YATES Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Dziś rano jadąc do domu zauważyłem , że moja Mazda 6 ma duże opory toczenia na luzie, coś ją hamowało. Znalazłem najbliższy parking i spostrzegłem na dym przepalonych klocków hamulcowych z prawego tylnego koła. Tarcza oczywiście była bardzo gorąca . Podniosłem tył do góry, naciskałem trochę nożny hamulec, ręczny też góra dół i koło zaczęło się normalnie obracać. Poczekałem z 20 minut aż tarcza się wychłodzi i dojechałem do domu. Pod domem tarcza z tego koła nie była już gorąca. W drodze powrotnej znów taka sama sytuacja, musiałem przerwać podróż i rozruszać hamulec . Odkręciłem koło i zdziwiło mnie, że tarcza nie siedzi sztywno tylko po wyjęciu koła można nią poruszać tak jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=VtsZtlefb6s&feature=youtu.be Czy tarczą unieruchamia tylko dokręcona felga czy bez koła powinna siedzieć sztywno ?
Jaras-vr Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 W audi tarcza może latać luźno producent nie zastosował dodatkowych mocowań tarcz oprócz dokręcenia przez śruby koła. Ale nie wiem jak jest w Mazdzie 6
YATES Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2015 (edytowane) Właśnie zdziwiło mnie to ponieważ odkręciłem koło z drugiej strony i tam tarcza siedziała sztywno i w odróżnieniu od tej tarczy z prawego koła miała w jednym z dwóch stożkowych otworów taką niby śrubę na krzyżak. Podobno w Mazdzie 6 też producent nie zastosował dodatkowych mocowań tarczy. W takim razie zapytam po co są te trzy dodatkowe otwory zaznaczone strzałkami na zdjęciu ( w tym jeden otwór nagwintowany) w centralnej części tarczy (nie chodzi mi o pięć otworów na śruby wchodzące w felgi ) ? Edytowane 27 Kwietnia 2015 przez YATES
Jaras-vr Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Dwa wyglądają jak otwory na śruby ale być może ta tarcza była montowana także w innych samochodach w których sie własnie stosowało śruby mocujące tarcze
YATES Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Ten otwór z gwintem jest do wyjmowania zapieczonych tarcz za pomocą wkęcania śruby
Jaras-vr Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 A które są z gwintem?? Pracowałem w BREMBO i takowych nie było az jestem ciekaw
Dev Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Zwykle sa to tylne tarczo-bębny w azjatyckich autach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się