Gość Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Witam wszystkich. Chce wymienić koło pasowe w moim alternatorze na sprżegiełko jednokierunkowe ( szybko niszczący się pasek napinacz, duże drgania i popisk przy odpalaniu). Mam już nowy pasek i napinacz na aucie lecz efekt marny. Czas na delikatne ulepszenie. Nie mam fabrycznego altka tylko jakiś MAPCO GERMANY. 90 A Fabrycznie miałem valeo albo bosch 90A. Nikt nie jest w stanie sprawdzić jaki faktycznie miałem. Ten co mam obecnie to nówka sztuka. Prosze powiedzcie mi jak dobrać sprzegiełko. na co zwrócic uwagę ew. jakie firmy brac pod uwagę. Czy wogóle jest możliwa taka zmiana i czy ma to sens.
kabanos78 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Hej, to jest prosta konstrukcja i silnik benzynowy, alternator powinien mieć sztywne koło a dwumasa (tłumik drgań skrętnych) powinien być na głównym kole pasowym wału korbowego, To koło pasowe dwumasowe pełni rolę tłumika i nie ma potrzeby montowania innych tłumików, zacznij od zdiagnozowania stanu faktycznego koła pasowego, (luzy, stan gumy, wiek koła itd). Nie brnij w ulepszanie inżynierów z Ingolstadt
Gość Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 Tak więc wymieniłem koło pasowe wału korbowego i pasek z napinaczem drży dalej. Byłem wczoraj u mechanika na wymianę klocków i poprosiłem go o montaż takiego sprzegielka. Po dopasowywaniu ok 20 sztuk stwierdzil że w tym alrernatorze to niemożliwe bo wałek za krótki i że się Będzie to w osi. Alternator to nowy zamiennik firmy mapco Germany. Co o tym sądzicie. Podbijam temat, może ktoś powie coś więcej ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się