Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tulejka napinacza paska wielorowkowego od alternatora i wspomagania.


lunatic

Rekomendowane odpowiedzi

można kupic komplet naprawczy, nie trzeba kupowac całosci, mozna rozebrać i dac tokarzowi do dorobienia,.

sprawdzić stan napinacza, czy amortyzator jeszczze trzyma, objaw zuzytego hałas paska podczas gaszenia i odpalania,.

w każdym razie łatwo się tego nie wymienia, można zawsze wymienic całosć ale wtedy trzeba demontowac cała podstawę chłodnicy oleju,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem już nie jest łatwo ale da sie to wyciągnąć i założyć bez demontażu pompy wspomagania chlodnicy oleju itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś może opisać jaśniej co trzeba zrobić aby wymienić ten nieszczęsny napinacz.

właśnie jestem na etapie zakupu zestawu naprawczego. pasek spada i nie można już nic zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co jest uszkodzone, napinacz i teleskop nie trzyma, czy jest luz na tulei??? pasek spada bo tuleja ma luz i jest rolka krzywo??

osłony sa wytarte???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona. Przednia wytarta.

Pasek spadł bo cały napinacz ma luz jak na filmiku w sieci.

Jak to Wygląda po rozebraniu, jeszcze nie wiem. Bo dopiero dziś ściągnąłem auto z ulicy, stał tam trzy dni zanim Doszedłem dlaczego nie ma wspomagania,. Po założeniu paska po minucie znowu poza rolkami. Jutro zacznę rozbierać to zobaczę jak wyglądają te ślizgi.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.

Dlatego można kupić zestaw naprawczy.

Wezmę ten Ruville, powinien być ok?

http://www.aparts.pl/partscatalogue/56374-ruville-zestaw-naprawczy-ramie-napinacza--pasek-klinowy-audi-a4-avant-8e5-b6-2-5-tdi-2002-07-2004-12,10-00005-04797-16885-0002-02729-0100016,0100082,0100438-56374-0023-02729-000000361-56374~2RUV.aspx#

Dużo jest roboty przy wymianie całego ramienia?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-napinacza-audi-a4-a6-a8-2-5-tdi-i5607006551.htmlamortyzator raczej powinien być dobry u Ciebie. Wymieniałem u siebie caly napinacz i dało to sie zrobić bez odpinania chłodniczki oleju i klimy. Trochę ciasno jest zeby odkrecic tą sróbe od tylu na klucz 13. I troche trzeba sie namęczyć żeby wbić tą tulejkę od tyłu ( KLUCZ SZYBKONASTAWNY DO RUR TYPU "ŻABA" pomógł wprasowac tą tuleje) Warto moze wymienic zaraz pasek i rolki (ja zakładałem ten kpl http://allegro.pl/napinacz-rolki-paski-audi-a4-a6-a8-2-5-tdi-i5165214266.html )


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rolek i paska to podstawa, przy okazji zrobię rozrząd bo od remontu mam już 91 kkm.

Więc chce uniknąć kolejnego rozbieranie na wiosnę.

Męczy mnie tylko ten napinacz. Chcę uniknąć zbyt długiego przestoju, więc z chęcią wymienię również te ślizgi wspornika napinacza

Amortyzator drgań chyba rzeczywiście jest dobry, bo miałem kłopot zwolnić naciąg i włożyć bolec do blokady napinacza.

Zresztą luz na tuleje również nie ułatwiał.

Musiałem sobie pomagać drugą ręką by nie odchylał się od osi obrotu.

Wysłane z mojego iPhone.

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrzadu polecam http://allegro.pl/rozrzad-pompa-audi-a4-a6-a8-passat-b5-2-5-tdi-v6-i5251364208.htmlkupowałem ostatnio i jestem zadowolony, u tego samego użytkownika kupiłem resztę osprzętu razem z zestawem naprawczym do napinacza. Jak będziesz mial wszystko rozebrane to nie bedzie problemu z wymiana tych ślizgów ,ale tak jak napisałem wcześniej troche trzeba sie nagimnastykować zeby odkrecic/ zakręcić i wbić tą tulejke (slizg) od tyłu. Ogólnie Wymiana rozrządu, ślizgów i całej reszty zajęła mi około 5h na spokojnie z przerwa na piwko. Dodam ze robiłem wszystko sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linki. Przeglądem strony aparts. Ale widzę że tu można taniej.

Ja ze swej strony mogę podpowiedzieć że można spokojnie wrócić z trasy bez paska klinowego. Zrobiłem 41 km. Przy temp zewn. 27.
Wskazówka na zegarkach nawet nie drgnęła, chociaż stałem 15 min w korku...z duszą na ramieniu.

Trzeba tylko być pewnym akumulatora.
Mój w garażu po powrocie miał 12.6v


Wysłane z mojego iPhone.

---------------------------------------------------------------------------------------

PANOWIE ZABRAŁEM SIĘ WRESZCIE za wymianę napinacza.

Niestety poległem na przedniej śrubie torx trzymającej napinacz do tulejki. zapieczona i obrobiło mi łepek, a nie ma jak wbić większego torxa w śrubę bo mało miejsca na młotek. Nie chcę ściągać całkowicie pasa przedniego.

powiedzcie mi czy jest miejsce aby wybić tę tuleję do tyłu. bo zastanawiam się czy nie obciąć tej śruby jakoś, aby ją wy(e)pchnąć w stronę bloku silnika...

a może inny pomysł?

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linki. Przeglądem strony aparts. Ale widzę że tu można taniej.

Ja ze swej strony mogę podpowiedzieć że można spokojnie wrócić z trasy bez paska klinowego. Zrobiłem 41 km. Przy temp zewn. 27.

Wskazówka na zegarkach nawet nie drgnęła, chociaż stałem 15 min w korku...z duszą na ramieniu.

Trzeba tylko być pewnym akumulatora.

Mój w garażu po powrocie miał 12.6v

Wysłane z mojego iPhone.

---------------------------------------------------------------------------------------

PANOWIE ZABRAŁEM SIĘ WRESZCIE za wymianę napinacza.

Niestety poległem na przedniej śrubie torx trzymającej napinacz do tulejki. zapieczona i obrobiło mi łepek, a nie ma jak wbić większego torxa w śrubę bo mało miejsca na młotek. Nie chcę ściągać całkowicie pasa przedniego.

powiedzcie mi czy jest miejsce aby wybić tę tuleję do tyłu. bo zastanawiam się czy nie obciąć tej śruby jakoś, aby ją wy(e)pchnąć w stronę bloku silnika...

a może inny pomysł?

Witam. Jeżeli odkręciłeś śrubę z tylu tą na klucz 13 to po obcięciu tej sruby na torx napewno da sie ja wyciągnąć do przodu ( troche WD-40 zalatwi sprawe) . Tulejka cała nie wyjdzie do tyłu.

Edytowane przez krecik_20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie odkręcałem tej tylnej śruby, muszę wygiąć jakoś klucz aby się do niej dostać.

Znalazłem w Elsie opis co i jak, i chętnym mogę podesłać rysunki demontażu...

Na razie wiedza teoretyczna przegrywa z praktyczną....ale do czasu (mam nadzieję)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ogarnięte.
10a89925aa82d5f756ddd75621e4f7fb.jpg
Użyłem zakrzywionej, rozgrzanej palnikiem z Lidla, 13ki oczkowej.

Pomogłem sobie kluczem imbusowym jako kontry. A reszta już palcami.
Potem pięknie wyszło wszystko do przodu.

7dba9618220586938919fd651bbe1318.jpg
Na zdjęciu widać stan napinacza i tulejek.
Zdjąłem dla ułatwienia koło pasowe wału.
posiłkowałem się rysunkami z Elsy, ale dodatkowo właśnie zdjąłem koło pasowe.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...