Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 TDI AKN analiza logów


goraht

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wydaje mi się, że mam problem z przepływomierzem. Poniżej przedstawiam logi z grupy 3 i 11.

Wartości z grupy 11 bardzo różnią się od siebie i o jakieś 1000 rpm wcześniej powinny być już do siebie zbliżone. Zwróciłem więc uwagę na grupę 3. Tam okazuje się że nigdy wartości nie są do siebie zbliżone prócz najniższych obrotów. Czy dobrze myślę, że mogę mieć trzepnięty przepływomierz? Na pewno spróbuję go wyczyścić, jednak może na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę? Ktoś sprawdzał czy przepływomierz z 1.9 TDI pasuje jako tako do 2.5 TDI, tak dla pobieżnego testu różnicy w odczytach?

logi: http://www.directupload.net/file/d/4057/ucj7oujr_png.htm

wykres MAF: http://www.directupload.net/file/d/4057/pa6sd2yf_png.htm

wykres turbo: http://www.directupload.net/file/d/4057/xzs9waex_png.htm

Będę wdzięczny za Wasze przemyślenia.

Edytowane przez goraht
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko przepływka siada, bo tam gdzie pokazuje 650 powinno być koło 850. - to jedno

Ale najlepiej podmień zanim kupisz nowy

a drugie to turbo coś kiepsko dmucha - sprawdź sterowanie podciśnieniami. opisów w necie pełno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Przepływomierz wymieniony i zawór podciśnienia sterujący turbiną również. Turbina zdjęta, przeczyszczona i oddana do diagnostyki (powiedzieli że jest ok, jednak nie wiem czy im wierzyć - dałem im ją niedokręconym przewodem odprowadzania oleju - w takim samym stanie dostałem ją z powrotem). Układ dolotowy sprawdzony kompresorem - również szczelny - powoli rosnące ciśnienie wypchnęło korek zamontowany przed kolektorem dolotowym. Po tym wszystkim nieco lepiej przez kilka dni. Potem zepsuła się sprężarka klimatyzacji - wymiana łożyska, cewki magnetycznej. Nie minęły dwa dni, a zauważyłem że auto na niskich obrotach jest dość słabe - w gorący dzień zgasło mi dobrych parę razy gdy cofałem czy powoli ruszałem. Ponad to bardzo ciężko odpala na gorącym silniku - tutaj pewne spostrzeżenie - możliwe że związane z ilością paliwa w zbiorniku - na gorącym silniku przy bardzo niskim stanie paliwa był duży problem. Po uzupełnieniu paliwa o wiele lepiej. Na zimnym odpala szybko. Może pompa paliwa?

Poniżej pełne logi. Będę wdzięczny za analizę i jakiś komentarz. Widzę że bez bardzo dobrego poznania zasady pracy tego silnika się nie obejdzie - mało który serwis się na tym zna, więc trzeba sobie radzić samemu ;)

BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_230802.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_230803.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_230804.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_230805.html

STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_230794.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_230795.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_230796.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_230797.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_230798.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_230799.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log_230800.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_230801.html

DYNAMICZNE:
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_230792.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_230791.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_230790.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_230789.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_230788.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_230787.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_230793.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...