Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TFI AFN problem z turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam pytanie, otóż mam pacjenta z silnikiem afn z roku 97 i próbuję uporać się z problemem doładowania. W grupie 011 zadane ciśnienie to ok 1720 a w serii powinno być w tym silniku 1948. Co jest nie tak?

Druga sprawa to przeładowanie sięgające powyżej 2500 i zawór n75 który nie może zbić ciśnienia, jego wysterowanie to 94%.

O co kaman?

Później wrzucę logi z turbo.

Oczywiście 2 błędy dające się kasować to: 00519, 00575 i trzeci bez możliwości skasowania to 65535.

ps. w tytule ma być Tdi nie wiem skąd to się wzięło pewnie autouzupełnianie w androidzie...

Edytowane przez Darev
Opublikowano

Po pierwsze uzupełnij profil

po drugie jak wrzucisz logi zobaczymy jako ze to rocznik 97 to pewnie nie obsluguje gr 11 bs zeby zobaczyć skok sztangi a za tym zdejmuj i zakladajwezyk od gruszki zobacz jaki skok ma być 11 mm resztę jak wrzucisz logi

Opublikowano (edytowane)

Wrzucam logi turbo

011BS http://vaglog.pl/log_212843.html

011dyn http://vaglog.pl/log_212842.html

010dyn http://vaglog.pl/log_212841.html

Resztę logów wrzucę jak rozwiążę problem z doładowaniem.

Zastanawia mnie tylko te ciśnienie które zadaje ECU czyli 1795 mbar, czyżby komp podmieniony od wersji 90-konnej?

Proszę o sugestie.

pozdrawiam

Edytowane przez Darev
Opublikowano (edytowane)

Na poczatek

Rozbierz sterownik , wyczysc z oleju i sprawdz szczelnosc gumowego przewodu , ktory sie w nim znajduje.

Edytowane przez spanky
Opublikowano

Widze ze spece sie udzielaja więc troszke nie ładnie sie mądrzyć ale z tego co wiem to BSy nie trybią w 95r i 96r.

Opublikowano

Łukasz przecież napisałem żeby zdjął i zakładał wężyk od gruszki i sprawdził skok sztangi

Opublikowano

No tak tyle ze to 97 :)

Opublikowano

Zgadza się to jest 97 i bs loguje.

Opublikowano

Zależy od ecu mój 97 nie obsługuje Bs 11 tylko że mam początek roku

Opublikowano (edytowane)

Na poczatek

Rozbierz sterownik , wyczysc z oleju i sprawdz szczelnosc gumowego przewodu , ktory sie w nim znajduje.

Co dalej koledzy???

Sterownik wyczyszczony (w środku ok. 50ml oleju), wszystkie wężyki podciśnienia wymienione (łącznie z tym w ecu), zamienione elektrozawory N71 i N19.

Co się udało zrobić to wyeliminowało to błąd 65535 oraz wróciły mapy w zadanym ciśnieniu turbo, było 1700 a jest 1989mbar.

Dalej jest przeładowanie i notlauf. Czyżby oba elektrozawory są uszkodzone??

Poniżej logi:

Statyczne

000 http://vaglog.pl/log_213483.html

001 http://vaglog.pl/log_213484.html

003 http://vaglog.pl/log_213486.html

004 http://vaglog.pl/log_213488.html

007 http://vaglog.pl/log_213492.html

010 http://vaglog.pl/log_213494.html

011 http://vaglog.pl/log_213496.html

013 http://vaglog.pl/log_213500.html

BS

000 http://vaglog.pl/log_213485.html

003 http://vaglog.pl/log_213490.html

004 http://vaglog.pl/log_213489.html

011 http://vaglog.pl/log_213497.html

Dynamiczne

000 http://vaglog.pl/log_213482.html

003 http://vaglog.pl/log_213487.html

004 http://vaglog.pl/log_213491.html

008 http://vaglog.pl/log_213493.html

010 http://vaglog.pl/log_213495.html

011 http://vaglog.pl/log_213498.html

po zamianie wężyków

011 http://vaglog.pl/log_213499.html

Przy dynamicznych za każdym razem łapał notlauf co zresztą widać.

Teraz widzę że gr 004BS i 011dyn nie została dobrze zapisana, złośliwość windowsa...

Edytowane przez Darev
Opublikowano

Przepływka jest walnięta, co do awaryjnego to dziwnie to wygląda w BS11 widać ze N75 żyje, w dynamicznym 11 masz odrazu max cisnienie a ECU nie zmniejsza % mapy co jest dla mnie dziwne, gdyby nie te % mapy dał bym sobie ręke uciąć ze kierownice zapieczone.

Odkręć gruszkę turba i powecuj nią przez 10min powinna sie rozruszać i jesli to tylko kierownice to na chwile pomoże.

Opublikowano

Gruszka pracuje, sztanga też pracuje w zakresie ok 15mm (bez dokładnego pomiaru tylko tak na oko)

Opublikowano

Twoje błędy:

519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71

575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji.

65535 Uszkodzony sterownik, Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli

Zdejmij plastik w podszybiu od strony kierowcy i pokaże ci sie ECU, zobacz czy jest tam olej lub inne płyny i daj znać. G71 to czarny czujnik w dolocie z tego co pamietam przy zbiorniczku wody, wyciągnij go spróbuj przeczyścić ale raczej bedzie do wymiany.

Błędy które masz rozwiązują zagadkę z % map.....

Opublikowano (edytowane)

G71 to czujnik który znajduje się w ECU, jak wyżej pisałem ECU został rozebrany i umyty a błąd 65535 został wyeliminowany.

Czy to wina ECU że nie próbuje zbić ciśnienia? Czy jakiś kiepski program???

Edytowane przez Darev
Opublikowano

wieczne zakręcenie z tymi g71 i g72, nie pamietam jak to jest musiał bym zobaczyc wiem ze do 1997 było inaczej a powyżej inaczej tzn w jednym były oba na płycie w drugim nie.

Masz takie ecu i wymieniałes ten gumowy wężyk ???

2012-12-19%252020.34.19.jpg

Opublikowano (edytowane)

Tak to jest to, ten wężyk wymieniłem.

Edytowane przez Darev
Opublikowano (edytowane)

Wiec jeszcze można sprawdzić g72 który jest w dolocie, jeśli to nie to to chyba skończyły mi się pomysły.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

wgraj serie,lub tansza opcja wymien sterownik na seryjny

Ten jest po nieudolnym chipie,przez ktory zapiekaja sie kierownice

Opublikowano

Nie mozliwe aby cały czas doładowanie było na 94% coś jest nie tak.

Opublikowano (edytowane)

94% to znaczy że sterownik próbuje zbić ciśnienie?

Może być tak że suszarka źle złożona po czyszczeniu?

Edytowane przez Darev

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...