Skocz do zawartości
IGNOROWANY

150KM, 163Km, 190KM


zduno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Od dłuższego czasu planuję zakupa a4 b6 z silnikiem 1.8T.
Auto prawdopodobnie będzie miało robiony:
LPG, Wydech, program, dolot, FMIC, turbo(jak padnie :D ) celuję w 220-250HP
Najlepiej wypadała dla mnie wersja 163KM
Pytanie czym różnią się wersje 150 od 163.
Chodzi mi np o otwory w głowicy, wałki, itp.
Nie chodzi mi o takie różnicie jak wtryski, czy IC
wiadomo, że wersja 163KM jest droższa od 150, ale czy będzie to miało znaczenie przy zmianie podzespołów z seryjnych wymienionych j.w
Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z każdego zdrowego 1.8T przy turbinie hybrydzie lub bardziej wydajnej turbinie niż K03 oraz FMIC, TIPie, większych wtryskach, DP, nie koniecznie większej średnicy wydechu po dobrym programie powinno być ponad 230KM 320Mm. Jak celujesz do 250KM i masz zamiar robić takie przeróbki jak wspomniałem to większego znaczenia nie ma czy będziesz miał w B6 : AVJ, AMB, BFB, jedynie przy BEX jak bardzo zdrowym silnik i zdrowym turbo to zaoszczędzisz na turbinie bo tam siedzi K03s jak sprawna to wydajna do ok. 220-230KM. Ogólnie ważne żeby silnik był zdrowy z dobrym ciśnieniem w cylindrach i nie po jakimś programie gdzie wszystko cierpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ważne żeby silnik był zdrowy z dobrym ciśnieniem w cylindrach .

teraz pytanie ile powinien miec zdrowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz13
No własnie nikt nie jest pewny czy czasami nie różni się dociskiem sprzęgła, a tak poza tym to wtryski, i turbo to samo jest - tak wynika z info na necie

SebolA4

Tylko z BEX jest taki myk, że za ten motor płaci się jak za zboże :D
A skoro miałyby być przeróbki z IC to na nic mi z tego, że są tam 2 sztuki :)
+ to takie, że wtryski lepsze i turbo :)
a - to cena :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Ogólnie ważne żeby silnik był zdrowy z dobrym ciśnieniem w cylindrach .

teraz pytanie ile powinien miec zdrowy?

Żeby silnik nie tracił dużo na mocy to min 11 moim zdaniem musi być i nie więcej jak 10 % różnicy między cylindrami. Mądre książki piszą,że minimum może być 7 z zachwianiem tych 10 % różnic, ale to już jest bida.Maks książkowe to 13, a wiem,że są silniki (moje poprzednie AEB miało 13,5 na każdym) co mają trochę więcej,więc koło 14 się zawinie przy idealnym silniku dobrze dotartym z nie dużym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Ogólnie ważne żeby silnik był zdrowy z dobrym ciśnieniem w cylindrach .

teraz pytanie ile powinien miec zdrowy?

Żeby silnik nie tracił dużo na mocy to min 11 moim zdaniem musi być i nie więcej jak 10 % różnicy między cylindrami. Mądre książki piszą,że minimum może być 7 z zachwianiem tych 10 % różnic, ale to już jest bida.Maks książkowe to 13, a wiem,że są silniki (moje poprzednie AEB miało 13,5 na każdym) co mają trochę więcej,więc koło 14 się zawinie przy idealnym silniku dobrze dotartym z nie dużym przebiegiem.

To moj chrupek jeszcze troche polata 12.5/13/12.5/13.5 nakulane ponad 283 tysie :naughty:

Edytowane przez KubaMpakiet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...