Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem 1.9TDI AHU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem A4 z silnikiem 1.9TDI AHU seryjna 90ka. Mój problem polega na tym ze gdy silnik jest już dobrze dogrzany w upalne dni bardzo cieżko odpala. Czytalem troche na ten temat i wiem ze prawdopodobnie mapy startowe poszły się kichać. Jest jednak do tego jeszcze jeden inny problem. Ostatnio jechalem innym samochodem za a4ka i zauważylem ze gdy sie jej dociśnie oczywiscie tak jak mowie na dogrzanym motorze puszcza niby bialy a niby niebieski dymek. mogłoby sie wydawać, że ciagnie olej, ale tego właściwie nie ubywa. Auto kupiłem od kumpla i on juz tez mial te problemy. I tak sie zastanawiam co jest przyczyną tych doleglowosci. Wtryskiwacze zajechane? ale wtedy chyba dym czarny i to bez wzgledu na temp. Pompa generuje kiepskie cisnienie ? Kąt wtrysku? mam możliwość sprawdzić go Vagiem. Silnik ma juz przebieg może głowica sie kończy? Być może ktoś z Was miał juz takie problemy czekam na porady ;-)

Opublikowano

kolego zrób logi statyczne/dynamiczne, opublikuj w odpowiednim miejscu i będziesz znał odpowiedź.

Opublikowano

I jak kolego rozwiązałeś problem???

Opublikowano (edytowane)

Problem nie rozwiązany ale jestem coraz bliżej :) Wykluczam turbo, głowice, zuzyte pierscienie. Oleju praktycznie nie ubywa więc nie jest spalany. Wtryskiwacz sterujący podmieniany i dalej to samo. Kąt wtrysku korygowany na ok 49-52. Ciezko odpala na cieplym i im bardziej dogrzany tym puszcza siwo błękitne pirady. Im dłużej stoi na wolnych gdy temp robocza wynosi 90 tym pirady z rury większe. Zimny i letni wszystko ok. Na vagu zero bledow dawka ustawiona na 3 Mg. Gdy odepne czujnik temperatury cieczy odpala od strzała i zero zadymienia po przegazówce. Mozliwe ze czujnik zawyża temperature nie wiem jeszcze bede to sprawdzał moze uda nawet mi sie podmienic. Ale wydaje mi sie ze wina lezy po stronie ECU i jego sterowania dawkami paliwa w zaleznosci od temperatury silnika. Byc może pomoże korekcja map startowych u tunera ale tutaj trzeba sie liczyc z cena ok 400zl a chciałbym tez wyeliminowac to kopcenie oprocz ciezkiego startu na cieplym


Edytowane przez maskarello

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...