tredi Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 Witam, Mam wielki problem, mianowicie od jakiegoś czasu moja a4 1.8 125KM, nie może się rozpędzić do więcej niż 160km/h przy czym przy 120km/h silnik zaczyna buczeć jakbym jechał na 4 biegu. Do tego temperatura silnika spada do 60 stopni-także dopiero powyżej 120km/h. Nadmieniam, ze wymieniałem termostat i ponizej magicznych 120km/h wskazuje 90 stopni. Wywaliłem tez katalizotor i wstawilem strumienicę,wymieniłem przewody wysokiego napięcia, świece. Vag dodatkowo wskazuje na sonde lambda,ale ta raczej wpływa na spalanie a nie tak drastyczny spadek prędkości i buczenie. Zostały mi jeszcze do zrobienia logi dynamiczne. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę i pomoc. dziekuje
pox Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 Lambda ma bardzo duży wpływ nie tylko na spalanie. Podaj jakie błędy wyskoczyły.
tredi Opublikowano 20 Października 2008 Autor Opublikowano 20 Października 2008 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-10 - - - Intermittent
pox Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Brak sygnału z Lambdy, przez co komputer źle dobiera mieszankę. Może to powodować zamulenie samochodu i podwyższone spalanie.
tredi Opublikowano 23 Października 2008 Autor Opublikowano 23 Października 2008 Coś jeszcze może być przyczyną oprócz sondy lambda.Może powinienem sprawdzić kompresję?Ile kosztuje takie sprawdzenie?
cobradd Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 zacznij od wymiany sondy, skoro zdechła to tak czy siak musisz to zrobic, bardzo bym sie nie zdziwil gdyby to ona była wszystkiemu winna
rotter Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 sonda jest odpowiedzialna za mieszanke paliwa tak jak kolega wspomniał wcześniej i to ona decyduje o składzie paliwa jeśli jest uszkodzona będzie dawać złe parametry i mieszanka będzie do niczego tak z grubsza i jeśli wywaliłeś kata tak na marginesie i wstawiłeś strumienice to trzeba było sobie najpierw troche poczytać czy warto bo jak to już ktoś kiedyś na forum napisał - strumienice można do silnika odrzutowego zamontować a nie do zwykłego auta - i też mi się to widzi troche na błędną politykę
tredi Opublikowano 24 Października 2008 Autor Opublikowano 24 Października 2008 Wywaliłem katalizator bo mechanik stwierdził ze jest zapchany i to jest powodem małej prędkości maksymalnej. Zresztą chrobotał mi głośno a teraz mam spokój, nowy jest drogi a strumienica za 60zl:)A co do silnika odrzutowego to tak sie sklada ze jestem inżynierem w tym zakresie i jakos mi sie nie widzi katalizator w TSO]Dopisany: 24 Październik 2008, 11:35_________________________________________________Tak na marginesie to na poczatku mechanik mowil , że błąd sondy lambda wynikał z wady katalizatora, bo jak wiadomo te dwa elementy są koło siebie i katalizator mógł zamulać sonde, ale po wstawieniu strumienicy błąd zniknął-u mechanika-ale tydzień pozniej sam robilem diagnostykę vagiem i znowu sie pojawił, wiec sonda jest na bank walnieta. Jak wymienie to dam znac.
poziek Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 Tak na marginesie to na poczatku mechanik mowil , że błąd sondy lambda wynikał z wady katalizatora, bo jak wiadomo te dwa elementy są koło siebie i katalizator mógł zamulać sonde, ale po wstawieniu strumienicy błąd zniknął-u mechanika-ale tydzień pozniej sam robilem diagnostykę vagiem i znowu sie pojawił, wiec sonda jest na bank walnieta. Jak wymienie to dam znac. To, że sonda była walnięta było wiadomo od samego początku...to jest kolejny dowód na to, że pan Henio c**j wie i zawsze lepiej kierować się radami ludzi z forum, którzy mają doświadczenie z naszymi autkami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się