Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Podczas, zdawałoby się prostej operacji jaką jest wykręcenie końcówki drążka, niestety udało mi się ukręcić z jednej strony gwint, który jest zalany w gumie końcówki. Strona od kierowcy poszła bez problemu, z drugiej śruba była tak mocno zapieczona, że podczas kręcenia końcówką zrobiłem 360 stopni w miejscu gdzie śruba wchodzi w końcówkę. Z początku nie chciałem się sam za to zabierać więc pojechałem powoli do mechanika. Myślałem, że zrobi mi to od razu, a usłyszałem, że zejdzie mu cały dzień bo musi odkręcić drążek i zażyczył sobie 90 zł. Podziękowałem i wróciłem do garażu. Wcześniej kupiłem tylko tuleje gwintowaną M16 w razie gdyby nie udało się odkręcić końcówki. Musiałem tylko ją przegwintować na skok 1.5, taki skok ma gwint na końcówce.

Narzędzia potrzebne do odkręcenia końcówki:

- klucz płasko-oczkowy 13

- klucz płasko-oczkowy 16

- klucz płaski 18

- klucz płasko-oczkowy 22

klucz nasadowy z nasadką 22

-szlifierka+gaśnica

-spawarka lub klej do zabezpieczania gwintów

1.Po demontażu śrub zabrałem się za odcięcie końcówki, właśnie tu ukręciła mi się śruba w gumie.

rb760_44444.jpg

2. Następnie nakręciłem dwie nakrętki. Niestety po skontrowaniu odkręcały się obie na raz bez większego oporu. Wystarczyłby klej do gwintów, ale miałem pod ręką spawarkę wiec lekko przyspawałem nakrętkę. Przy spawaniu przykryłem gumową osłonę mokrą ścierką. Nakrętki muszą być tak skontrowane przed spawaniem, żeby mogła wejść na nie nasadka 22. Odkręcenie kluczem nasadowym poszło gładko przy takim dojściu.

zd17_11111.jpg

lz800_22222.jpg

3. Zakładałem również inną wersję, że nie uda mi się odkręcić. Teraz wiem, że było to nieuzasadnione. Przygotowałem sobie wyjście awaryjne. Kupiłem w Castoramie tuleje gwintowaną, chyba oryginalny skok miał 1.75, musiałem przegwintować na 1.5 tak jak na końcówce. Mógłbym wtedy połączyć gwint wystający z drążka z nową końcówką i jakoś dojechałbym do mechanika, ale na szczęście nie było takiej potrzeby.

ke239_6666666.jpg

Opublikowano

mam pytanie: dlaczego po prostu nie zdjąłeś tej gumy ochronnej i nie odkręciłeś końcówki maglownicy do której przykręca się właśnie końcówkę drążka?

zerknij na zdjęcie:

http://panel.3wart.pl/media/uploads/drazek_b5_4.jpg

Opublikowano

Ukreciłes pewnie dlatego ze nie poluzowałeś kątry. Zawsze cos sie moze zje..... taka jest mechanika, dla pocieszenia powiem ze ukręcenie swiecy zarowej lub krzywe wkrecenie swiecy iskrowej juz duzo gorszą wtopą :wink:

Opublikowano (edytowane)

mam pytanie: dlaczego po prostu nie zdjąłeś tej gumy ochronnej i nie odkręciłeś końcówki maglownicy do której przykręca się właśnie końcówkę drążka?

zerknij na zdjęcie:

http://panel.3wart.pl/media/uploads/drazek_b5_4.jpg

Faktycznie, byloby prosciej nawet tam nie zagladalem ale sciagniecie gumy tez troche by zajelo nie widze sensu pruc orginalnej obejmy i nie wiadomo czy tez by nie bylo problemu dojsciem klucza i odkreceniem drazka. Calos zajela mi jakies 30 min.

Edytowane przez marcin1852
Opublikowano

Wykrecenie drążka zajęło by Ci 15min bez kombinowania. Swoją drogą sprawdzałeś drązki czy nie mają luzu jak już końcówki były rozpięte ? :D

Opublikowano (edytowane)

Wykrecenie drążka zajęło by Ci 15min bez kombinowania. Swoją drogą sprawdzałeś drązki czy nie mają luzu jak już końcówki były rozpięte ?

Chyba ze wymieniales w taki sposob to moze w 15 min sie uwinales:)

Edytowane przez marcin1852

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...