Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napięcie ładowania AKU - jaki przedział ?


Dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Podpowiedzcie mi proszę, jakie powinno być napięcie doładowujące AKUmulator.

Wczoraj kupiłem Vgate (ELM327) i analizowałem z czystej ciekawości programem Torque na swoim telefonie (przez bluetooth) niektóre parametry. Jednym z nich było napięcie. Wartość, którą odczytywał owy układ to 12.9V. Maksymalną wartość jaką odnotował to 13.1V.

Podłączyłem w czasie drogi laptopa i kabel. Vag również pokazywał mi taką wartość.

Dodam, że jadąc samochodem miałem włączone światła mijania, klimatyzację na full zimne, trochę radia.

Najlepiej będzie jak sprawdzę napięcie ładowania woltomierzem wpiętym bezpośrednio na klemy AKU. Przy załączonym silniku, włączonych odbiornikach dokonam pomiaru tego napięcia.

Ile go powinno być panowie. Proszę o wsparcie. Dziękuję.

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno byc 13,3V - 14,4V ana klemach przy chodzacym silniku. Pod obciążeniem czyli nawet jak wszystko właczysz, powinien alternanor przy ok. 3000 obr/min dac napięcie rzędu 13,4 V. Po to jest regulator napięcia. Jezeli masz mniej to coś jest nie tak.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/311221-napiecie-akumulatora/

piszą podobnie.

Jak zmierzę to podam wartość.

Zrobiłem trasę 60km. Analizowałem podczas trasy tym cudem ELM napięcie na telefonie. ELM pokazał mi napięcie z przedziału 12.2V...12.9V.

Po przyjeździe do domu sprawdziłem multimetrem napięcie bezpośrednio na klemach AKU podczas pracy silnika na biegu jałowym przy włączonych światłach mijania, bez radia i bez klimy. Wartość ta wynosiła dokładnie 13.51V, a na ELM 12.5V. Różnica wynosi 1V.

Powinienem zmierzyć jeszcze napięcie bezpośrednio w gnieździe zapalniczki, a tego nie zrobiłem. Jutro ten pomiar dodatkowo wykonam. Przecież to co w zapalniczce również i w innych obwodach wewnętrznych, w tym w OBDII, powinno być. Nie sądzę, że i Vag by miał aż taki rozjazd, chyba że pomiar napięcia w OBDII realizowany jest z osobnego pinu, który ma odrębny przewód pomiarowy do komory silnika i do AKU i przewód ten jest jakiś trefny, zgnity, a może zaśniedziałe są gdzieś połączenia. Hm.

Cześć. Dzisiaj rano sprawdziłem napięcie występujące w mojej zapalniczce z załaczoną klimatyzacją, światłami i radiem. Wartość: 13.5V.

Napięcie identyczne więc jak na klemach AKUmulatora.

Edytowane przez Dajmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie dawno bawiłem się zakupionym dla kolegi ELM-em bluetooth, podlaczałem kilka aut, moje Audi, Fabia 2, Passat B5, Vectra C, Peugeot 307. We wszystkich tych samochodach pokazywał napiecie ładowania 13.8V-14.2V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie coś Ci to OBD podaje te parametry :) 2 dni temu miałem problemy z padającym Aku i chciałem sprawdzić co mi ten ELM pokaże. Ja u siebie mam zainstalowane Torque Pro i dużo prostszy polski Piston i u mnie z klimą, światłami, radiem z podłączonym Subem 1000W pokazywało cały czas 13.8-14.2 V a na zgaszonym miałem 12.1V, więc nawet nie zakręcił. Wczoraj zapodałem nową bateryjkę i na zgaszonym silniku było 12.9V a na ładowaniu zakres ładowania wciąż taki sam i tak samo pomiary pokrywały się z miernikiem bezpośrednio na klemach :) Ale skoro bezpośrednio na aku masz 13.5V to z ładowaniem jeszcze nie najgorzej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...