Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b5 kopci z rury wydechowej po wymianie silnika adr 1.8 20v


orlik10

Rekomendowane odpowiedzi

Wiam wszystkich Forumowiczów.

Mam taki problem. Stary silnik w czasie jazdy stracił moc i po przejechaniu 450 km wypił mi 2.5l. oleju. Oczywiście w czasie jazdy nasłuchałem się komentarzy na CB itd. Po wykluczeniu uszkodzenia uszczelki pod głowicą, uszkodzenia odmy i uszczelniaczy, zamiast bawić sie w remonty postanowiłem zmienić silnik. Po wymianie silnika w miarę "zdrowy" /ciśnienia na suchych cylindrach 12.5, 12.0, 12.5, 12.5 a przy zalanych olejem 15.5 do 16.5 stwierdziłem, że silnik jeszcze pojeździ i jest w miarę dobry / nie jeździł na gazie /.

Przy okazji zmieniona sonda lambda oraz przepływomierz. Auto po zmianie silnika odżyło tj. pięknie wkręca się w obroty od samego dołu, obroty nie falowały i nie falują, jest silne, fis pokazywał wcześniej 13.2l/100 w trybie miejskim a teraz 10.1l/100, i w ogóle same plusy. Ale jak to bywa, prócz plusów są i minusy.

Po odpaleniu silnika nie ma nawet maleńkiego dymka z rury, lecz po około 5 min. na wolnych obrotach zaczyna się powolne dymienie a po wciśnięciu gazu wyrażnie widoczny jest siwy dym.

Po przejechaniu 600 km /niestety krótkie odcinki/ nadal mocno dymi z rury. Wykluczam niesprawne uszczelniacze oraz uszczelkę pod głowicą czy pierścienie, gdyż po odpaleniu nic nie dymi. Po odkręceniu korka wlewu oleju czy wyjęciu bagnetu bagnetu, z silnika nie wydobywa się nawet mgiełka oleju czy spalin. Płynu chłodniczego nie ubywa nawet gram jak również nie ubywa oleju.

Olej półsyntetyk. Silnik nie ma wycieków, jest czyściutki.

Mam więc takie pytanie, czy może się wypalać olej zalegający w tłumikach po awarii starego silnika? To zasugerował mi mechanik. O dziwo po wycięciu katalizatora okazało sie iz jest on pusty. Wcześniej nic nie grzebałem przy samochodzie a mam go 4 lata. Teraz wstawiłem zamiast starej puszki po katalizatorze, katalizator metalowy. Srodkowy i końcowy tłumik sa w orginale. Prosze o jakieś sugestie

Edytowane przez orlik10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Prawdopodobnie mechanik ma rację. W wydechu masz złogi oleju i spieków olejowych. Mówisz ,że jeździsz po mieście to znaczy ,że niedogrzejesz układu wydechowego. Trzebaby udać sie na drogę szybkiego ruchu i przez dłuższy czas jechać ze stałą prędkością powiedzmy 100km/h na 4 biegu. Wtedy rozgrzejesz układ wydechowy i wypalisz olej z rury. Sugestia żeby zrobić to wieczorem lub w nocy jak jest mały ruch aby ludzi nie drażnić?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...