Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeciwmgielne i drogowe jednocześnie w lampach BOSCH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znalazłem takiego tematu, a drażniło mnie że polifty maja opcję świecenia jednoczesnie halogenami i "długimi".

Odrazu informuje że nie jestem autorem tego pomysłu, znalazłem go na AudiWorld (autor: Christian J. Long) i troszkę zmodyfikowałem.

Potrzebne będą:

-bezpieczniki 15 A

-15 cm przewodu 1,5mm

-2 piny żeńskie do gniazd bezpiecznika (duże lub małe)

-2 konektory męskie 4,8mm

-parę koszulek termokurczliwych

Zdjęc brak, robota na 40-60minut.

1. Na poczatek demontaż osłony przed kierowcą. Dwie śróbki 8 od kolan, dwie pod osłoną bezpieczników. Pamiętajcie o przewodzie lampki!

2. Demontaż skrzybki bezpieczników - 2 śruby 8 i wypinamy z zatrzasków.

3. U mnie przekaźnik odpowiedzialny za wyłączanie przeciwmgielnych był w 7 gnieździe przekaźników.

6acb47132ad7570f.gif

Czyli zgodnie z ilustracją ze źródła.

Na stronie źrółowej podane jest, że ktoś miał ten przekaźnik zamontowany na gnieździe nr. 10

W każdym razie, u mnie był to przekaźnik 384

4. Wyciągamy go i sprawdzamy czy przewciwmgielne się uruchamiają.

5. Jeśli to prawidłowy przekaźnik to teraz przygotowujemy nasze zastepstwo,.

Przewód 15 cm dzielimy na połowę i do każdej połowy przyczepiamy z jednej strony konektory męskie, a z drugiej piny żeńskie.

6. Szukamy wolnego miejsca w skrzynce bezpieczników, odciągamy blokadę, czyli ten fioletowy elemnt plastikowy. Trzeba drobnym śubokrętem odciągac zaczepy/blokady i ten fioletowy element się wysuwa na bok o 3-4mm. Tutaj pisze o pinach na małe bezpieczniki. Jeśli ktoś chce robić gniazdo na duze, wystarczy wysunąc blokadke u dołu skrzynki, jest to prostsze rozwiązanie.

7. Szukamy wolnego gniazda bezpieczników i wsuwamy piny w wolne gniazdo i zatrzaskujemy blokadkę.

8. Konektory wsuwamy w gniazdo przekaźnika, jak pokazano na rysunku:

762611b47fcf85f4.gif

9. Do nowego gniazda bezpieczników wkładamy bezpiecznik 15A

10. TEST: włączamy przeciwmgielne i drogowe. Powinno wszystko działać.

11. Układamy przewody w skrzynce bezpieczników, zabezpieczamy opaską zaciskową, zamykamy skrzynkę. Skręcamy wszystko - skrzynkę bezpieczników i osłonę na nogi.

12. Radzę zapisać sobie gdzieś, że akurat ten bezpiecznik odpowiada za to.

Odnośnie pytań o legalnośc itd. Temat by mnie wogóle nie ruszył, gdybym w polifcie kolegi nie zobaczył że tak ma seria.

Można zrobić jak autor oryginału, czyli bezpiecznik na kablu, ale w pobliskim sklepie, nie mieli na stanie tego elementu.

źródło obrazów i patentu.: AudiWorld:Prevent Fog Lights from Cutting Out when Using Brights

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...