Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka błędów VAG dławienie silnika


artiwie15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam od niedawna AUDI A4.

Samochód szarpie na zimnym, długo się nagrzewa do 90 stopni, a później przerywa na 2 biegu tak w okolicy 3500 tys obrotów.

Jestem nowicjuszem w VAG, czytałem kilka podobnych tematów i ciężko jest jednoznacznie stwierdzić co sprawdzić.

W Vagu pokazuje mi coś takiego:

17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały
nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY
16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości
zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY
18080 Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa
obwód przerwany - BŁĄD SPORADYCZNY
17947 Przełącznik pedału sprzęgła
obwód przerwany
16684 Losowe wypadanie zapłonu
zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4
zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
Mam program polskivag - on nie potrafi robic logów chyba ze ja nie umiem.
Mogę prosić o pomoc?
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo błędów... może sprawdź na początek napięcie ładowania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunąłem błędy na razie nic sie nie pojawia poza czujnik temperatury silnika. Faktycznie długo się nagrzewa ale później trzyma 90 stopnie.

Mam uszkodzoną uszczelkę pod zaworami leci olej na cewki wyczyściłem zmieniłem cewki miejscami na razie brak błędów.

Sprawdzałem Vagiem i temperature silnika cały czas podaje mi na 128 stopni nawet jak od razu uruchomie silnik - czujnik skopany? Ewentualnie czy duzo roboty z wymiana?

Szarpie na zimnym - odma jest w strzępach czy to może być powodem?. Na dniach wszystkie rurki wymienie co są nieszczelne obaczymy co będzie dalej.

Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić?

Ogólnie pojawia mi się też błąd za niski poziom oleju. Faktycznie mam prawie na minimum tylko myślałem ,że jest uszkodzony czujnik. Po usunięciu wtyczki pojawia mi się na wyswietlaczu bład sensora to oznacza ,że czujnik jest ok?

W poniedziałek przywiozą mi olej to doleje zobacze co dalej.


Olej dolany nadal to samo, jutro zregeneruje odme aby byla szczelna. Ponadto jak otworze maske to nie wyświetla mi sie ta informacja na Fis - z bagażnikiem jest ok.

Czy to oznacza , że mam uszkodzony czujnik w zamku maski , czy niektore audi nie mialy takiego czujnika? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zacznij od czujnika temperatury - od razu do wymiany, tylko na oryginalny - żadne zamienniki. Odma musi być szczelna, bo inaczej nie pozbędziesz się błędów związanych z niskim poziomem oleju. A na koniec sprawdzenie czujnika umieszczonego w zamku maski, jak nie to wymiana zamka. To na początek tematy do ogarnięcia dla ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej dolany nadal to samo, jutro zregeneruje odme aby byla szczelna. Ponadto jak otworze maske to nie wyświetla mi sie ta informacja na Fis - z bagażnikiem jest ok.

Ja właśnie zamówiłem w ASO nowy zawór odmy z wszystkimi rurkami i kolankami (niewiele drożej wychodzi), bo mi pękła w niej membrana - co wyszło dopiero po jej rozebraniu. Te z Alledrogo są już często też zmęczone życiem... kupiłem i się przejechałem :facepalm:

Zamek maski z działającym stykiem miałbym na sprzedaż jakby co :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BeyerBrown wyślij mi cenę na priv z przesyłką:) Ogólnie mam już rurki do odmy dzisiaj to wszystko złożę do kupy. Gdzie znajduje się czujnik temperatury? Można go samemu wymienić czy jest to duży kłopot? I teraz ponowie pytanie czy każde audi miało ten czujnik maski? Bo jak ja podniosę maskę to na FIS nie pojawia mi się informacja ,że maska jest uniesiona - zaś wszystko drzwi wraz z bagażnikiem pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde A4 je ma, jeszcze muszę się upewnić czy mam ten zamek... odezwę się na PW jak znajdę.

Tam w okolicy zamka, nad wnetylatorami chłodnic powinieneś znaleźć przewód z wtyczką... odepnij go i zobacz co się pojawi na FIS-ie :)

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde A4 je ma, jeszcze muszę się upewnić czy mam ten zamek... odezwę się na PW jak znajdę.

Tam w okolicy zamka, nad wnetylatorami chłodnic powinieneś znaleźć przewód z wtyczką... odepnij go i zobacz co się pojawi na FIS-ie :)

Ja tam żadnego kabelka nie widzę.... Ogólnie dzisiaj prawie skończyłem odme ale... Ten trójnik co wychodzi od pokrywy silnika się ułamał i myślałem , aby od separatora oleju do pokrywy silnika połączyć wężem, zaś dwa pozostałe węże zaślepić w tym dochodzący do doloty. Czy będzie to miało negatywny skutek na silnik? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe... :mysli:

Jutro zrobię fotę miejsca gdzie ten kabelek powinien się znajdować.

Co do węży odmy i jej zaworu to nieszczelność w tym miejscu może się objawić na kilka sposobów:

1. Wydłużonymi lub skróconymi czasami wtrysków w długoterminowych adaptacjach (blok pomiarowy 32 w ECU)

2. Nierówną pracą silnika na wolnych obrotach (charakterystyczne mrowienie), a nawet wypadaniem zapłonów

3. Przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu na postoju słychać (najlepiej też przy otwartej masce) charakterystyczne zasysanie powietrza.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem zniknął - faktycznie był zerwany kabel od czujnika w masce. Nie działają mi również czujniki w prawych przednich i tylnych drzwiach...

Co do błedu z czujnikiem temperatury... Kupiłem czujnik zielony i nie pasuje ponieważ cały czas odkręcałem czujnik, który jest przy wężu od chłodnicy jest koloru szarego. Rozumiem ,że są dwa czujniki? Trochę szukałem i ten drugi znajduje się kolo przepustnicy? Jeżeli pokazuje mi dobrze na zegarach, a w którymś bloku danych VAG pokazuje mi cały czas 128 to który czujnik jest uszkodzony? Ewentualnie z tego błędu co mi wyskakuje? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...