Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana z 17 na 19


Atreus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako ze z gola nie za wiele wiem o felgach i ich zamianach chciałbym zapytać:

Jakie są skutki zmiany felg z 17 na 19 w odniesieniu do ogólnego użytkowania auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy komfort? Jeździłem na 235/45/17 i teraz na 235/35/19 i nie ma różnicy jak dla mnie. Jak się uprzesz to i 16" na profilu 50 rozwalisz, o zawiasie nie wspominając bo w PL drogi są różne, u jednych w miare ok, u innych wręcz przeciwnie.

Dla mnie dużo na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale wysokość profilu jednak wpływa na tłumienie nierówności oraz drgań.

Faktycznie niższy profil ma zalety, chociażby prowadzenie czy też wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem inżynierem ale i mi zdaje się że im "grubsza" opona tym większa sprężystość a co za tym idzie amortyzacja


Zalety w prowadzeniu? Mogłbyś rozwinąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może opony na 17" miały dość twardy bark i dlatego między letnią17" i 19" nie czuje różnicy, z kolei 17" zimowa miękka w uj;//

No wygląd bajka, z dobrym ET, szerokością felgi i glebą jest :kox:

@up, jest sztywniej, plus dobry gwint i auto w zakrętach idzie jak po sznurku:)

Edytowane przez C4NC3R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plus :

-wygląd

-sztywność

Na minus :

- brak amortyzacji

- brak zabezpieczenia przed dziurami

- wybijanie zawiechy z braku tlumienia i szerokości oponki

- cena nowych opon które przy takiej szerokości są obowiązkowe.

Jeździłem na 15,16 i teraz mam 17 kiedyś przez miesiąc miałem 18, 15 to porażka auto myszkuje i jest nie pewne, 16 jak dla mnie jest to rozwiązanie na zime ponieważ puki auto stało troszke wyzej mogłem wjechac na nich na krawęznik, 17 mam teraz jezdze na nich 4 lata i zero problemów nie boje sie dziur i jak dla mnie jest to opymalne rozwiązanie. 18 były chinskie i było dosłownie papierowe mały dołek i koła biły dlatego szybko wróciłem do ori 17.

Jeżdząc bezproblemowo na ori 17 jesli miał bym zmieniać to własnie na 19 niestety przy takiej feldze trzeba pamietać ze to nie to samo co 17.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jakie są skutki zmiany felg z 17 na 19 w odniesieniu do ogólnego użytkowania auta?

Jeśli zmienisz tylko koła, bez ingerencji w zawieszenie to auto nie zyska na wyglądzie więc osobiście odradzam.

Skutkiem na pewno będą wspominane koszty związane z zakupem opon. Nie mówię że nie da się znaleźć zdrowych używanych 19, jednak jest to na pewno trudniejsze niż w przypadku bardziej popularnych 17. Do tego już w samej eksploatacji niższy profil opony będzie musiał wymusić na Tobie delikatną zmianę stylu jazdy - atakowanie krawężników itp.

Poza tym co prawda dużo tu zależy od modelu i wzoru felgi ale w większości przypadków koło 19" jest cięższe od koła 17". Zwiększy się więc masa nieresorowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Znalazłem felgi 19

8,5

et 42

5x112

73,1

w sumie przypadły mi do gustu jednak nie wiem czy nie będę miał problemu z dopasowaniem ich do auta

czy będę musiał użyć pierścieni dystansujących czy centrujących oraz czy sama felga nie będzie nadto wystawać z nadkola

i w tym miejscu tez przydała by mi się opinia kogoś bardziej obeznanego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz B8 to musisz zastosować pierścień centrujący redukujący średnicę otworu na 66,6. Z tą szerokością i ET koło nie powinno wystawać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg symulacji ze strony: felgi.pl różnica miedzy obecną a nową wynosi:

18 mm na zewnątrz i 8 wewnątrz

i z tego co się oczytałem to dopuszczalne liczby

również średnica koła zmieni się o 4 mm przy profilu opony 35

opony i tak kupuje nowe no i właśnie pytanie o szerokość 235, 245 czy 255 ?

edit: aa i co potrzebuje do obniżenia zawieszenia bo to się jeszcze nie zagłębiłem no i jakie są orientacyjne koszty?

Edytowane przez Atreus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 8,5" 235 jest spoko.

ET mogłoby być mniejsze( ET35), koło nie będzie wtedy schowane w nadkolu i ładnie to będzie wyglądać + gleba do tego oczywiście:)

Na oponki nowe szukaj promocji. Ja swoje kupiłem już w lutym, przecena była o 300zł sztuka:).

Co do obniżenia to gwint jedynie aby to spasować idealnie, chyba że masz 1bv to można spróbować ze sprężynami obniżającymi

Edytowane przez C4NC3R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie ma znaczenie mala roznica w srednicy kola o te pare mm w codziennej zwyklej jezdzie? Dla mnie zadna, na 19" trzeba bardziej uwazac na naszych drogach zeby felg nie zniszczyc bo profil opony niski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co tu sie zastanawiać

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło przede wszystkim o to żebym mi felgi pasowały na auto, teraz kiedy już się w temacie rozeznałem wystarczająco zmienię na 19.

http://www.ebay.co.uk/itm/4x-19-Inovit-Speedy-Alloy-Wheels-5x112-Audi-A4-A5-A6-VW-Passat-Mercedes-W204-/111651770536?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19fef6d0a8#vi-ilComp

zawieszenie gwintowane już poczeka na koniec roku ;p

ps. dziękuję za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...