Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana z 17 na 19


Atreus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako ze z gola nie za wiele wiem o felgach i ich zamianach chciałbym zapytać:

Jakie są skutki zmiany felg z 17 na 19 w odniesieniu do ogólnego użytkowania auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy komfort? Jeździłem na 235/45/17 i teraz na 235/35/19 i nie ma różnicy jak dla mnie. Jak się uprzesz to i 16" na profilu 50 rozwalisz, o zawiasie nie wspominając bo w PL drogi są różne, u jednych w miare ok, u innych wręcz przeciwnie.

Dla mnie dużo na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale wysokość profilu jednak wpływa na tłumienie nierówności oraz drgań.

Faktycznie niższy profil ma zalety, chociażby prowadzenie czy też wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem inżynierem ale i mi zdaje się że im "grubsza" opona tym większa sprężystość a co za tym idzie amortyzacja


Zalety w prowadzeniu? Mogłbyś rozwinąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może opony na 17" miały dość twardy bark i dlatego między letnią17" i 19" nie czuje różnicy, z kolei 17" zimowa miękka w uj;//

No wygląd bajka, z dobrym ET, szerokością felgi i glebą jest :kox:

@up, jest sztywniej, plus dobry gwint i auto w zakrętach idzie jak po sznurku:)

Edytowane przez C4NC3R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plus :

-wygląd

-sztywność

Na minus :

- brak amortyzacji

- brak zabezpieczenia przed dziurami

- wybijanie zawiechy z braku tlumienia i szerokości oponki

- cena nowych opon które przy takiej szerokości są obowiązkowe.