Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy pada sprzęgło ?


DanielA4B618T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z płynną zmianą biegów, gdy wciskam pedał sprzęgła zmienię bieg to muszę pedał sprzęgła powoli puszczać aby nie było szarpnięcia, przy ruszaniu to samo.

To może być wina sprzęgła czy dwumas? czy jedno i drugie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy i też się zastanawiam czy tylko sprzęgło się kończy czy dwumas też...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega na forum pisał, że u niego na to pomogła wymiana świec na jedno elektrodowe. 38 zł sztuka... Ja też to mam ale przywzywczaiłem się do tego i puszczam sprzęgło powoli, lub chwilkę trzeba odczekać przed puszczeniem sprzęgła żeby obroty spadły do np 2 tys. wtedy nie szarpnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to ja wymieniłem świece na beru platynowe w takiej dobrej cenie. Obroty spadają płynnie, nie szarpie i jest ok

Platynowe powinny wystarczyć na 90 tyś, więc bardzo opłacalny zakup

kolega na forum pisał, że u niego na to pomogła wymiana świec na jedno elektrodowe. 38 zł sztuka... Ja też to mam ale przywzywczaiłem się do tego i puszczam sprzęgło powoli, lub chwilkę trzeba odczekać przed puszczeniem sprzęgła żeby obroty spadły do np 2 tys. wtedy nie szarpnie.

Przy wymianie świec zauważyłem że pod tą właśnie cewką i dookoła niej jest żółty nalot jakby z przegrzania. 1.5 roku temu była robiona uszczelka pod pokrywą, czyszczona i nie było nic podobnego.

Co więc się dzieje?

Świeca nie przepala mieszanki przez co cewka nie wyładowuje napięcia i strasznie się grzeje

A owe szarpanie to skutek dopalania mieszanki w cylindrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam świece jednoelektrodowe denso tt.

Jak powoli puszczam sprzęgło jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam o sprzeglo , jak puszcze szybko ladnie chodzi , a jak powoli puszczam to tak jak by mi sie w ktoryms miejscu przycinalo i ciezko czasami ruszyc plynnie , trzeba wiecej gazu dodac , pedal sprzegla jest plastikowy , wiec mozliwe ze gdzies sie cos wytarlo i przyciera , mial ktos podobny objaw ?

Wysyłane z mojego C5303 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starych świecach podczas zmiany biegów w trasie, wciskałem sprzęgło, obroty lekko rosły, zatrzymywaly się i spadały falowo zatrzymując się 2 lub 3 razy nim opadły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem , jezeli wciskasz sprzeglo a obroty rosna to sprzeglo juz slizga , ale moge sie mylic , mialem podobnie ale w astrze i wymiana sprzegla pomogla.

Wysyłane z mojego C5303 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wcisnieciem sprzęgła puszczałem powoli gaz i zawsze minimalnie rosły, musiałem długo czekać z wrzuceniem kolejnego biegu żeby nie szarpło. Tarcz sprzęgła i dwumas ma od wymiany 60 tyś km, już by się slizgało?

A ja zapytam o sprzeglo , jak puszcze szybko ladnie chodzi , a jak powoli puszczam to tak jak by mi sie w ktoryms miejscu przycinalo i ciezko czasami ruszyc plynnie , trzeba wiecej gazu dodac , pedal sprzegla jest plastikowy , wiec mozliwe ze gdzies sie cos wytarlo i przyciera , mial ktos podobny objaw ?

Wysyłane z mojego C5303 za pomocą Tapatalk 2

Nietypowy objaw, możesz zdjąć osłonę kolumny z tymi dwoma półkami, 3 śruby 10 odkrecasz kluczem nasadowym i u góry pod listwą masz zaczepy na wcisk - pociagasz do siebie chwytając możliwie najwyżej. Potrwa to moment. Obadaj pedał, jeśli to nie on jest winny to wysprzeglik. Wymiane płynu hamulcowego bo wspólny jest ze sprzęgłem zrobił bym w następnej kolejności, zakład musi mieć sprzęt do tego, podcisnieniowo wtlacza od zbiorniczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha , duzo mi wyjasnilo , zagladne jak bede mial chwile na posiedzeniu przy aucie , czuc jak by sie troche gdzies przycinal mechanicznie , nie jakos strasznie ale czasem trzeba wiecej gazu dodac bo chwilke zostaje w miejscu pedal czuc tak jak by w pedale lekki uskok czy jak to nazwac , obstawim ze lekko gdzies sie blokuje , ale przynajmniej wiem gdzie i jak szukac .

Wysyłane z mojego C5303 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie wiem, ale samo się naprawiło ;) albo doszedłem do wprawy z puszczaniem sprzęgła :) Nie szarpie już, szarpie nieraz tylko jak jest silnik niedogrzany do 90 a przełączy się na LPG to nieraz przy zmianie biegów szarpnie, ale jak się dogrzeje to lajtówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wam powiem tak, miałem szarpanie na zimnym nieraz obroty same szły do góry, poczytałe na forum i nic, wymieniłem świece na NGK R katalogowo dobierane i nic,.. miałem o tyle szczęście że przy drugiej wymianie świec przyczyna objawów sama wyszła nawierzch, przewód od ezektor pęknął w długosci i zaczeło zasysać bądź uciekać powietrze, ciśnienie zaświeciła się kontrolka ESP, przewód inny dobrany i cyka jak ta lala, nie ma żadnej dziury w przyśpieszaniu, obroty nie falują anie nie skaczą, biegi płynie. Przewód już wcześniej miał dziurę w poprzek a teraz jak by to ująć rozerwało go w długości.. przewód był zabespieczony siateczką ochronną i nie było widać dziury. Szukałem chyba z godzinę.

Edytowane przez crookers20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na motulu 5w40 x-cess przez 100 km ile fabryka 220, ubyło prawie pół litra. Dzieci zapomniały wziąść klucza od domu, stały pod drzwiami to trzeba było przycisnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...