Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przytarte koło pasowe wał. korb. od paska rozrz. AEB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio wymieniałem koło pasowe wału korbowego bo trochę mi paskiem wieloklinowym miota. Po wymianie koła efekt mizerny tzn. w sumie bez róznicy. Jednakże dzisiaj obejrzałem se w wolnej chwili te koło i zauważyłem że pasek rozrządu zostawił na tymże kole takie charakterystyczne zarysowania. W sumie te miejsca na tym kole są wypolerowane przez ten pasek na lustro :/ Załączę parę fotek poglądowych. Nie wiem czy to dobrze ale według mojej analizy wszystko wskazuje że albo

pasek jest za szeroki

coś jest krzywo i pasek rozrządu szoruje o obudowe koła pasowego.

nie wiem czy to tak wszystko jest spasowane na milimetry i czy to normalne. Oglądałem inne koła pasowe tego wału i też mają wytarte ślady po pasku, ale nie aż takie. :/

Rozrząd wymieniony ok 10 tys km temu.

Pozdrawiam

http://www.directupload.net/file/d/4035/8v6mcvvh_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4035/yepi7b29_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4035/tgyo7w48_jpg.htm

ps. Nie wiem czy to w czymś pomoże ale męcze się w tym aucie z trzema głównymi problemami które mogą być powiązane

1.a. Nie równe przyśpieszanie (ewidentne zawachania podczas przyśpieszania)

1.b. po dodaniu lekko gazu obr i przyśpieszenie spada na ułamek sekundy jakby zgubił zapłon

2.a. miotający się pasek wieloklinowy i jednocześcnie "latający" tam i z powrotem napinacz tegoż paska (napinacz nowy firmy gates)

2 b. drgania silnika, najgorsze są po włączeniu klimy (wymienione trzy poduszki silnika, poprzednie kompletne wylane bez oleju, po tym silnik jest sztywniejszy i czuc drgania)

3 a. Podczas puszczania sprzęgła na każdym biegu coś mi grzechocze z tyłu skrzyni biegów. Napewno to nie przeguby itd. Jest to w śrdoku skrzynki. Biegi wchodza poprawnie, jednak przy wrzucaniu każdego biegu słychac podobny metaliczny stukot jak przy ruszaniu. Przy delikatnym puszczeniu sprzęgła nic nie słychac. Dwumas z kompletnym sprzęgłem wymieniony na zestaw luka 3 tys temu

Ogólnie robiona była uszczelka pod głowica z czyszczeniem zaworów, wymieną uszczelniaczy zaw., wymianą napinacza z łańcuszkiem itd. :D

Auto było diagnozowane polskim vagiem, vag comem 311.2 oraz 409.?? oraz jakimś kompem bosch. Na tym ostatnim wykazało wachnięcia pojedyńcze przy ilości wpuszczanego powietrza. Poza tym zero jakichkolwiek problemów. To by było na tyle :D

Peace !!!


podbijam

Opublikowano

A klin na wale w jakim jest stanie.

Opublikowano

To zobacz zdejmij to kółko od rozrządu klucz 19 dwunastokątny bo tam pewnie jest przyczyna .

Opublikowano

Czy musze przód do tego zrzucać ?? Rozumiem że mechanior może za to policzyć jak za wymianę rozrządu, bo pasek też trzeba zrzucić ? :/

Opublikowano

Przód trzeba ściagać .Paska nie ściągasz tylko luzujesz napinacz.

Opublikowano (edytowane)

Witam. W niedziele przy okazji wymiany świec, sprawdziłem jak pasek leży na kole i efekt widoczny na zdjęciu. Nie wiem czy tak powinno być i dlaczego tak się dzieje

http://www.directupload.net/file/d/4069/uzoynawv_jpg.htm

Co o tym sądzicie?


Witam. W niedziele przy okazji wymiany świec, sprawdziłem jak pasek leży na kole i efekt widoczny na zdjęciu. Nie wiem czy tak powinno być i dlaczego tak się dzieje

http://www.directupload.net/file/d/4069/uzoynawv_jpg.htm

Co o tym sądzicie?

Podbijam


tutaj tez towarzystwo wymięka ;D

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Sprawdziłeś te kółko od rozrządu na wałe ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...