujnik jest sprawny, co mnie wcale nie cieszy, bo nadal nie wiem co jest nie tak :/ Może ktoś ma jakiś pomysł? Pozdrawiam Łukasz
mdzej25 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 witaj mam pytanko co do czujnika halla . Czy trzeba wymontowac caly przod zeby go wymienic czy da sie tylko zdjac oslone od paska i on bedzie widoczny ?
letallec Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Co do tego bledu, to przy Twoim silniku może to być standard ze sie pojawia i wcale nie jest to efekt uszkodzonego G40 Zobacz czy błąd pojawia się przy odpalonym silniku. Bo takie jest prawidłowe kontrolowanie tego czujnika. Daj znać co i jak.
mdzej25 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Witaj juz sprawdzałem i przy odpalonym silniku ten blad sie pojawia ?
endriuu Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Fakier mały off. ile wyniosl cie rozrzad z wymiana?
v1ck Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 ja u siebie w ADP mam podobny problem, musze oprocz wymiany halla ustawic caaly aparat zaplonu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się