Daniel Winiarczyk Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Witam wszystkich 2tyg. zostałem posiadaczem wspaniałego Audi A4 w wersji B7 a że były wakacje trochę nim pojedziłem nad morze w góry i wszystko było ok, wróciłem z urlopu i do pracy mam mały odcinek drogi więc samochód zagrzał się i po 30 min jazdy koniec. Wczoraj wracając z pracy zaczeły obroty z biegu jałowego z 800 wskakwiać na 900 i tak się utrzymywały, samochód przestał mieć kopa ( zmiennie ) raz miał raz nie. Dzisiaj rano po odbaleniu wszystko było ok po przejechaniu i rozgrzaniu silnika problem z obrotami znowu wystąpił, wskoczyły na 900 np. stojac na światłach. Generalnie miałem kilka krótkich odcinków do przejechania i po pewnym czasie zaczeła migać kontrolka DPF, bardzo przestraszyłem się tym faktem i odrazu edukacja w internecie. Wyczytałem że jest zapchany filtr DPF i że trzeba przez 10min - 15 min na obrotach 3000 jechać nieustannie - tak też uczyniłem i wszystko wróciło do normy, samochod jeździ sprawnie, ma moc, obroty są ok jednak kontrolka dalej miga. Co w takiej sytuacji mogę zrobić ? Dzięki wielkie za pomoc
piotrsob1 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 (edytowane) Pierwsze co bym sprawdził przy takich objawach, to czujnik temperatury cieczy chłodzącej Podepnij auto pod kompa w poszukiwaniu błędów . Sprecyzuj typ silnika, bo BLB nie były wyposażane w DPF , a także co dokładnie miga na blacie, bo w B7 raczej nie ma kontrolki DPF-a, problem z nim jest sygnalizowany odpowiednim piktogramem na FIS-ie O takim jak na pierwszym zdjęciu w tym artykule : http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/ekspoatacja-auta-z-filtrem-dpf-mniej-kosztow-ale-wiecej-problemow/jxjzl Edytowane 22 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
Daniel Winiarczyk Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Pierwsze co bym sprawdził przy takich objawach, to czujnik temperatury cieczy chłodzącej Podepnij auto pod kompa w poszukiwaniu błędów . Sprecyzuj typ silnika, bo BLB nie były wyposażane w DPF , a także co dokładnie miga na blacie, bo w B7 raczej nie ma kontrolki DPF-a, problem z nim jest sygnalizowany odpowiednim piktogramem na FIS-ie O takim jak na pierwszym zdjęciu w tym artykule : http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/ekspoatacja-auta-z-filtrem-dpf-mniej-kosztow-ale-wiecej-problemow/jxjzl Faktycznie moze zle wpisalem nr. silnika ( nie bylem pewny ) tak miga mi kontrolka jak na zdjeciu w tym artykule.
piotrsob1 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Podwyższone obroty silnika raz na jakiś czas, jak już wcześniej napisałem, mogą świadczyć o awarii czujnika temperatury. Bez prawidłowej jej wartości proces wypalania DPF-a się nie uruchomi i mamy klops gotowy Podłącz motorówkę pod kompa , nie zdziwię się jak znajdziesz tam błąd przerwy/zwarcia czujnika G62
Daniel Winiarczyk Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Podwyższone obroty silnika raz na jakiś czas, jak już wcześniej napisałem, mogą świadczyć o awarii czujnika temperatury. Bez prawidłowej jej wartości proces wypalania DPF-a się nie uruchomi i mamy klops gotowy Podłącz motorówkę pod kompa , nie zdziwię się jak znajdziesz tam błąd przerwy/zwarcia czujnika G62 hehehe motorówkę - ladnie powiedziane. Dzieki!! podjade do mechanika zeby sprawdzil i dam znac Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się