Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BFB - 2 nurtujące błędy.


xamarx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , od 2 miesięcy jestem posiadaczem w/w autka , zaraz po kupnie wymieniłem wszystkie płyny + filtry włącznie z filtrem paliwa

Zaraz po zakupie (jeszcze przed wymianami) wyskoczył mi check engine z tymi oto błędami.

16891 - Regulacja biegu jałowego obroty powyżej wartości wymaganej

17544 regulacja długookresowa paliwa , bieg jałowy , rząd cylindrów 1 - mieszanka za uboga

Używam zwykłego skanera "dominator" który jest w stanie tylko te błędy odczytać i je skasować co też uczyniłem :) , jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów błędy wyskakują.

Dzwoniłem do gościa który mi auto sprzedał , twierdzi że na paliwie 98 błędy mu nie wyskakiwały... ja zalałem 95 (Orlen).

Sprawdzałem organoleptycznie gumowe przewody , nic nie znalazłem.

Ktoś ma jakies sugestie ? podpowiedzi ?

dodam że przeszukiwałem forum jednak nie znalazłem tematu w którym była by mowa o tych 2 błędach wyskakujących jednocześnie.

Edytowane przez xamarx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem węże od intercoolera , nie czułem pęknięć , trzeba by pewnie to zrobić bardziej skrupulatnie i je powyciągać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskaj samostartem okolice kolektora ssacego na biegu jałowym. Jak zatrzesie silnikiem to masz nieszczelnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje , na pewno wezmę to pod uwagę i spróbuje.

może jeszcze jakieś sugestie ? , jutro bede miał dzień wolny to sobie poprzeglądam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek odmy ten pod kolektorem do sprawdzenia.

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koloboro , a pytanko mam bo koło kolektora to powietrze dmucha a nie wciąga , gdybym spryskał samostartem to na pewno by coś silnik szarpnęło ?

radko123

a odnośnie tego zaworka odmy to rozchodzi się o to ? (zakreślone na czerwono)

abcd32d224c5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jalowym przepustnica jest minimalnie uchylona i panuje tam podcisnienie. Mówię o odcinku od glowicy do przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. W trójniku gumowym pod kolektorem ssącym. ==> Tak wygląda.

j5ljqaxf.jpg

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek rozumiem że to jest ten zaworek ? 035 103 245 G

Wogóle można go kupić w jakimś niezależnym sklepie z częściami ? szukam i nic..

znalazłem coś takiego : http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[art]=bed00

czy będzie pasować ?

Edytowane przez xamarx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....035 103 245 G ...tak to ten ale kupuj w aso a koszt oryginału to 42zł

miałem u siebie takie błędy i winny był własnie ten zaworek

Edytowane przez radko123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten zaworek jest na końcu tego przewodu który zaznaczyłem zieloną szczałka ?

733acf745527.jpg

jeżeli się myle może ktoś mnie poinstruować . zaworek kupiłem w aso w vw wrocław 56zł.

779d0bbef405.jpg

3dba47331bf1.jpg

Edytowane przez xamarx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci nie pomogę ale czekam na relacje mam nadzieję że u mnie bd to samo pozdrawiam i czekam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na końcu tego co zaznaczyłeś na pierwszym zdjęciu.

Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli autko Ci kuleje trochę na wolnych, nie trzyma obrotów to nie wymieniaj jeszcze nic tylko ściśnij ten wężyk i auto powinno zacząć od razu pracować prawidłowo. Jeśli tak się stanie to wiadomo że zaworek jest na bank do wymiany
Chyba że to kwestia tylko błędów w kompie a praca jest ok

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawowy , autko pracuje dobrze , tylko błędy mi wyskakują co kilkadziesiąt km..

i jak te błędy wyskakuja wydaje mi się że auto wchodzi w tryb awaryjny... jak tylko je skasuje wszystko wraca do normy.

Edytowane przez xamarx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam zamiennik bo tak się trafiło i już ponad rok śmiga bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wydaje mi się że to nie jest przyczyna tego stanu rzeczy. On jak jest uszkodzony to auto wariuje na wolnych obrotach, czasami zawieszają się obroty np. na 1000obr po czym samoczynnie spadną do prawidłowych. Oczywiście nie mówię że na 100% bo czasami może to faktycznie to.

Z drugiej strony wyjęcie to 10min roboty więc możesz wyjąc dla własnego spokoju. Wyjmij i zobacz powinien puszczać tylko w jedna stronę powietrze i nie może w nim nic latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że to może być zupełnie coś innego , ale sprawdzić warto bo roboty nie dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...