sowiq Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Panowie, potrzebuję pomocy. Od jakiegoś czasu miałem wrażenie, że silnik na wolnych obrotach delikatnie wibrował. Dzisiaj przy rozgrzanym silniku, podczas odpalania, rozrusznik kręcił o wiele dłużej niż zawsze, ale auto odpaliło. Po kilkunastu kilometrach, przy ponownym odpaleniu ta sama sytuacja, tylko na desce zapaliła mi się ikonka Check Engine, bez żadnego komunikatu. Przeskanowałem błędy i dostałem taką listę: Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06H-907-115-CAB.clb Oznaczenie elementu: 8K1 907 115 D HW: 8K1 907 115 Komponent i/lub wersja: 1.8l R4/4V TF H07 0002 Kodowanie: 010C000C02070158 Kod serwisu: WSC 99999 1023 2097151 Zbiór danych ASAM: EV_ECM18TFS8K1907115D A01003 (AU48) ROD: EV_ECM18TFS8K1907115D.rod VCID: 2F6DF20176891559C75-807A 9 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 4698 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości U1113 00 [032] - - Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów 4699 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości U1113 00 [032] - - Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów 2670 - Czujnik położenia przepustnicy (G69) P0122 00 [096] - sygnał za niski Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów 2674 - Czujnik 2 kąta wychylenia przepustnicy (G188) P0222 00 [096] - sygnał za niski Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów 2697 - Czujnik ciśnienia paliwa (G247) P0190 00 [032] - usterka elektryczna w obwodzie Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów 2778 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego (G62) P0118 00 [096] - sygnał za wysoki Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów 4096 - Z1; czuj.położ.wałka rozrz.(G40)/czuj.położ.wału korb.(G28) P0016 00 [237] - Niepraw.przyporządkow. MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 124858 km Data: 2015.08.08 Czas: 14:28:10 2980 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 1) P2016 00 [032] - zwarcie z masą Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów 4187 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (G42) P0113 00 [032] - sygnał za wysoki Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Kody gotowości: 0000 0000 Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, skasowałem błędy, odpaliłem silnik ponownie (znów kręcił bardzo długo) i na liście pojawił się tylko jeden błąd: Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06H-907-115-CAB.clb Oznaczenie elementu: 8K1 907 115 D HW: 8K1 907 115 Komponent i/lub wersja: 1.8l R4/4V TF H07 0002 Kodowanie: 010C000C02070158 Kod serwisu: WSC 99999 1023 2097151 Zbiór danych ASAM: EV_ECM18TFS8K1907115D A01003 (AU48) ROD: EV_ECM18TFS8K1907115D.rod VCID: 2F6DF20176891559C75-807A Znaleziono 1 błąd: 4096 - Z1; czuj.położ.wałka rozrz.(G40)/czuj.położ.wału korb.(G28) P0016 00 [101] - Niepraw.przyporządkow. Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 124899 km Data: 2015.08.08 Czas: 17:30:20 Kody gotowości: 1110 0101 Gdzieś w internecie znalazłem, że mógł przeskoczyć pasek rozrządu... Jechać od razu do mechanika, czy spróbować coś ogarnąć samemu?
skotmen Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) pomyliłem post Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez skotmen
sowiq Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Napiszę dla potomnych o co chodziło. Niestety winowajcą był wadliwy napinacz łańcucha rozrządu, które Audi montowało do 1.8 TFSI. Zakres napinacza się skończył, a dodatkowo sam napinacz jeszcze przeskakiwał. Łańcuch przeskoczył o kilka oczek i przy którejś próbie odpalenia silnika szlag trafił zawory. Zabawa skończyła się wymianą kompletnego rozrządu (nowe napinacze mają inną budowę), planowaniem głowicy z wymianą zaworów oraz wymianą wariatora, który w tych silnikach podobno występuje w komplecie z całym wałkiem rozrządu (przynajmniej tak zakomunikował mi mechanik). Zabawa dosyć droga. Mój błąd, że po odczytaniu takiego błędu nie odstawiłem auta od razu do mechanika. Najbliższy wolny termin miał za kilka dni, więc postanowiłem jeszcze pojechać autem na zakupy. I pod sklepem już nie odpaliłem auta. Tak więc tak jak koledzy pisali w innych wątkach - w 1.8 TFSI (przynajmniej w tych starszych wersjach) przy przebiegu 120 tys. km należy bezwzględnie wymienić kompletny rozrząd. U mnie wszystko padło przy 125 tys. km.
maatuusz Opublikowano 3 Stycznia 2019 Opublikowano 3 Stycznia 2019 (edytowane) Cześć, Sorry za odkopanie tematu. Zatytułowany jest kodem błędu, z którym aktualnie się borykam, więc pomyślałem, że się podepnę nie tworząc nowego wątku. Kolega wyżej pisał na temat 2.0 TFSI, ja mam problem z 2.0 TDI CAGA. Ale do rzeczy.. Po wymianie rozrządu zauważyłem, że podczas żwawszego przyspieszania miga mi kontrolka świec żarowych. Przy przygazówce na postoju to samo. Przed wymianą rozrządu nic takiego nie miało miejsca. Dodam, że nie ma żadnego problemu z odpaleniem. Pali od strzała. Nie zamula, nie dusi się, nie kopci, idzie tak jak powinien. No to diagnostyka VCDS'em. Trochę błędów było w związku z odłączeniem aku, ale po skasowaniu jeden pojawia się non stop: Silnik: 4096 - Z1; czuj.położ.wałka rozrz.(G40)/czuj.położ.wału korb.(G28) P0016 00 [100] - Niepraw.przyporządkow. Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 18 Przebieg: 162013 km Data: 2019.01.03 Czas: 17:17:05 Prędkość obrotowa silnika: 2283.50 /min Unormowana wartość obciążenia: 55.7 % Prędkość pojazdu: 37 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C Temperatura powietrza zasysanego: 10 °C Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar Napięcie zacisku 30: 14.340 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Czy uszkodziłem G40 podczas wymiany rozrządu? Odłączyłem kostkę zaznaczoną na załączonym zdjęciu. Zakładam, że jest to właśnie kostka od G40. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Po odłączeniu silnik ma wyraźny problem z odpaleniem. Musi zakręcić kilka razy. Po ponownym podłączeniu kostki pali na dotyk. Moja szybka diagnoza - czujnik i wiązka są ok. Przestawiony rozrząd? Przy wymianie używałem blokad. Po dwóch obrotach wszystko było ok. Od czasu wymiany zrobiłem jakieś 60 km. Pasek napięty idealnie. Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją. Doradźcie proszę w jakim kierunku iść. Czeka mnie znowu cała zabawa ze sprawdzeniem znaków? Czy jeszcze coś może być nie tak z czujnikami? Co byście obstawili? Edytowane 3 Stycznia 2019 przez maatuusz
balbolek Opublikowano 5 Stycznia 2019 Opublikowano 5 Stycznia 2019 Mam dokladnie ten sam problem. U mnie kontrolka rowniez mrygnie od czasu do czasu przy gazowaniu. Powyzej 140km/h. Mysle ze problem lezy po stronie synchronizacji. Nie zdarzylem jeszcze tego obadać. 0 niepokojacych objawow oprocz migania spirali co staje sie irytujace ?
balbolek Opublikowano 5 Stycznia 2019 Opublikowano 5 Stycznia 2019 Ja jestem aktualnie po wymianie tego czujnika oraz wymiany jego wtyczki. Wiazka rowniez byla robiona. Czujnik jaki montowalem byl firmy Vemo wiec nie wiem czy nie przez niego bedzie wywalać blad. Pytanie czy na ori byla by roznica.
maatuusz Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 U mnie miga już od pierwszego biegu, a nawet na postoju. Jestem w trakcie ponownej zabawy z rozrządem. Nie wiem jak to możliwe, ale miałem przestawiony o niecały ząbek, dokładniej ok. połowę ząbka. Jak złożę dam znać, czy to było przyczyną.
balbolek Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Jak tam ? Ruszylo sie cos w temacie?
maatuusz Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Cześć, Przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz. Tak, okazuje się, że po ponownym ustawieniu rozrządu problem zniknął. Audi śmiga aż miło, świece żarowe nie migają, VCDS nie wywala żadnych błędów. Znalazłem też przyczynę przestawionego rozrządu. Okazało się, że moja blokada wału korbowego była delikatnie walnięta. 3 pierwsze ząbki pasowały niby idealnie, natomiast kolejne delikatnie się rozchodziły. Pożyczyłem drugą blokadę od kolegi i ta już pasowała idealnie.
balbolek Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Czy Jest jakas roznica po ustawieniu rozrzadu? Czy silnik i skrzynia zachowuje sie tak samo jak przedtem tylko ze kontrolka nie miga?
maatuusz Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Nie, żadnej różnicy nie wyłapałem. Z błędem silnik tak samo ładnie pracował jak bez. Ale tak jak pisałem gdzieś wyżej, u mnie przestawione było o jakieś pół ząbka.
balbolek Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 A kontrolka migala Ci rowniez gdy przykladowo przy 110km/h pusciles pedal gazu? W takim razie to bylo przyczyna.. no u mnie zbliZa sie wymiana roZrzadu wiec moZe i u mnie tkwi problem. Rowniez jesli sie z tym rozprawie dam znac w wątku info.
maatuusz Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Nie, nie. U mnie tylko przy dynamicznym przyspieszaniu. Powodzenia z rozrządem, trzymam kciuki żeby to było tylko to Warto też sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu jak już wszystko będziesz miał na wierzchu. ?
balbolek Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Jestem po wymianie rozrzadu faktycznie ktos ustawial „na flamaster” . Wszystko gra spirala sie nie swieci. Auto chodzi jak igielka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się