Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonów na 3,4 i 7,8 + grzechotka z okolic sprzegła rozrządu


niebieski708

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, wypadają zapłony na najczęściej na 3 i 7, ale ostatnio i na 4 i 8... Auto jeździło normalnie po zakupie, następnego dnia coś zaczeło lekko popukiwać/klekotać nierównomiernie z okolić sprzęgła/rozrządu... Dźwiek jakby coś się poluzowało i drgało... Co jakis czas jakby wypadał zapłon na jednym cylindrze. Wymieniłem olej Lique moly HT 5w40. Zdjąłem kolektor dolotowy, wymieniłem zaworki zwrotne w bloku, zrobiłem mod karbonowych klapek... wymieniełem świece (NGK takie jakie są przewidziane). Po skończeniu auto miało ciężko zapalić i nie pracowało jakby na wszystkich cylindrach. Pojechałem się przejechać, jak wróciłem to silnik telepał się na wolnych. Dźwiek klekotania/grzechotanie stał się głośniejszy. Domyślam się że klekotanie/grzechotanie to pęknięty ślizg... Czy to rozrząd porozciągany taki efekt powoduje, wypadania zapłonów (random misfire) ? Po rozgrzaniu obroty podnoszą się do 1000-1200 i silnik sam zaczyna dodawać sobie gazu tak do 2000obr i spadaja znów na 1200 i tak sobie faluje mięzdy 1000 a 2000... pomysł jakis ?

Co do jazdy przyśpiesza normalnie i nic nie szarpie do końca obrotomierza.

Edytowane przez niebieski708
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki sprawdzałeś? co do rozrządu to u mnie przy wymianie dwa ślizgi się rozpadły przy demontażu, z rozrządem bym nie zwklekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie drugi komplet nowych świec, cewki podmieniane z innego auta. Na wtorek jestem z kolegą na rozrząd umówiony... Będziemy sami robić ;-) to tylko silnik, czyli nic skomplikowanego.

Edytowane przez niebieski708
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebieski708 wypożycz sobie blokadę do ustawiania rozrządu :wink: bo bez tego nie poskładacie dobrze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kupic czy pożyczyć... Zastanawia mnie, co tam jest tak skomplikowanego że wszyscy sie tak tego boją... :-P

Zastanawiam się czy nie poprawić tego bubla który audi zrobiło nazywajac rozrządem...

Ktoś wie czy napięcie napinaczy ma jakieś połączenie z zmiennymi fazami (chodzi czy mocniej sie napinają itd) ? Czy tylko napinają łańcuch? Bo jeśli jest to tylko napięcie łańcucha to bezproblemu można zlikwidować dziwne dźwięki podczas zapalania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alledrogo można wypożyczyć, kupić też możesz jak będziesz wymieniał rozrządy :wink: co poprawy bubla daj znać jak poszło, bardzo mnie to ciekawi, nie wiesz czy ktoś już wymienił rozrząd bez zrzucania silnika? w 3.0 tdi oponowali to bez zrzucania :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to da się bez wyciągania, ale jest bardzo ciasno... Skrzynie trzeba wyciągnąć i tak.

Jedyne czego się boję to tandetnych materiałów z jakich audi zrobiło niektóre element po wiązki. Rozpadają się w rekach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nie chce mi się tam miedzy tymi wężami i kablami przepychać...

Blok 093 pokazał 9, -10 więc chyba sporo przedstawione...

Tak, nie chce mi się tam miedzy tymi wężami i kablami przepychać...

Blok 093 pokazał 9, -10 więc chyba sporo przedstawione...

Po rozgrzaniu 11, -8

Wypadanie zapłonów tylko na 3 i 7(implausible signal)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak już wspominałem wymieniałem rozrząd przy 250 tyś. i jak się okazało w sam raz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niby 215 tyś.(ciężko powiedzieć czy oryginalny) Ale raczej napewno rozpadł się ślizg i myślę o wymianie całego tak na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz jeden rozwalony to prawdopodobne że więcej jest w podobny stanie, powiedz mi jeździsz tak z tym ślizgiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym aucie wymiana rozrzadu jest możliwa tylko po wyjęciu całego silnika, niestety nie ma żadnego dojścia do wszystkich podzespołów, ja wymieniłem kpl. Rozrzad przy 213 tys km a poprzedni właściciel robił coś przy przebiegu 124tys...kupa roboty,czasu,nerwów no i oczywiście pieniędzy...radzę nie oszczędzać bo skutki mogą byc katastrofalne...

Należy pamietać o odkręcania wszystkiego z odpowiednia siła kluczem dynamometrycznym....to tez ma znaczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem miesiąc temu i miałem nim jechać w podróż poślubną... Niestety auto jeszcze poczeka aż wrócę... Tak mi się przypomniało,że ostatnio zaczął mi 3ci bieg przy wrzucaniu zgrzytać... Synchro padło? Może ktoś wie od czego skrzynie pasują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem miesiąc temu i miałem nim jechać w podróż poślubną... Niestety auto jeszcze poczeka aż wrócę... Tak mi się przypomniało,że ostatnio zaczął mi 3ci bieg przy wrzucaniu zgrzytać... Synchro padło? Może ktoś wie od czego skrzynie pasują?

Kolego s4 to sportowy wozik w nadwoziu a4, wszystko zależy od tego kto i jak wcześniej traktował ten samochod..a prawda moze byc różna, jaki masz przebieg i ile dałeś za eske,tak z ciekawości..?

Z tym wypadaniem zaplonow sobie poradziłeś?

Mi kiedy wypadało zapałony, zacząłem od świec, pozniej cewek na które padło podejrzenie a suma Summarum,skończyło sie rozrzadem w ASO bo nikogo zaufanego nie miałem zeby zostawić bez obaw samochod....co do twojej skrzyni,mógł paść synchronizator....to nie pociagneloby aż tak po kieszeni....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebieski708 czemu chcesz skrzynie zmieniać, może wystarczy synchro wymienić i korzystając z okazji resztę bym przejrzał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podróż przesunięta na nastepny tydzień ;-) cewki i świece zmienione wyszło że rozrząd rozrząd. Co do synchro to nie wiem jaki koszt, czasem cześć tyle cskrzynia ;-) krzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...