Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Geometria po swapie na quattro


bongod

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam taką akcję że jak patrzę na prawe tylne koło to wydaje mi się bardziej pochylone niż lewe tylne. Po geometrii tak to wygląda b6f0546f53122adac5cf65c74ec332a3.jpg. Tak ma być a mi się wzrok zepsół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył masz w normie, lewe tylne bardziej leży niż prawe, choć różnica nieduża i mieszcząca się w normie.

Z kolei przód obustronnie leży w negatywie, i to już poza normą. To może być wina np. luzów na wahaczach. Zmieniałeś przedni zawias czy nic nie ruszane?

Także ten tył jest w normie, ale jakby się chciało osobie ustawiającej geometrię ustawiłaby kąty lepiej niż są. Tak samo ze zbieżnością tyłu.

Kontroluj boki opon czy nie zużywają się szybciej niż powinny. U mnie przy niewiele większym rozjeździe na zbieżności tyłu jedna tylna opona szybciej traciła bieżnik na zewnętrznym brzegu. Po korekcie problem ustąpił. Co ciekawe - na hunterze wychodziło wszystko na granicy normy, a różnica jednak nie była bez wpływu na bieżnik.

Przy tym negatywie co masz z przodu kontroluj również wewnętrzne brzegi opon przednich.

Wydruk chyba z Huntera, więc w miarę dokładny pomiar - ciekawe jakby wyszedł gdybyś wyjechał ze stanowiska pomiarowego i wjechał ponownie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na korekcie jutro wkleje :)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne kątów z przodu nie ruszyli, bo przy powyższych danych nie idzie tego skorygować. Co innego jakby jedno koło szło w negatyw, zaś drugie albo pozytyw albo miało jeszcze trochę zapasu. Wtedy dałoby radę sankami skorygować - choć to raczej i tak byłoby to leczenie skutków a nie przyczyny.

Jak byłeś na Hunterze mogłeś zagadać do diagnosty żeby sprawdził Ci odległość miedzy osiami na lewej i prawej stronie. To istotne przy quattro.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio ustawili na 1ba teraz ustawione na 1be :). dacebe895c96d28835cc77d73c19de9a.jpg. To mogą być różne odległości od osi po obu stronach? Nie znosił by?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cuda jakieś... pewnie inaczej najechałeś, bo całkowicie inne KP z przodu wyszły co nie jest fizycznie możliwe...

Generalnie dużo lepiej, choć patrząc po poprzednim pomiarze (tutaj to, że robiony był na 1BA przy KP nie ma w sumie znaczenia) dziwny pomiar.

Założę się, że jest to wynikiem minimalnych luzów na wahaczach i jakbyś inaczej najechał na stanowisko pomiarowe to mogłyby być inne wyniki w PK.

Jeżeli nie ruszali zbieżności z przodu to zgadzałoby się - kąty poszły w mniejszy negatyw i zobacz jak zbieżność sumaryczna wyszła.

Wg mnie jest dobrze.

PS. co do odległości - poruszyłem ten temat gdyż miałeś dokładane q, a więc sprawdzić można czy tam wszystko pomontowali tak jak należy. Jakby było krzywo to ciągnąłby w którąś stronę mimo poprawnej geometrii.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny wózek ruszyli więc i przód musieli. Ważne że teraz git :) luzów brak

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał,gdzie byłeś na ustawieniach,w Warszawie?

Ostatnio słyszałem że większość zakładów nie potrafi prawidłowo ustawić zbieżności w quattro :-/

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motoricus na hynka. Ciężko mi powiedzieć czy potrafią bo ja się nie znam. Wózkiem regulowane więc może jakieś pojęcie mają :). Nie mogę polecić obiektywnie bo tam znajomych mam :D.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny wózek ruszyli więc i przód musieli. Ważne że teraz git :) luzów brak

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Luzów brak - ale gumy mogą poddawać się.

Generalnie teraz masz ok.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które wahacze najbardziej odpowiadają za skosy?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie wszystkie - górne i dolne. Popatrz na schemat układu zawieszenia B6 i pomyśl jak np. długość górnych wahaczy wpłynęłaby na kąt pochylenia koła... gdybyśmy teoretycznie wydłużyli górne wahacze koło uciekałoby w pozytyw i analogicznie przy krótszych wahaczach górnych szło by w negatyw.

To jest oczywiście teoretyczne rozważanie, bo długości wahaczy nie zmienisz. Jednak jak są wybite tuleje gumowe lub sworznie to nawet 1-2mm róznicy powoduje sporą różnicę w KP koła.

Na dolnych wahaczach masz to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem że w zwmiennikach są trochę inne długości :)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zdarzyć się, a im gorszy jakościowo zamiennik tym pewnie szanse większe... stąd dziwi mnie pogląd osób, które np. zmieniły kompletne zawieszenie z przodu (lub tym bardziej częściowo niektóre wahacze) i nie pojechały na kontrolę zbieżności, a w internetach obwieszczają światu, że nie ma takiej potrzeby... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fakt też mnie to dziwi :).

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...