Błąd 17536 - spadek mocy

    51 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witajcie, problem mam jak w opisie:

    17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
    P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

    Objawia się to spadkiem mocy, auto ciągnie na pół gwizdka.

    W innych tematach doszukałem się, że przyczyną może być przepływka lub sonda (sondę zmieniłem na wiosnę, jak dotąd nie było problemów). Auto z profilu.

    Logi:

    LPG:

    http://vaglog.pl/log_228549.html

    http://vaglog.pl/log_228548.html

    PB:

    http://vaglog.pl/log_228550.html

    2+20 na pb już nie zdążyłem, bo padł mi komp po drodze. Nie sprawdziłem też czy po jeździe błąd się znów pojawił, ale raczej nie bo nie odczułem zamulenia.

    Co poradzicie?

    Zauważyłem, że chyba mam zaniżone wskazania przepływki, porównałem to z logami innego posiadacza BEX'a:

    http://a4-klub.pl/index.php?/topic/329358-18t-bex-q-analiza-logow/

    Czyżby przepływka walnięta?


    Pomoże ktoś??

    Edytowane przez maciejko111

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Żeby sprawdzić czy przepływka jest ok to trzeba zrobić logi na pb, robienie logów na lpg mija się z celem bo nie wiadomo jak jest wystrojone, zrób logi na pb po kasowniu błedów (nawet jak nic nie ma) kanały 002+033, 020+118, potem możesz zrobić na lpg kanały 002+033 dla sprawdzenia jak lpg jest ustawione.

    Edytowane przez ?ukasz13

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wedle życzenia:

    Pb:

    http://vaglog.pl/log_228836.html

    http://vaglog.pl/log_228835.html

    Lpg:

    http://vaglog.pl/log_228834.html

    Wspomniany błąd znowu odczytałem na kompie przed pomiarami, widać teraz się będzie ciągle pojawiał. Czy rzeczywiście najczęściej zwiastuje padniętą przepływkę czy może to być też coś innego?

    Sory ale dopiero zauważyłem w domu jak spokojnie wczytałem się w te logi, że coś komp mi się przyciął na pomiarach pb 2+33 i zgrało tylko do niecałych 5k, mimo że do odcinki zrobiłem. Czy wystarczy tyle? Bo nie chce mi się znów na ekspresówkę jechać kawałek, żeby poszaleć. Jak coś to dopiero jutro wieczorem poprawię loga.

    Edytowane przez maciejko111

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Myśle że Twój problem wynika z niedokonca dobrze ustawionej instalacji lpg, żeby potwierdzić skasuj błędy i pojezdzij jeden dzień tylko na pb, potem sprawdz błędy (ale nie kasuj nic) i zobacz jakie wartości są na kanale 032.

    Edytowane przez ?ukasz13

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dobra tak zrobię, przełączyłem już sobie auto na pb. Mając chwilę zrobiłem też logi nowe od razu:

    http://vaglog.pl/log_229329.html

    http://vaglog.pl/log_229330.html


    Chcialem jeszcze dopytac jakie powinny byc wzorcowe wskazania przeplywki dla bex'a np. przy 4k i 5k ??

    ----------------------------------

    Oto logi po dniu jeżdżenia tylko na Pb:

    http://vaglog.pl/log_229503.html

    http://vaglog.pl/log_229504.html

    Błąd 17536 się nie pojawił w tym czasie.

    Co o tym sądzicie?

    Edytowane przez maciejko111

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli jest tak jak pisałem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, podepnę się trochę pod temat. W tygodniu kupiłem BEXa z założoną już instalacją LPG. Problem podobny jak u kolegi, tzn. wywala check engine na zegarach, a w VAGu wychodzi błąd wskazany w pierwszym poście. Po skasowaniu zrobiłem jakieś 200 km i znowu to samo. Przy błędzie wydaje mi się, że samochód jest odczuwalnie słabszy, ale nie jest w trybie awaryjnym. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale skrzynia to multitronic. Chcę się tylko upewnić w tej chwili. Skasowałem błąd znowu i zobaczę za ile wróci na LPG. Potem pojeżdżę tylko na benzynie żeby zobaczyć czy i wtedy się pojawi. Jednak i tak dla świętego spokoju któregoś dnia zrobię logi, ale wolę dopytać, bo dotychczas robiłem tylko w dieslu. Jak rozumiem, mam zrobić logi dynamiczne bloków 002+033 oraz 020+118 (logując po dwa jednocześnie?) na benzynie, a potem 002+033 na gazie. Pytanie, w jakim dokładnie zakresie obrotów mam logować? Z góry dzięki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    3 bieg, 1500 do odcinki


    U mnie wychodzi na to, że błąd wywala tylko na lpg. Ale od dziś robię 3 dniowy test na pb, zobaczę czy coś się w tym czasie pokaże. A potem włączę lpg i zobaczymy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie będę już robił innego tematu, może ktoś spojrzy tutaj na moje logi.

    002+033 Pb: http://vaglog.pl/log_229916.html

    020+118 Pb: http://vaglog.pl/log_229915.html

    002+033 LPG: http://vaglog.pl/log_229914.html

    W końcu logi robiłem na 4 biegu. Przyzwyczajenie z robienia z diesla, tylko zapomniałem że tu trochę więcej obrotów jest, więc logowanie się kończyło przy ponad 180 km/h :x Na szczęście obwodnica długa i szeroka. Tak jak pisałem wcześniej, objawy jak u autora tematu. Dzisiaj błąd wyskoczył po około 100 km. Zatankuję jeszcze inny gaz, a potem pojeżdżę tylko na Pb i zobaczę jak to będzie. A między czasie pojadę też do gazownika na regulację instalacji. Ale może z tych logów ktoś widzi coś złego?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie będę już robił innego tematu, może ktoś spojrzy tutaj na moje logi.

    002+033 Pb: http://vaglog.pl/log_229916.html

    020+118 Pb: http://vaglog.pl/log_229915.html

    002+033 LPG: http://vaglog.pl/log_229914.html

    W końcu logi robiłem na 4 biegu. Przyzwyczajenie z robienia z diesla, tylko zapomniałem że tu trochę więcej obrotów jest, więc logowanie się kończyło przy ponad 180 km/h :x Na szczęście obwodnica długa i szeroka. Tak jak pisałem wcześniej, objawy jak u autora tematu. Dzisiaj błąd wyskoczył po około 100 km. Zatankuję jeszcze inny gaz, a potem pojeżdżę tylko na Pb i zobaczę jak to będzie. A między czasie pojadę też do gazownika na regulację instalacji. Ale może z tych logów ktoś widzi coś złego?

    Ło matko ale tam namieszane u Ciebie, kasowałeś błedy przed logami?(chodzi o skasowanie korekt sterownika).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przepraszam, ale nie jestem aż tak zaawansowany żeby odpowiedzieć na tak postawione pytanie :P Co rozumiemy przez kasowanie korekt sterownika? I jak bardzo powinienem się zaczynać martwić? :x

    Edytowane przez mrkreska

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To znaczy czy kasowałeś błedy przed logami? Drugie pytanie czy wymieniałeś ostatnio filtr paliwa? Pod koniec loga na lpg przełączył się na benzyne?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To co mogę ci powiedzieć po tym jak inni analizowali moje logi, to że przepływka nie pokazuje tego, co powinna. Jak było dobrze to przy 5k ja miałem 125 a przy 6k ok. 150 g/s. Duże też masz wskazania z sondy. Ale jak to zinterpretować to już nie wiem. Ja zamierzam pojeździć kilka dni na pb i potem ostatecznie zlogować auto, jak się potwierdzi, że błąd tylko od lpg wyskakuje, to jadę do gazownika na zrobienie nowej mapy.

    Kasowałeś błędy bezpośrednio przed logiem, nawet jeżeli ich nie było? Bo mi tak kazali, żeby komp sobie zresetował ustawienia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kasowałem. Jeżeli chodzi o LPG, to nie widziałem centralki, bo ja obsługiwałem komputer, a przyspieszał ktoś inny. Kierowca tylko powiedział mi, że przy 5 tysiącach obrotów ponoć na chwilę delikatnie odpuścił gaz. Filtra nie wymieniałem. Tak naprawdę świeżo kupiłem ten samochód i zrobiłem nim ze 400 kilometrów. Planowałem wymianę wszystkich filtrów razem z olejem, co wypada za kilka tysięcy kilometrów. Tak naprawdę nie mam pojęcia kiedy poprzedni właściciel wymieniał.

    Edytowane przez mrkreska

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli kasowałeś, to wychodzi że jest troche więcej tematów do ogarnięcia, przepływka za mało wskazuje od tego bym zaczął chyba, sprawdz dolot przed wymianą czy nie ma żadnych dziur na odcinku przepływomierz turbo, sonda wskazuje jakby go zalewało, a powinno być zupełnie odwrotnie przy zaniżającej przepływce :) jedyny plus że turbo dobrze ładuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak to jest jak się zaufa, bo znajomy znajomego i "o auto dba lepiej niż o dziewczynę" :P Fakt, lakier, zawieszenie i wnętrze zadbane, ale może całkiem nieświadomie zignorował to co pod maską :x Dobra, kupiło się, to trzeba ogarnąć. No to ustawiam swojego mechanika na najbliższy wolny termin i szukamy nieszczelności, a jak nie, to szukam przepływomierza. A co może być w takim razie przyczyną, że sonda wskazuje zalewanie, chociaż powinna odwrotnie? Pytam już tak na przyszłość ;) Chcę go ogarnąć na tip top. No chyba że na obecnym etapie to wróżenie z fusów, to rozumiem, że nie da się odpowiedzieć na moje pytanie.

    Pytanie dodatkowe, patrząc na te logi może być tak, że auto jest słabsze niż powinno, a przy tym więcej pali?

    No i jeszcze doprecyzuję, żeby wszystko było jasne i przejrzyste. Przed robieniem logów kasowałem błędy w 01 - Engine, bo wyskoczył błąd z tematu. Pełnego skanowania i kasowania wszelkich możliwych błędów nie robiłem.

    No i dzięki za zainteresowanie Łukasz13.

    Edytowane przez mrkreska

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak w tym momencie auto moze byc slabsze i wiecej palic, zacznij od sprawdzenia nieszczelnosci, ale mysle ze to nie w tym problem i skonczy sie na wymianie przeplywki, dobrze by bylo podpiac manometr i sprawdzic cisnienie na listwie paliwa.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeszcze raz dzięki. Wiem już w jakim kierunku ruszyć z tematem. Jak coś zrobię, odezwę się albo tutaj, albo żeby nie robić koledze już śmietnika w temacie, odezwę się na PW lub założę swój temat :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oto logi po kilku dniach jeżdżenia na pb, bez kasowania błędów. Błąd 17536 się w tym czasie nie pojawił, samochód się nie zamulał i nie było problemów:

    http://vaglog.pl/log_230320.html

    http://vaglog.pl/log_230321.html

    Sory, że drugi log nie doszedł do odcinki ale coś mi kompa przycięło, zacina mi się często vag w czasie logowania:/ ale jest praktycznie do 6000.

    Teraz zaczynam jeździć na lpg i zobaczymy jak będzie z błędem i spadkiem mocy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie mam u siebie podobny kłopot z tym ze nie odczuwam spadku mocy od ok tygodnia jeżdzę na pb 98 i check sie nie pojawił.. Po weekendzie przejadł sie na lpg i zobaczymy, chociaż jak sprawdzałem to mama lpg pokrywa sie mapa pb...a goście od gazu dodatkowo ustawili mi autokorekty mapy...

    Poza tym chcek zawsze mi wywaliło tylko przy wolnych obrotach....czy ktoś z was już miał coś takiego??

    Poza tym obie sady usunięte u dobrego chiptunera.....

    -------------------------------------------------------

    http://a4-klub.pl/index.php?/topic/330164-check-zbyt-uboga-mieszanka-pomocy/

    -------------------------------------------------------

    W tym poście opisuje mój problem......

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam ponownie.

    Po ostatnich rozważaniach poszedłem sprawdzić wówczas czy nie ma w dolocie jakichś nieszczelności. Nic nie było widać, ale padło pytanie o to, kiedy był wymieniany filtr powietrza. Zajrzałem do niego i był bardzo czysty, więc podejrzewam, że poprzedni właściciel wymienił go przy wymianie oleju. Sprawdzając to, odniosłem wrażenie, że metalowa opaska przy obudowie filtra jest jakby nie do końca dobrze dokręcona, bo leciutko się odkręciła. Dokręciłem dobrze, poruszałem jeszcze wtyczką przy przepływomierzu i tak jeździłem przez ponad tydzień. Dzisiaj znów była okazja wziąć kogoś za kierownicę i zrobienia logów, więc dla świętego spokoju, będąc już zdecydowanym na zakup przepływomierza, zrobiłem logi. Wyszły drastycznie inne niż ostatnio :P Tym razem, dla pewności jeszcze przed samym ruszeniem skasowałem błędy, a logi robiłem na 3 biegu. Wiadomo, multitronic, więc pedał w podłogę, ale tak, żeby kickdowna nie wcisnąć. Oto efekt:

    002 i 033: http://vaglog.pl/log_231146.html

    dla pewności zrobiłem raz jeszcze te grupy

    002 i 033: http://vaglog.pl/log_231145.html

    020 i 118: http://vaglog.pl/log_231148.html

    Wszystkie logi robione na benzynie. Co się zmieniło od ostatnich logów w eksploatacji auta? W zasadzie nic, poza tym, że zacząłem tankować gaz na shellu, a nie lokalnych stacyjkach, ale to raczej nie ma nic do rzeczy. Nic nie wymieniałem, nic nie ruszałem oprócz tego co napisałem wyżej. Nie mierzyłem jeszcze ciśnienia na listwie wtryskowej i postaram się to w tygodniu zrobić, ale coś może być z pompą, bo po dwóch dniach stania rano głośno buczy (benzyny jest ponad 1/4 baku).

    Tak z czystej ciekawości, nie wiedziałem jak zmierzyć przyspieszenie auta 0-100, więc postanowiłem sobie zlogować któryś blok, gdzie widoczna jest prędkość. Wyszło tak: http://vaglog.pl/log_231147.htmlWychodzi +/- 8.8s, przy czym wg logu chyba od 20km/h pedał nie był do końca wciśnięty (?). Nie mam pojęcia czy to dobrze, bo nigdy nie znalazłem danych technicznych dotyczących przyspieszenia z multitronicem... Ale to tak w ramach ciekawostki. Wiem na pewno, że pojadę też do jakiegoś bardziej ogarniętego gazownika (przy okazji mile widziane sugestie w mazowieckim), bo auto na gazie jest wyraźnie wolniejsze, a o wtryskach Valtek (a takie są zamontowane) w mocniejszych autach nie czytałem niczego dobrego. Dobrze, żeby ktoś kto się na tym zna rzucił okiem.

    No i ostatnie pytanie, czy obecne wartości przepływki kwalifikują ją do wymiany na już? Czy póki co tak jeździć?

    Dzięki z góry za odpowiedź.

    Edytowane przez mrkreska

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No jest dużo lepiej, do serii może troszku brakuje ale można tak jeżdzić spokojnie, zawsze przed wymianą czegokolwiek w 1.8t trzeba sprawdzić szczelność dolotu bo to podstawa jak widać. :), także można by było jeszcze raz sprawdzić dokładnie szczelność najlepiej kompresorem, jak nic nie wyjdzie to można powoli odkładać na przepływke, z pompą paliwa wychodzi że powinno być ok, więc chyba nie warto mierzyć ciśnienia, lepiej dołóż do lpg na wtryski czy reduktor jak słaby.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie od ostatniego mojego wpisu jezdzilem na benzynie.

    wczoraj pojezdzilem na lpg i dzis wywalilo mi ponownje ten sam blad...moze ktos cos podpowie

    17536- mieszanka zbyt uboga...

    ------------//////---------//////-------------///////-------//////-------

    Problem rozwiązany- zle wyregulowane inst.lpg

    :)

    Po regulacji u innego gościa check sie już pare dni nie zapalił a w dodatku eska przedtem jeździła jak auto...a teraz zap.i.e.r.d.a.....jak Eska

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    czyli lukasz jak zwykle mial racje :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W moim przypadku prawdopodobnie też, z tym że u mnie problem LPG jest bardziej złożony, bo okazało się, że moja instalacja to jest dobra do silnika 1.6, a nie do BEXa :x Dopiero jak wymienię wtryskiwacze, a przy złym wietrze też reduktor, to będzie można wyregulować sensownie instalację i liczyć, że check nie wróci :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W tygodniu chce sie przejechać do ty ciu-lmen-ów, którzy mi wcześniej lpg regulowali po zwrot kasy za źle wykonana usługę plus koszy paliwa za dziesięciokrotne przyjeżdżajcie do nich w celu poprawek - w sumie nieskutecznych...

    Brak mi słów bo ojcu w 3 autach robili, bratu, i znajomym- ich auta jeździły a u mnie cyrki....heh

    Ciekawe co mi powiedzą jak zażądam zwrotu kasy.....

    Edytowane przez PrzemoS4

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja się dzisiaj upewniłem, że to kwestia gazu. Chciałem wyjeździć do końca LPG żeby zobaczyć ile mi do butli wejdzie. Traf chciał, że wczoraj gaz skończył mi się w takim miejscu, że nie było gdzie zatankować, więc stwierdziłem, że sobie przejadę te kilkadziesiąt kilometrów na benzynie. Na pewno mu nie zaszkodzi. Dzisiaj rano pojechałem na stację, zatankowałem gaz. Zapłaciłem, wsiadam do auta, odpalam, a tu niespodzianka - check zgasł ;)

    Edytowane przez mrkreska

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam Panowie

    Po dłuższym okresie jeżdżenia na lpg zrobiłem znów logi, auto co jakiś czas zamulało, nie było to ciągłe zamulenie. Błąd 17536 oczywiście się znów pojawił.

    Zrobiłem logi bez kasowania błędów:

    Pb:

    http://vaglog.pl/log_232715.html

    http://vaglog.pl/log_232716.html

    Lpg:

    http://vaglog.pl/log_232717.html

    http://vaglog.pl/log_232718.html

    Czy upewnicie mnie, że mam jechać do gazownika?? Widzę, że logi na lpg wskazują zalewanie, bo korekty sondy na - sporo ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jedż do gazownika, tylko jesli nie zamierza stroić po korektach z vaga tylko po mapach, albo co gorsza poklika coś na postoju to szukaj od razu innego.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ok będę się umawiał na przyszły tydzień.

    Ale chciałem też zapytać z czystej ciekawości, bo lubię wiedzieć co dokładnie jest nie tak: bo błąd dotyczy ubogiej mieszanki a na pomiarach wychodzą korekty do - 10, więc jakby na lpg za bogata mieszanka, więc jakoś jedno mi nie pasuje do drugiego... Czy coś źle rozumuje? Bo na pb pomiary są blisko 0, więc prawidłowo. Może dla was to jest proste ale ja za bardzo w diagnostyce nie siedzę... Chciałbym też po prostu wiedzieć to mam powiedzieć gazownikowi, żeby dobrze mnie zrozumiał.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy