Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 Avant 2.0 TDI] Dziadkowóz w drewnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Po długim czasie zastanawiania się postanowiłem pojawić się na tym forum. Po A3 8L 1.8T 210PS przyszedł czas na coś lepszego i bardziej "stonowanego" i komfortowego ;) Zastanawiałem się nad A3 8P. Ostatecznie padło na A4 B7 – i z tego wyboru jestem bardzo zadowolony. Auto kupiłem samodzielnie u Niemieckich sąsiadów, serwisowane do końca, pełna historia i co najważniejsze bezwypadkowe! Oczywiście na pierwszy kontakt wymagało trochę prac czysto mechanicznych. Ale to później.

Auto:A4 B7

rok: 2006

Silnik: 2.0 TDI BPW

skrzynia biegów: Multitronic

przebieg: 238 tys. km

kolor: LZ5C (podoba się :naughty: )

Jak rozkoduję wyposażenie to dopiszę, natomiast to co widać od razu to:

  • Coming & Leaving Home
  • BLUETOTH - zestaw głośnomówiący oryginalny AUDI
  • Podgrzewane fotele (przód i tył)
  • Skórzana tapicerka
  • Skórzana kierownica Multifunkcyjna
  • Pakiet "Oświetlenie" - podświetlenia: drzwi, stóp z tyłu i przodu
  • Audio z subwooferem
  • Sportowe fotele z regulacją elektr. odcinka lędźwiowego (czy jakoś tak) ;)
  • Tempomat
  • Parktronic
  • Oczywiście Klimatronik dwustrefowy.
  • Zawieszenie komfortowe (niestety te najwyższe)

Auto w chwili zakupu:

57.jpg

Na pierwszy ogień sprawy czysto techniczne (dokładnie uzupełnię jak wszystko ogarnę ;) )

Regeneracja turbiny (części Melett wraz z całą geometrią), wymieniony napęd pompy na ten niezawodny z 1.9TDI, nowe regulatory, nowe koło dwumasowe, nowy rozrząd z pompą wody. DPF out.

Auto dostało nowe opony i felgi 18” oryginalne AUDI.

PLANY:

  • Oczywiście są, ale będę niewielkie. Najważniejsze koło już jest :) 18" cali ORI AUDI
  • Teraz tylko Eibach Pro Kit - 30mm,
  • malowanie zacisków (nie wiem na jaki kolor jeśli są propozycję to proszę pisać :) )
  • Coś z dekorami? czy zostawić drewniane?
  • Chiptuning
  • naprawa tylnej wycieraczki (widać jak dziwnie "stoi")

Tak się prezentuje na dzień dzisiejszy:

20150402164040.jpg20150402164119.jpg20150402164131.jpg20150402164145.jpg20150402164159.jpg20150402164218.jpg
Edytowane przez szymon_2304
Opublikowano

Jakie masz opony kolego? Preznetuje się super ta piękna Niebieska Bestia :P Ale trochę za wysoko stoi :lol:

Opublikowano

Opony 225/40/18 na feldze 8j. Markę opon muszę zobaczyć, napiszę później.

Zakłada się już Eibach Pro Kit, będzie niżej lecz "optymalnie" na drogi w moim mieście :)

Opublikowano

Nie zapomnij odboje zmienić .

Opublikowano

Nie zapomnij odboje zmienić .

Dzięki za informację! Dzwonię do warsztatu w takim razie. Bo wymiana w trakcie.

A coś się dzieje jeśli nie wymienią?

Opublikowano

wnętrze przydałoby się pokazać :) wtedy ocenimy jak drewienko wygląda :) piękny kolorek , jedyne co mnie kuje w oczy to multitronic :kwasny: ale to też nie znaczy że ty będziesz miał problemy z tą skrzynią :)

Opublikowano

Zdjęcie ze środka (tylko takie mam). Jak dostane auto zrobię więcej.

20150402164236.jpg
i Eibach:
eibachy.jpg
Opublikowano

widać ,że skóra masz w stanie idealnym :) dekory kwestia gustu :) sprężyny kupowałeś na allegro?

Opublikowano

widać ,że skóra masz w stanie idealnym :) dekory kwestia gustu :) sprężyny kupowałeś na allegro?

Samochód w środku jest naprawdę zadbany, a sprężyny polecam kupować w motointegrator.pl.

Całość za springi to 510zł. Taniej nie ma ani bezpośrednio u eibach.pl, a o alledrogo to można zapomnieć.:)

Opublikowano

Będą ci dobijać a z przodu na pewno siądzie Ci zawias na odbojach .


Amorki też zmieniasz czy 1BA.

Opublikowano

Z tego co wiem, można wyrezać samemu piano z dekorów a'la drewno. Malujesz na czarno i chyba z 7 warstw klaru... Kolega to robił, wyszło super jak ORI. A piano ładnie by siadło do twojego . Pozdro :)

Opublikowano

Amorki też zmieniasz czy 1BA.

Na razie zostawiam 1BA. Jak się skończą będę myślał nad wrzuceniem amorków z 1BV lub BE.


A piano ładnie by siadło do twojego

Dzięki za radę, też o tym myślałem i chyba pójdę w tę stronę. :)

Opublikowano (edytowane)

Multitronic + 2.0 tdi BPW - to samo co u mnie.

Rewelacyjnie ta skrzynia chodzi.

Awaryjne były w b6 6 lamelkowe a tu masz poprawiona na 7 lamel i znosi moment chyba do 400 nm a nie jak poprzednie do 320 nm i tam właśnie padały sterowniki od drgań.

Ja jestem mega zadowolony.

Z tym chipem to dobrze przemyśl sprawę. A4 to mój pierwszy diesel którego nie podkręcam właśnie ze względu na multitronica.

A 1ba to fakt wysokie jak ... Dlatego u mnie wpadł gwint i auto zmieniło sie nie do poznania. Wizualnie stoło sie dłuższe i szersze.

Daj foto na amorach 1ba + Eibach bo tez miałem iść w tą stronę ale chłopaki z forum mnie uprzedzili ze bedą rożne wysokości tył vs przód.

Edytowane przez manian
Opublikowano

Daj foto na amorach 1ba + Eibach bo tez miałem iść w tą stronę ale chłopaki z forum mnie uprzedzili ze bedą rożne wysokości tył vs przód.

Foto dodam jak najbardziej tylko ogarnę trochę czas. Przed kilkoma chwilami odebrałem auto. Ładnie to wygląda i nawet fajnie się jedzie. (nie jest to "gleba" ale schludnie siedzi)

Aby tył nie był niżej kupiłem i dołożyłem podkładki pod tylne springi (w aso zapłaciłem chyba z 35zł za komplet).

Wybrałem chyba najlepszą opcję komfort/wysokość. W poprzednim A3 8L też miałem Eibach i byłem zadowolony. Zobaczymy jak amorki będą się spisywać bo jak czytam, opinii wiele... :mellow:

Opublikowano

Ja też kupiłem te podkładki ale nie założyłem bo tyl fajnie usiadł bez nich po równo z przodu jak i z tyłu .

Opublikowano

czemu DPF usunąłeś? Widzę, że wielu userów a4 go usuwa a ja nie czaję dlaczego. Coś się działo z autem, nie miał mocy czy co? Po usunięciu dostał większego kopa?

Może też bym usunął ale chcę wiedzieć co to daje. To już moje 4 auto z dpf i nigdy z żadnym nie miałem problemów i nie usuwałem w nich filtra.

Opublikowano (edytowane)

czemu DPF usunąłeś?

Ja niejako byłem zmuszony do usunięcia. Jak pisałem wyżej regenerowałem turbo, poprzednie było zepsute. Puściło cały olej w wydech, W DPF zrobiła się taka skorupa że praktycznie nie dało się go wyczyścić. Próbowałem nawet różnymi środkami, kompletnie nic nie dawało. Jak wlałem środek czyszczący z jednej strony DPF to z drugiej wylecieć nie chciało :mellow:. Dlatego padła decyzja o wywaleniu DPF, bo w takim stanie przynosił więcej szkód niż pomagał ;)

Nowe zdjęcia już na nowych springach - EIBACH PRO KIT na aucie :)

PS. Niedawno dowiedziałem się, że mam głośnomówiący:) Szukając urządzeń BT w aucie natknęlem się na AUDI UHV i otóż to moje :D

tloaudi.jpg
20150516162311HDR.jpg20150516162320HDR.jpg20150516172149.jpg20150516162143HDR.jpg20150516162216HDR.jpg

Auto w końcu doczekało się solidnego mycia :)
20150524175002.jpg
Ale na przyszłość polecam jakiś inny środek niż TENZI TAN CAR. Uogólniając, nie spełnił moich oczekiwań.
Edytowane przez szymon_2304
Opublikowano (edytowane)

Nie ma jak pucowanko:-)

Polecam ci pianownice gloria:-)http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=pianownica+gloria&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0519. Z tego będziesz zadowolony:-)

Edytowane przez instruktor83
Opublikowano

Myślę że to, nie wina pianownicy, a samego środka. Pianownica PA jest polecana przez wszystkich. Spróbuję innym środkiem.

A poza tym wkrótce na miejsce dotrze folia 3M, czarny połysk. Dekory będą oklejone :)

PS. Furę testowo wystawiłem na sprzedaż. Chcę zobaczyć jakie zainteresowanie wg tym modelem jest. Jak ktoś się znajdzie konkretny to pójdzie dalej, jeśli nie zostaje ze mną :D

Opublikowano

Uwierz mi nie sprzedasz go szybko. Ja swojego wystawilem pol roku temu i multi skutecznie odstrasza klientów. Jest to głównie zasługą pseudo redaktorów z AS i Motoru którzy nie znając skrzyni przy każdej nadającej się okazji mieszają ja z błotem. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...