tomekch973 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Witam. Nie dawno stałem sie posiadaczem swojego pierwszego samochodu, jakim jest A4 B5 1.8T (ANB) sedan, rocznik 2000. Autko ma kilka drobnych wad (mam nadzieje ze drobnych) które mnie irytują, a mianowicie podczas szybkiego przyspieszenia na 1, 2 i 3 biegu z prawej strony słychać stukanie, na 1 najgłosniej, na 2 troche ciszej na 3 prawie wcale, ale jednak cos puka na 4 i 5 jest cisza. Co moze byc przyczyną? Napewno musze wymienic lewy przegób ktory zaczyna coraz bardziej strzelac ale nie wydaje mi sie zeby az tak przenosilo sie echo na druga strone auta. Nikt nie podpowie gdzie szukac rozwiazania? Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
dbc92 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Witam. Podpinam się do pytania. Mam ten sam problem, silnik 1.8T AJL. Dźwięk jest dziwny do opisania i nie występuje za każdym razem, przypomina mi takie chrobotanie, jakby był gdzieś mały luz i coś wpadało w wibracje z dużą częstotliwością. Z miejsca kierowcy wydaje się jakby ten dźwięk dobiegał z prawego przodu. Najbardziej słychać to podczas ostrego przyśpieszania na 1, 2 i 3 i nasila się gdy załączy się turbo i zaczyna rwać do przodu. natomiast jak jade spokojnie i delikatnie przyspieszam to ten dźwięk nie występuje, ew. pojawi się na małą chwile jak przesadzę z gazem. Zauważyłem również, że gdy samochód jest obciążony np 4 osoby to nie musze się bardzo starać aby to pukanie się pojawiło. Co jest najdziwniejsze nie dzieje się to zawsze, czasami mam tak, że przyśpieszam i nic nie słychać a następnym razem ten dźwięk jest przerywany. Byłem już u kilku mechaników, na szarpakach i podobno wszystko w zawiasie jest sztywne, ale po najechaniu prawym kołem na jakąś nierówność słychać puknięcie, rzadziej przy hamowaniu, zmianie biegu i ruszaniu. Więc luz gdzieś musi być. Poduszki pod silnikiem i skrzynią tez sa sprawdzone. Przeguby zewnętrzne nowe... zauważyłem tylko rozerwaną gume na wewnętrznym lewym przegubie, którą mam zamiar zmienić ale czy dźwięk z lewego przenosił by się na prawą strone ? Kolega mi mówił, że ma identyczny dźwięk i po wielu wymianach zawieszenia, przegubów, poduszek jego mechanik obstawia, że to może być mechanizm różnicowy. Już sam nie wiem gdzie tego szukać... macie może jakieś pomysły co to może być, lub ktoś miał podobną sytuacje ?
Gość Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Podpinam się u mnie to samo prawy przód stuka puka i trzeszczy jak powoli jade i robie zwrot o 180 stopni to slychac takie chrobotanie non stop nie wiem co jest nie tak . 2x Przeguby zew. zmienione 500 km temu i dalej to samo co u chłopaków podczas przyśpieszania
jacek70 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 U mnie w b5 podobne objawy miałem i winny był wahacz górny. To na nim był luz ( na szarpakach nie wyszedł).
dbc92 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 sprawdzę wahacze górne, bo nie wydaje mi się, żeby to było spowodowane czymś innym niż zawias, ewidentnie te dzwięki dobiegają z przedniego prawego koła. Takie mam wrażenie siedząc po stronie kierowcy, ale od strony pasażera wydaje się jakby to było gdzieś z tyłu.
tomekch973 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Jezeli uda wam sie rozwiazac problem, dajcie znac, bo ja juz rozkladam rece, a czy kolwiek nie poddaje sie Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Marek24 Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 U mnie jak z prawej strony strzelało wyszło że to magiel po zmianie na regenerowany problem znikl:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się