Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z zaworem egr


stiwi50

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją Audi :( z zaworem EGR, auto ma nie kiedy tak że raz ma ducha i zbiera sie, aż miło a niekiedy nie idzie, tak jakbt turbo sie nie załaczalo, posprawdzalem szczelnosc,wezyki itd, wymienilem zawor N75 ( myslalem ze to on jest winny) . A okazalo sie że jak odłacze kostke od EGR ( ta obok co przychodzi do EGR) to zbiera się, a jak tylko ją włacze to nie chce. EGR wyciagnąłem i wyczyscilem, nic to nie dało. Auto dalej jezdzi tak samo. Nie kiedy gdy przyspieszam auto delikatnie szarpnie, przeważnie przy obrotach silnika 2000-2200. Po podłączeniu pod komputer wyskoczyl błąd "ZAWOR EGR ZBYT NISKIE SYGNAŁY " , Prosze o pomoc, jesli ktos zna przyczyne i co z tym zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryczny zawór EGR-a w BKE posiada czujnik położenia grzybka zaworu, to prawdopodobnie on powoduje problem.

Szukaj używki, albo nowego, w zależności od zasobności portfela :)

Można by się pokusić o wymianę samej elektroniki zaworu, wydaje mi się że powinno wystarczyć , aby zaczęło wszystko z powrotem banglać poprawnie :hi:

Jak uporasz się z brakiem mocy , a poszarpywanie pozostanie to napisz , myślę że z tym też damy radę :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę eleektroniki ? Jak miałbym to zrobic , chodźi o przewody, kostkę ? Gdzie znajduje sie ten czujnik ?

Edytowane przez stiwi50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR masz chyba taki:

20150515_191915_1600x1200.jpg

Można z niego zdemontować sam ten czarny element plastikowy, w nim znajduje się czujnik położenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ofertę: ZAWÓR EGR AUDI A4 B6 B7 1.9TDI 2.0TDI 038131501BH

http://allegro.pl/showItem2.php?item=5401671696

Mam dokładnie takie cos , pod czarnym płatnikiem sa dwa jak by bolce i tyle .

Edytowane przez stiwi50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, dokładnie taki sam jak na moim zdjęciu :decayed:

Te dwa "bolce" jak je nazwałeś, to zasilanie silniczka zaworu, a w głębi , na przedłużeniu osi grzybka zaworu powinien być czujnik jego położenia :naughty:

Paluchem go można nacisnąć, a po zwolnieniu nacisku powinien wrócić na swoje miejsce :hi::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha.. W takim razie znow mam to rozbrac , i co z tym zrobic? Aby to dzialao wszystko jak należy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wymienić na inne :naughty:

Chyba że się zacięło w pozycji wciśniętej i da się odblokować :wink:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co mam wymienić ? Te blaszki? Czy co? Jestem zielony w tym ...

Masz jakieś zdjęcie tego co trzeba wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wymienić albo kompletny zawór EGR, albo chociaż ten plastikowy element z czujnikiem i kostką podłączeniową przewodów :decayed:

Albo jeszcze jedna opcja, zaślepić go i wyprogramować jego obsługę z ECU silnika :naughty:

Wielu tak robi i sobie chwali, ja nie jestem jednak zwolennikiem takiej opcji :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... Myślisz ze jak tak kupie przez internet dajmy na to na Allegro to zawor bedzie działać ? Nie chce nowego kupować bo troche drogie sa ..

I czy aby napewno jest to wina zaworu ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy używańcach zawsze jakieś ryzyko jest , ale myślę że można zaryzykować, trzeba tylko umówić się ze sprzedającym mailowo, jak będzie wyglądała sprawa ewentualnych zwrotów :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu pod komputer wyskoczyl błąd "ZAWOR EGR ZBYT NISKIE SYGNAŁY "

A jak myślisz, o czym to świadczy ?

Jak by to było przerwa / zwarcie, to mogła by być jeszcze wiązka , tak to raczej tylko zawór.

Chyba że coś pokręciłeś z opisem błędu, jaki był konkretnie kod błędu ? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz potwierdzić na 100% bez wydawania kasy , to znajdź kogoś z silnikiem BKE,BPW albo BRB i zamień się z nim na próbę na EGR-y :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety odpada nie ma nikt w okolicy u mnie b7 same b6.. A mozesz mi powiedzie jaka geometria turbo jest u nas . Musze na wolnych obrotach ja smarować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozesz mi powiedzie jaka geometria turbo jest u nas . Musze na wolnych obrotach ja smarować ?

Zmienna geometria turbiny pracuje bez smarowania, chyba że na siłę sadze podciągniemy pod smarowidło :decayed:

Ale na pewno w większych ilościach potrafią ją skutecznie unieruchomić :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli nie trzeba .. Bo w b6 kolega zawsze po jeździe na 3-5minut zostawia włączę auto .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no zaraz, pytałeś o smarowanie geometrii, a teraz to Ci chyba chodzi o chłodzenie turbiny :decayed:

Po ostrej jeździe jak najbardziej wskazane jest żeby silnik sobie popracował na wolnych w celu wystudzenia turbulum :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...