Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawidłowy pobór prądu na postoju.


Mesiah

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jaki jest mniej więcej prawidłowy pobór prądu auta na postoju? Nawet nie wiem czy dobrze mierzę. Wszystko podłączone jak na filmiku niżej:

Po ustawieniu na mierniku 20m/10A wartości wahają się w zakresie 0.01 do 0.02 a po kilku sekundach stabilizują się na 0.02 i zostaje już tak aż do samoczynnego wyłączenia miernika (bodaj ok 15 min). Według mnie wygląda to bardzo dobrze ale napięcie w aku (nowa sztuka 70ah) gdzieś uchodzi. Albo wina akumulatora albo pobór zaczyna się gdzieś po dłuższym postoju. Po naładowaniu aku Boschem C7 (chciałem wykluczyć problem z altkiem) jego napięcie przez noc spada do 12.6-12.7v. Po jego podłączeniu do auta i zostawieniu na 2-3 dni napięcie wynosi ok 12.1-12.2 i po kolejnych 2 dniach spada poniżej 12v co dla aku za dobrze nie robi raczej. Co do ładowania to na jałowym biegu wynosi ono ok 14.35 ale po rozgrzaniu silnika spada do ok 14.1. Pod pełnym obciążeniem i rozgrzaniu (grzanie szyby, dmuchawa na maksa, światła drogowe, oświetlenie wnętrza i radio) plasuje się w przedziale 13.7-13.9 zależy jak mu się chce. Silnik 1.8 ADR fabrycznie Valeo 90A ja założyłem Boscha 120A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowy pobór prądu na zamknietym aucie powinien nie przekraczac 100mA

Wygląda że wszystko jest w miarę ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co aku ma fohy? Może faktycznie pobór zaczyna się po jakimś czasie i nie zawsze? Jeśli tak to będzie trudno to zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak. Po prostu jakoś wbiło mi się do głowy, że napięcie nie powinno spadać poniżej 12.5. Jak po takiej akcji podłącze go do ładowania to trwa to całą noc jakby faktycznie był mocno niedoładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że masz nowy akumulator ze sklepu to jeszcze nic nie znaczy. Jeśli stał na półce długi czas, to masa czynna opadła i nie będzie trzymał prawidłowo napięcia. Sprawdzałeś jakie miał napięcie w sklepie na półce? Najlepiej naładuj aku do pełna, nie podłączaj do auta i po 2 dniach sprawdź napięcie. Jeśli znacząco spadło, to aku złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku przyszło świeże bo schodzą na bieżąco z hurtowni. Po pełnym naładowaniu i zostawieniu aku na 2 doby napięcie spadło do 12.58. Nie wiem co by się działo po dłuższym czasie. Wiem tylko, że te dwie 2-3 doby wystarczą aby w aucie ten sam aku zszedł do 12.2 i mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na akumulator. Miałem podobne objawy jak ty. Nie jeżdżę dużo, więc raz w tygoniu (jeżeli akurat nie jeżdżę) podłączam go na pół dnia na ładowanie. Po pełnym naładowaniu, po 3-4 dniach napięcie na aku jest ok 12,9 V, po tygodniu ok 12,5-12,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie jest nieporównywalnie niższe. Myślę, że 100% pewności będę miał po przełożeniu aku do innego auta. Mam na działce mojego woła roboczego astre f 1.7d. Tam nie ma co prądu pobierać. Wrzucę aku na parę dni i się okaże.


Dobra panowie coś jest nie tak z moją B5. Mam w astrze f stary aku 64ah (varta w wersji marketowej pod nazwą bodaj perion). W oplu nigdy nawet po tygodniu stania prąd w tym aku nie spadał poniżej 12.55. Wczoraj wrzuciłem go do do B5. Jak go wkładałem miał dokładnie 12.58. Dzisiaj czyli po ok dobie zajrzałem żeby zmierzyć napięcie i aku ma już 12.14. Nie ma opcji żeby się sam tak rozładował. B5 wpierdziela mi prąd po jakimś czasie. Nie wiem jakim ale na pewno nie wcześniej niż po pół godziny. Skoro varta 64ah klęka po 1 dobie a nowy Banner 72ah wytrzymuje 3-4 żeby spaść do takiego pułapy to znaczy, że jest ok z aku. Jak ugryźć temat? Wyjmować pojedynczo bezpieczniki i obserwować? Tylko, że w takim tempie zajmie mi to rok aby wszystkie sprawdzić bo auto muszę zostawić minimum na na noc aby zaobserwować spadek prądu..


I jeszcze jedno. Przed kupnem nowego aku kupiłem większy altek. Miałem valeo 90A a włożyłem Boscha 120A. Nie wiem czy auto miało pobór przed wymianą altka na nowy. Po prostu wtedy jeszcze tego nie zauważyłem. Ogólnie kupiłem go w super stanie ale od początku wydawał mi się podejrzany. Jak silnik jest zimny (zaraz po odpaleniu) ładuje bez obciążenia ok 14.40 i ok 13.9-14 na obciążeniu (światła , radio, dmuchawa, podgrzewanie itp). Wystarczy jednak żeby auto pochodziło z kwadrans na postoju i napięcie bez obciążenia oscyluje w granicy 14-14.10 a pod obciążeniem spada nawet do 13.5. Tak jakby bosch w miarę rozgrzewania tracił parametry. Czy odpięcie przewodu plusowego od alternatora pomoże zdiagnozować mi pobór prądu w aucie? Możliwe, że na wyłączonym aucie alternator pobiera jakiś prąd? Dla mnie nie trzyma się to kupy bo nawet jeśli by pobierał to od razu a nie po jakimś tam czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak diody w regulatorze padły, to alternator może ciągnać prąd na postoju i rozładowywać aku.

Obwód alternatora nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem, więc możesz spróbować odpiąć przewody i sprawdzić jak się będzie zachowywać pobór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki był zamysł. Altek już odłączony i jutro się okaże co wyniknie. Czy przez uszkodzone diody altek nie pobierałby prądu od razu? U mnie największym problem jest pobór po nieokreślonym czasie. Od podłączenia miernika i przez następne 15 min jest ok bo na poziomie 0.02. Gdyby pobór był za wysoki od razu to już bym pewnie znalazł winowajce.


Ok więc tak. Altek nie pobiera prądu, to coś innego. Nowy aku w astrze po dobie spadł z 12.71 na 12.70 więc to nie wina aku tylko audi. Coś żre prąd i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie pozostaje Ci nic innego jak rozłączanie po kolei obwodów zabezpieczonych, a jak nic nie znajdziesz, to trzeba zajrzeć do tych bez bezpiecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chyba znalazłem :D Szukałem różnych dziwnych rzeczy. Zaczynałem już nawet winić alternator. Pobór nie zaczynał się jak auto postało dłużej tylko "chyba" dopiero jak je zamknąłem. Wczoraj wpadłem na pomysł, że odłączę jedyną rzecz która nie była w aucie fabrycznie. Mianowicie centralny zamek z pilota. Podłączyłem jakąś chińską centralkę z dwom pilotami (allegro ok 100zł). Po nocy z 12.6 napięcie na aku wzrosło do 12.65 :wink: Nie wiem jeszcze o co chodzi z ta centralką ale na 99% źle ją podłączyłem mimo to, że działała poprawnie. Sama centralka raczej tak prądu nie ciągnie.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie jest nieporównywalnie niższe. Myślę, że 100% pewności będę miał po przełożeniu aku do innego auta. Mam na działce mojego woła roboczego astre f 1.7d. Tam nie ma co prądu pobierać. Wrzucę aku na parę dni i się okaże.

Dobra panowie coś jest nie tak z moją B5. Mam w astrze f stary aku 64ah (varta w wersji marketowej pod nazwą bodaj perion). W oplu nigdy nawet po tygodniu stania prąd w tym aku nie spadał poniżej 12.55. Wczoraj wrzuciłem go do do B5. Jak go wkładałem miał dokładnie 12.58. Dzisiaj czyli po ok dobie zajrzałem żeby zmierzyć napięcie i aku ma już 12.14. Nie ma opcji żeby się sam tak rozładował. B5 wpierdziela mi prąd po jakimś czasie. Nie wiem jakim ale na pewno nie wcześniej niż po pół godziny. Skoro varta 64ah klęka po 1 dobie a nowy Banner 72ah wytrzymuje 3-4 żeby spaść do takiego pułapy to znaczy, że jest ok z aku. Jak ugryźć temat? Wyjmować pojedynczo bezpieczniki i obserwować? Tylko, że w takim tempie zajmie mi to rok aby wszystkie sprawdzić bo auto muszę zostawić minimum na na noc aby zaobserwować spadek prądu..

I jeszcze jedno. Przed kupnem nowego aku kupiłem większy altek. Miałem valeo 90A a włożyłem Boscha 120A. Nie wiem czy auto miało pobór przed wymianą altka na nowy. Po prostu wtedy jeszcze tego nie zauważyłem. Ogólnie kupiłem go w super stanie ale od początku wydawał mi się podejrzany. Jak silnik jest zimny (zaraz po odpaleniu) ładuje bez obciążenia ok 14.40 i ok 13.9-14 na obciążeniu (światła , radio, dmuchawa, podgrzewanie itp). Wystarczy jednak żeby auto pochodziło z kwadrans na postoju i napięcie bez obciążenia oscyluje w granicy 14-14.10 a pod obciążeniem spada nawet do 13.5. Tak jakby bosch w miarę rozgrzewania tracił parametry. Czy odpięcie przewodu plusowego od alternatora pomoże zdiagnozować mi pobór prądu w aucie? Możliwe, że na wyłączonym aucie alternator pobiera jakiś prąd? Dla mnie nie trzyma się to kupy bo nawet jeśli by pobierał to od razu a nie po jakimś tam czasie.

witam cię kolego własnie miałem ten sam problem i wymieniałem wszystko pokolei słuchając innych mechaników i forum a własnie winny był rozrusznik również robiłem rózne pomiary i inne duperele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik brał prąd? Co było dokładnie uszkodzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe żeby rozrusznik pobierał prąd z aku na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik brał prąd? Co było dokładnie uszkodzo

na bank to rozrusznik a dokładnie elektromagnes odpowiada on nie tylko za to ze rozładowuje aku ale jeszcze coś i wiem jedno ze forum przeczytałem całe,a nikt niewiedział ze to to, a jaki masz silnik u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik brał prąd? Co było dokładnie uszkodzo

na bank to rozrusznik a dokładnie elektromagnes odpowiada on nie tylko za to ze rozładowuje aku ale jeszcze coś i wiem jedno ze forum przeczytałem całe,a nikt niewiedział ze to to, a jaki masz silnik u siebie

Napisz coś więcej, bo aż wierzyć mi się nie chce żeby rozrusznik rozładowywał aku na postoju. Jedyna opcja to zwarcie w kostce stacyjki i wtedy teoretycznie może dawać zasilanie na bendix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby twój zachwalany BANNER padał???
u mnie varta już 3 rok smiga i zero spadków napiecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...