bartekkk Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 (edytowane) Witam wszystkich. Od dłuższego mam problem z odpaleniem ciepłego silnika a dokładniej na zimnym po nocy jak była zima to na minusowych temperaturach palił od strzała no od razu pół sekundy i chodzi a gdy się zagrzeje a dokładniej między 70 stopni a 90 stopni pali ciężej za pierwszym ale nie może od razu zaskoczyć. W tej kwestii aby znaleźć przyczynę było robione: -Czyszczenie rozrusznika był tylko zabrudzony nic w nim nie trzeba było wymieniać, -Było wgrane nowe dawkowanie, tzn. nie podniesienie dawki startowej poprzez zwiększenie parametrów tylko wgranie nowego dawkowania. Pewnie troche mieszam ale nie wiem jak dokładnie się to nazywa na pewno nie jest to ręczne podniesienie dawki vagiem co można zrobić pod domem samemu. Według mechanika z ecu projekt wrocław wszystkie korekty wszystko jest w super stanie odnośnie układu paliwowego i tu wina nie leży mówi. Za to na pewno jest do wymiany koło dwumasowe bo twardo gaśnie mocno rzuca przy odpalaniu też zatrzęsie i właśnie jak tak cięzko odpalato troche nierówno pracuje przez jakieś 3 sekundy potem już ładnie. Mechanik mówi że tu jest wina że koło ma już takie luzy że przez to coś nie współgra z górą. Pewnie coś namieszałem więc proszę o wyrozumiałość. Powiedzcie mi tylko czy może być tak jak mówi ten mechanior? Czy luzy na kole dwumasowym mogą być przyczyną ciężkiego odpalania na cieplejszym silniku? Dodam że na zimnym nim tak nie rzuca mocno jak gasze i odpala idealnie i ładnie chodzi cały czas a jak sie zagrzeje to zaczyna coś wariować I na biegu jałowym jak jest zagrzany gdzieś np. stoje w korku to czuć lekkie drgania na biegu jałowym oczywiście jak jest zagrzany, zdarza się też nie raz że podczas ruszania z 1biegu podszarpuje troche. Czy te wszystkie objawy mogą być spowodowane zużytym kołem dwumasowym? Proszę o szybką odpowiedź bo już długo z tym walcze a nie wiem dalej co konkretnie jest przyczyną. Nikt nie jest w stanie czegoś poradzić? Edytowane 1 Czerwca 2015 przez bartekkk
Jarek882 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 mam to samo. chrobocze coś Ci pod autem ?
edraven Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 rozrząd kiedy robiłeś? może źle ustawiony ? Ciezko mi sobie wyobrazić zależność odpalania od dwumasy. Sprzęgło to element sprzęgający skrzynię z wałem więc jak auto jest na biegu jałowym to jaki wpływ może mieć dwumasa??!! Ja zrobiłbym ciepłe dawki. Zajmujemy się takimi tematami. Napisz albo zadzwoń to coś poradzimy.
Jarek882 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 mi auto pali z jednego obrotu na ciepłym ale nim trzęsię i na pewno jest to dwumas bo chrobocze na jałowym i trzęsie. na zimnym czasami po nocy jak zatrzęsie to masakra . u mnie rozrzad ma 8 tyś przejechane wałek ustawiony na 0.6.
edraven Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 (edytowane) a przed zmianą rozrządu dobrze palił na ciepłym? Generalnie 1.9 TDI niezależnie od rocznika całkowicie losowo mają problem z dawkami startowymi i zrobiłem dziesiątki takich korekt, dlatego zawsze na początku pytam o rozrząd, a później robię dawki. Możesz mieć niezaleznie od siebie problem z 2masą i z dawkami. Edytowane 7 Czerwca 2015 przez edraven
Jarek882 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Przed rozrzadem tak samo palił Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
bartekkk Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2015 (edytowane) Tak jak mówiłem pasek zrzucany był jakieś 5tyś. km temu dobrze ustawiony. Problem jest od początku odkąd mam ten samochód już sporo razy byłem z tym na diagnostyce. Najpierw źle było ustawione te kółko na wałku przez to nie równo pracował cały czas na jałowym ale ustawione jest teraz dobrze i na jałowym na ciepłym jest już ok. Potem miał być rozrusznik to się zrobiło, potem wgranie nowych dawek i tak zrobili i dalej to samo ciepły silnik i tylko ciepły między 70 a 90 stopni już ciężko zaskakuje. Po nocy no strzał nawet sekundy nie trzymam kluczyka a jak się zagrzeje to właśnie przy zapalaniu nim mocniej rzuci odpali i czuć jak wyrównuje się praca silnika. Jak go tak obserwuje i odpalam na ciepłym to wskoczy na około 1000 obrotów ale minimalnie poniżej tysiąca i czuć jak przez chwile nie równo pracuje i po jakiś 3 sekundach obroty spadną tak jak powinny i czuć jak już wyrównał sobie prace. Jak zgasze go po dłuższej jeździe i odpale od razu to nie jest źle nawet ok a jak po dłuższej jeździe go zgasze i odpale np. po 15 minutach to już lipa jużmu ciężko zaskoczyć. Mechanik Z ECU PROJEKT Wrocław który zajmuje się właśnie tylko elektroniką i chiptuningiem mówi że wszystko ok autko zdrowe że to tylko ta dwumasa. A mi się do końca nie wydaje że to jest to i nie wiem co robić. Auto ma moc jedzie jak złe tylko jest problem z tym odpalaniem na ciepłym i z tą dwumasą twardo gaśnie i grzechocze przy gaśnięciu więc dwumasa na pewno ale co dalej z tym odpalaniem na ciepłym. Chcę za jakiś czas zrobić w nim nowy program ale najpierw musi wszystko działać jak należy więc gdzie szukać? Znowu gdzieś na ustawianie dawek jechać czy pompki oddać do regenracji czy co robić? Edytowane 8 Czerwca 2015 przez bartekkk
chrzanek91 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Spróbuj przy odpalaniu na ciepłym włączać najpierw światła na mijania i potem odpalaj, i zdaj relacje
bartekkk Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2015 Spróbuj przy odpalaniu na ciepłym włączać najpierw światła na mijania i potem odpalaj, i zdaj relacje Ok dziś spróbuje i jeszcze dziś napisze. Słyszałem też jeszcze że przyczyną mogą być oringi na pompkach. Może tak być?
Jarek882 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Spróbuj przy odpalaniu na ciepłym włączać najpierw światła na mijania i potem odpalaj, i zdaj relacje Ok dziś spróbuje i jeszcze dziś napisze. Słyszałem też jeszcze że przyczyną mogą być oringi na pompkach. Może tak być? gdyby to były oringi na pompkach to mialbys problem rano z rozruchem bo by sie zapowietrzał. Edytowane 9 Czerwca 2015 przez Jarek882
bartekkk Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2015 Spróbuj przy odpalaniu na ciepłym włączać najpierw światła na mijania i potem odpalaj, i zdaj relacje Niestety jest bez zmian po długim postoju idealnie a po długiej jeździe kiepsko. Dziś pojeździłem troche zgasiłem i po dwóch minutach już nie kręcił tak jak powinien a potem jak odpalałem raz po razie bez odczekania tych kilku minut było ok potem przyszedłem do samochodu po 30 minutach temperatura wynosiła juz z 80 stopni i to samo była znowu lipa i potem znowu raz po razie odpalałem i było ok. Zawsze tak gorzej pali po tych dwóch minutach. Chociaż jak silnik złapie 90 stopni i odrazu go zgasze po krótkiej jeździe jak się zagrzeje to pali dobrze ale tak z 15 20 min jazdy. Za to jak jedzie się dłużej i go zgasze i próbuje odpalić po dłuższej jeździe to już lipa. I gdzy tak ciężej pali to rzuca tym silnikiem troche, nie równo pracuje może przyczyną faktycznie jest ta dwumasa że za mocno nim rzuca przy zapalaniu i nie może zaskoczyć a jak zaskoczy to wyrównuje prace i jest lepiej. Już nie wiem co o ty myśleć. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Jarek882 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 nagraj nalepiej to jak odpala. u mnie jest tak że jak gorący to słychać jak juz obudowa dwumasy ociera. Pali od kopa ale go trzęsie (pewnie przez dwumas) czasami nawet na zimnym mam spore jebnięcie ale rzadko. poduszki wszystkie nowe z aso silnika skrzyni. bujania silnika masz tylko przy 90 stopniach czy przy 70 też ? u mnie kiedyś bujania silnika były tylko przy 90 stopniach teraz to już nawet przy 70 je czuć.
bartekkk Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2015 Może jeszcze inaczej. Jak jest ciepły silnik to musze dłużej trzymać kluczyk. Musze chwile dłużej męczyć rozrusznik sekunde może dwie ale jest różnica jak po długim postoju a jak po krótkim. Jak zimny to od strzała a jak ciepły to też od strzała ale słychać że mu ciężej i jak próbuje go odpalać na ciepłym tak jak na zimnym czyli trzymam kluczyk z pół sekundy to albo nie odpali albo tak dziwnie na obroty wchodzi czyli tak że dojdzie może do 400 i potem tak ciężej wchodzi już sam dalej nie równo pracuje czyli chwile nim trzęsie też z 3 sekundy i potem obroty już w normie i nim nie trzęsie. To co jeszcze zauważyłem na vagu to to że na rozgrzanym nie trzyma równo obrotów nie pamiętam dokładnie ale chyba od 860 do 903 obr/min ale częściej trzyma te 860 i czasami tak wskoczy na 903. Nie wiem czym to spowodowane ale może mieć coś wspólnego z tym odpalaniem. I wtedy jak zmienią się obroty to czuć minimalne drganie na budzie.
Jarek882 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 odpal sobie auto na pół przekręcenia kluczyka zeby silnik nie zapalił tylko zgasł od razu jeśli będą metaliczne stuki pod autem i autem zatrzęsię to dwumas.
bartekkk Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2015 nagraj nalepiej to jak odpala. u mnie jest tak że jak gorący to słychać jak juz obudowa dwumasy ociera. Pali od kopa ale go trzęsie (pewnie przez dwumas) czasami nawet na zimnym mam spore jebnięcie ale rzadko. poduszki wszystkie nowe z aso silnika skrzyni. bujania silnika masz tylko przy 90 stopniach czy przy 70 też ? u mnie kiedyś bujania silnika były tylko przy 90 stopniach teraz to już nawet przy 70 też mam poduszki nowe z aso i bujanie jest i przy 70 i 90. Jak zimny jest wszystko dobrze. Jutro nagram sami zobaczycie jak to wygląda. odpal sobie auto na pół przekręcenia kluczyka zeby silnik nie zapalił tylko zgasł od razu jeśli będą metaliczne stuki pod autem i autem zatrzęsię to dwumas. I to będzie też przyczyną tego zapalania?
Jarek882 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Tego nie jestem pewien na 100% ale gdzieś czytałem że koło dwumasowe uszkodzone może zaburzać prace silnika i te falowania obrotów są właśnie od dwumasu. a co do zapalania też całkiem możliwe bo zęby które napędza rozrusznik są na kole zamachowym czyli dwumasie.
bartekkk Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2015 Tego nie jestem pewien na 100% ale gdzieś czytałem że koło dwumasowe uszkodzone może zaburzać prace silnika i te falowania obrotów są właśnie od dwumasu. a co do zapalania też całkiem możliwe bo zęby które napędza rozrusznik są na kole zamachowym czyli dwumasie. To ma jakiś sens tylko czemu na zimnym źle nie zapala? Na zimnym dwumasa ma mniejsze luzy czy jak?
Jarek882 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Według mnie bardziej chodzi tutaj o sprężyny w środku dwumasy.
bartekkk Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2015 (edytowane) Aha. No dobra mam nadzieje że to będzie to a jak nie to będziemy dalej szukać. Kompletne sprzęgło będę robił za jakiś miesiąc może dwa bo chce pare rzeczy na raz zrobić w tym program i zobaczymy jak będzie oby dobrze. Jeszcze jedno pytanie jak założę kompletne sprzęgło np. od sharana BTB to podejdzie bez problemu? bo chce coś już wytrzymalszego czy może proponujecie coś innego? Edytowane 10 Czerwca 2015 przez bartekkk
Jarek882 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Od avf wytrzmuje sprzegło 420 niutów a to jest coś koło 200 kuca. i daj znać czy coś się zmieniło bo też stoje przed tym dylematem ale kiepsko z gotówką..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się