Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)


Fakier
 Share

Recommended Posts

Witam, tak jak w temacie - pod VAG wywala mi taki błąd:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
     29-10 - Short to Ground - Intermittent

Co może być przyczyną, co naprawiać/jak?

Objawy:

Silnik jest strasznie zamulony, tak do około 3000 obrotów, potem dostaje kopa, ale czasami mam problemy z ruszeniem z jedynki - musze ostro przygazować i delikatnie ze sprzęgiełkiem.

Zauważyłem, żę z rana jak silnik jest zimny to tak jakby miał troszke wiecej koni, ale zaraz szybko wszystko wraca do normy - zamulenie :(

Info o sprzęcie:

Silnik 1.8 benzynka ADR, bez gazu.

Wymieniony rozrząd (przed wymianą też był taki zamulony) jest dobrze ustawiony (chyba - punkty sie zgadzają).

Nowe świece, przepustnica wyczyszczona.

Przepływomierz wydłubałem, ale był czysty - na tych drucikach nie było żadnego osadu ani innego syfu.

Nowe filtry: powietrza, oleju.

Nowy termostat - równo trzyma 90C

kolega hajfa1 podpowiedział mi że może to być wina przepływomierza -> umiera :P

ale nie mam jak tego sprawdzić, może ktoś z okolic Białegostoku ma sprawną A4 ADR i "pożyczyłby" na kwadrans przepływke :) podmianka zajmie dosłownie chwile, a wtedy napewno można by było wykluczyć ten element.

Czekam na waszą pomoc :)

Pozdrawiam Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Uszkodzony czujnik Halla lub zwarcie.

Link to comment
Share on other sites

Walnięty czujnik. Do wymiany. Niestety nietani :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Ja bym tego sam ni wymieniał :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

OK, zobacze może zatrudnie fachowca :)

Ale jak bym wiedział gdzie to jest, to mógłbym sam sprawdzić instalacje, może jest przewód przeterty i robi zwarcie do masy.

Jakby ktoś miał jakieś zdjęcie, albo chociaż rysunek poglądowy, to byłbym bardzo wdzięczny.

I jeszcze jedno pytanie, czy jak tak jeżdże z "niesprawnym" silnikiem, to coś może dodatkowo wysiąść?

Zrobiłem już tym autem ponad 2000km i narazie innych objawów, oprócz spadku mocy nie odczuwam.

Pozdrawiam

Łukasz

Hej, troche mi nie dawał spokoju ten cały czujnik HALLA, wiec pogmerałem w silniku, no i sie okazało, ze on praktycznie na samym wierzchu siedzi

g4001nk4.th.jpgthpix.gif

g4002mf5.th.jpgthpix.gif

g4003jb9.th.jpgthpix.gif

Na wtyczce 3PIN mam GND, +12V i +5V i chyba tak powinno być.

Po odłączeniu wtyczki od czujnika silnik odpala tak samo - też zamulony :P a na VAG wywala taki błąd:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
   30-00 - Open or Short to B+

po podłączeniu wywala błąd:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
   29-00 - Short to Ground

W poniedziałek zamówie nowy czujnik i oczywiście jak go wymienie, to dam znać na forum jakie będą wyniki wymiany.

Pozdrawiam

Łukasz

[br]Dopisany: 18 Październik 2008, 10:12_________________________________________________Witam, dziś przyszedł do mnie czujnik (niestety używka), po zamontowaniu "nowego" dostaje błąd:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
   30-00 - Open or Short to B+

Pytanko, czy po wymianie tego czujnika, należy go jakoś zaadoptować? Wydaje mi sie żę raczej nie, ale pytam dla pewności.

Gościu mi chyba sprzedał uwalony czujnik :/ chyba rozejrze sie za nowym, który niestety troche kosztuje.

Pozdrawiam

Łukasz[br]Dopisany: 23 Październik 2008, 19:33_________________________________________________Witam ponownie :)

Przetestowałem ten czujnik:

-czujnik odkręcony od auta - podłączona wtyczka, w środku (w czujniku) nic nie ma - czujnik halla powinien "widizeć" przerwe.

- po odpaleniu silnika VAG pokazuje zwarcie do masy.

- po włozeniu w czujnik tego "krążka" co sie kręci w tym czujniku, tak żeby czujnik nie "widział" przerwy, po włączneiu silnika VAG pokazuje zwarcie do plusa (lub rozwarcie)

- napięcia na wtyczne mierzone miernikiem są OK, także czujnik chyba jest dobry.

Po przykręceniu czujnika i włączeniu silnika, VAG wywala czasami zwarcie do +, czasami do -.

W związku z tym moje pytanie, może ktokolwiek na tym forum sie na tym zna?

Co może być przyczyną?

Może jutro jeszcze podłącze oscyloskop pod wyjście czujnika, zobacze, czy daje stałe impulsy, czy może któryś jest "gubiony", albo coś :/

Pozdrawiam

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Kupiłeś walnięty czujnik :decayed:

Link to comment
Share on other sites

A jak sprawdzić, czy jest on walnięty, czy nie?

Ten czujnik jak widzi przerwe to wystawia mase, a jak sie włoży blaszke, to wystawia +, tak chyba powinien działać?

Pozdrawiam

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

do DJ_SUCHY

jakiegoś większego spalania nie zauważyłem, jazda głównie po mieście i pali tak około 8-10 na 100km

podepnij u siebie VAG i sprawdź sonde lambda.

Pozdrawiam

Łukasz[br]Dopisany: 25 Październik 2008, 11:25_________________________________________________Dzisiaj podłączyłem czujnik Halla do socyloskopu, oto wyniki:

g4004uf6.th.jpgthpix.gif

g4005rf6.th.jpgthpix.gif

g4006hv2.th.jpgthpix.gif

Jak dla mnie to czujnik jest sprawny, co mnie wcale nie cieszy, bo nadal nie wiem co jest nie tak :/

Może ktoś ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Co do tego bledu, to przy Twoim silniku może to być standard ze sie pojawia i wcale nie jest to efekt uszkodzonego G40 :naughty: Zobacz czy błąd pojawia się przy odpalonym silniku. Bo takie jest prawidłowe kontrolowanie tego czujnika. Daj znać co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Fakier mały off. ile wyniosl cie rozrzad z wymiana?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...