Trewor87

Pasjonat
  • Zawartość

    181
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

1

3 obserwujących

O Trewor87

    Informacje

    • Imię
      Dawid
    • Lokalizacja
      Rumia

    Auto

    • Model
      A4 B7
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2005
    • Silnik
      3.0 TDI V6
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    1238 wyświetleń profilu
    1. Trewor87

      @afroo. się zna, więc jak mówi że podejdzie to podejdzie :D (pod warunkiem że grill jest ori)
    2. Trewor87

      To już pytanie do ludzi bardziej ogarniętych w niuansach B7. Ale rozumiem że grill RS masz zamontowany w zderzaku s-line, więc przypuszczam że podejdzie.
    3. Zobacz ofertę [s] A4 B7 - blenda rejestracji s-line US Jak w temacie. Na sprzedaż mam blendę przedniej tablicy rejestracyjnej. Pod grill s-line. Stan I-DE-AL-NY. Kupiona nowa w ASO, następnie oklejona na czarno i założona może na 2-3 zlotach. Wszystkie zaczepy na miejscu, żadnej skazy. Cena 300,00 zł Dodający Trewor87 Wysłano 08.07.2018 Kategoria Audi A4 B6/B7
    4. Jak w temacie. Na sprzedaż mam blendę przedniej tablicy rejestracyjnej. Pod grill s-line. Stan I-DE-AL-NY. Kupiona nowa w ASO, następnie oklejona na czarno i założona może na 2-3 zlotach. Wszystkie zaczepy na miejscu, żadnej skazy.
    5. Trewor87

      Tak. Te zestawy co pokazałem są pod Quattro. Pozostaje Ci więc jedynie sprawdzić naciski osi.
    6. Trewor87

      Rzeczywiście, to musi być jakiś bug na stronie. Generalnie do B8 w sedanie są 2 opcje gwintów, różnią się jedynie naciskiem przedniej osi: https://apshop.pl/zawieszenia-gwintowane-ap-14?filter=true&brand=1&model=97&type=98&engine=111
    7. Trewor87

      Weź sobie dwie identyczne sprężyny od długopisu. Jedną maksymalnie ściśnij, drugą zostaw luźno. Na każdą z tych identycznych sprężynek połóż identyczną monetę, powiedzmy 1 gr. Sprężyna rozluźniona się ugnie, ściśnięta się nie ruszy. No chyba że znasz jakieś innowacyjne sprężyny, w których zwoje wywracają się na lewą stronę? Tyle o ściskaniu sprężyn Teraz weź auto na gwincie, rozkręć nakrętkę maksymalnie na dół. Powieś auto na podnośniku, niech ciężar kół ciągnie wszystko w dół. Osiągniesz tyle że sprężyna będzie całkowicie roprężona/rozciągnięta/luźna Następnie w tym samym aucie podkręć nakrętkę maksymalnie w górę. Znów powieś auto na podnośniku, znów niech koła swoim ciężarem wszystko rozciągają. Amortyzator się wyciąga, ale jego skok nie jest nieograniczony. Tłoczysko się kończy, sprężyna nadal jest w jakimś tam stopniu ściśnięta. Pytanie - w którym z tych dwóch przypadków takie wiszące koło łatwiej będzie Ci podciągnąć z bara do góry? tyle o rozciąganiu sprężyn. Jednym z parametrów sprężyny jest jej twardość, dumnie nazywana spring rate. Taka sprężyna o wartości 70 N/mm potrzebuje 7kg nacisku aby ugiąć się o 1mm. Dla 2 mm jest to już 14kg nacisku. Dla 3mm - 21 kg. I tak dalej. Podkręcając nakrętkę do góry ściskasz sprężynę, zabierasz te cenne milimetry. Każdy kolejny milimetr ugięcia potrzebuje dodatkowej masy. Oczywiście mówię tu tylko o sprężynie linearnej. W progresywnych wiadomo, że nie działa to tak zero-jedynkowo. Tyle ogólnie ode mnie w tym temacie. Kręcenie nakrętką MA wpływ na charakterystykę pracy sprężyny. No ale żyj sobie dalej swoją teorią, nie zabraniam
    8. Trewor87

      Chcę powiedzieć tyle, że kręcąc regulacją czy to w górę, czy to w dół, zmieniasz wysokość auta, wiadomo. Ale jednocześnie zmieniasz też ilość miejsca jakie owa sprężyna ma do pracy. Przypuśćmy, że gwint masz skręcony na maxa w dół. Przykładasz miarkę do nakrętki, mierzysz odległość do górnego mocowania, wychodzi Ci 35cm Kręcisz nakrętką maksymalnie w górę. Auto Ci się podnosi, ale odległość od nakrętki do górnego mocowania wynosi już np 20cm. Nie wiem czy piszę wystarczająco obrazowo, a nie jestem też inżynierem żeby władać fachowym nazewnictwem, ale nazwijmy to tak, że górne mocowanie jest stałym punktem odniesienia, względem nakrętki, która jest czymś ruchomym. Aby podnieść auto do góry i jednocześnie zostawić sprężynie taką samą ilość miejsca do pracy, amortyzator musiałby Ci wyjść kielichem przez maskę na zewnątrz. Oczywiście zdaję sobie sprawę że nacisk masy auta jest kwestią podstawową. Ale sprężyna pracująca na przestrzeni 35cm będzie się zachowywać inaczej niż sprężyna mająca tego miejsca 20cm. Dlatego wbrew bardzo rozpowszechnionej opinii, takie zawieszenie jest najsztywniejsze nie wtedy kiedy jest skręcone na max w dół, ale własnie wtedy, kiedy jest skręcone na max w górę. Mając dodatkową dolną regulację, przy której majstrujesz jedynie przy mocowaniu, zmieniasz wysokość auta, ale nie zmieniasz ilości miejsca, jakie sprężyna ma do pracy. W ten właśnie sposób możesz zmieniać wysokość auta (owszem, w niewielkim zakresie), bez wpływania na zachowanie sprężyny.
    9. Trewor87

      Tutaj zaglądam bardzo skokowo. Najprościej dla Ciebie, i każdego kto szuka pomocy, jest napisać maila - [email protected] Tam jestem codziennie ;) Żebym dobrał to podaj mi w mailu typ nadwozia, rocznik, silnik i naciski przedniej osi.
    10. Trewor87

      Bilsteiny to amortyzatory wysokociśnieniowe, ich charakterystyka jest... charakterystyczna :D Mogę Ci zaproponować budżetowe MTSy. Nowe, z gwarancją, skrócone, więc pod sprężyny obniżające. Niejeden taki amor zestawialiśmy z Pro-Kitami i wszystko grało dobrze. Ale uczciwie mówię że nie wiem jak będzie jeździło auto z MTSem z przodu i Bilem z tyłu.
    11. Trewor87

      Pytasz o Jamexy? Nie miałem styczności niestety. Ani w pracy ani w praktyce.
    12. Trewor87

      90% pojazdów tak ma Z przodu masz silnik i skrzynię, z tyłu bagażnik no i ewentualnie napędy. Normą jest więc że przód gotowy jest na wyższe naciski. Musiałbyś mieć jakieś 1.4 TSI w manualu, w kombi i Quattro, żeby tył ewentualnie miał wyższe naciski (tak wiem, że nie było takich B6/B7, wyolbrzymiam, zeby pokazać o co chodzi)
    13. Trewor87

      B6 wymiarami odpowiadają amortyzatorom seryjnym. Mają jedynie sztywniejsza charakterystykę. Tak jak pisali inni - dopiero B8 jest skrócony. W zestawach B12 stosowane są zarówno B6 jak i B8. Zasada jest prosta - jeśli do danego auta występuje B8, to jest stosowany B8, jako ten, który mimo wszystko lepiej sobie radzi przy obniżeniu.
    14. Jak w temacie, sprzedam tylne tuleje regulacyjne + tylne sprężyny. Ori z gwintu KW. Pozostałości jeszcze z mojego B6 (czyli springi z Avanta w ośce). Stan sprężyn jak na foto - całe, do odmalowania. Regulacje całe, kręcą się. Nalot na tej "brudniejszej" to po prostu resztka farby ze sprężyny. Cena za całość: 300 PLN + wysyłka
    15. Trewor87

      Po pierwsze, jak chcesz "eibach pro-kit + bilstein B8" to absolutnie nie kupuj tego osobno, bo przepłacisz. To o czym piszesz to po prostu zestaw B12 Pro-Kit i właśnie czegoś takiego szukaj. Z resztą w przypadku chęci kupna nowego - zapraszam. Po drugie - przy poszukiwania nie patrz na wersje silnikowe tylko w pierwszej kolejności na naciski osi. Nie kategorie wagowe, nie kropki na sprężynach, tylko naciski na osie, podane na tabliczce znamionowej. Eibach często dość mocno zawyża naciski i często może być tak że Twoje TDI spokojnie zmieści się w naciskach dla benzynowego 1.8. Po trzecie - Audi 8E to i tak zdradliwe bestie. Równe obniżenie tego na sprężynach bywa trudne, przez tą ich aparycje z profilu, gdzie przód zawsze zdaje się piać do góry. Wiem że wielu tutaj kombinowało z talerzykami przednimi z B5. Na pewno ktoś się tu wypowie