Stefnsk Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Witam Jestem nowy wiec prosze sie nie czepiac jesli nie tu napisalem temat. Samochod A4 B6 s-line Stalo sie to ze jak jechalem to mi pekla opona, bylo to przy szkole wiec zabralem samochod na podnosnik i okazalo sie ze wszystkie 4 opony sa mocno zjechane od strony wewnetrznej ( widac nittki ). Felgi 19cali szerokosc 8,5 opony 235/35-19 Facet od ktorego kupilem samochod powiedzial ze obnizyl audi jeszcze bardziej niz jest oryginalnie nwm (zmienial sprezyny) nwm ile dokladnie, ale opony sa rowno z blotnikiem. Nauczyciel powiedzial ze to wina za duzych felg i nie ma sensu na nich jezdzic bo bedzie to samo po jakis 10-20 tys km opony do wymiany. Kola stoja nie rowno i stad takie zuzycie. Mozliwe ze po zamianie sprezyn na stare bedzie troche lepiej. Zauwazyl rowniez ze z tylu jest mozliwosc zmiany kata kolo stykania sie z asfaltem, ale zato z przodu nie ma.( prosze wytlumaczcie mi jak to sie fachowa nazywa) Ja sie pytam co mi doradzacie, co powinienem zrobic aby zostawic te felgi 19 cali, widzialem ze sporo ludzi jezdzi na takich. please help me
david. Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Sprawdz zbierznosc, duzo ludzi zmienia zawieszenie i twierdzi ze nie trzeba tego robic.
Stefnsk Opublikowano 2 Września 2015 Autor Opublikowano 2 Września 2015 (edytowane) zbieznosc jest ok chodzi o to ze kola sa jakby przechylone do srodka i z tylu jest jak to zrobic ale z przodu juz nie ma wyczytalem ze jak auto jest mocno obnizone ( w moim przypadku -35mm) to jest wiekszy ciezar na wewnetrzne krawedzie czyli tak jak to umnie wygladalo. Co mozna zrobic z przodu zeby wyregulowac kat pochylenia kola, Tak jak pisalem z tylu jest taka mozliwosc ale z przodu tego nie widac, czy ktos ma jakis sposob na to ? Czy zostaje tylko wymiana sprezyn na oryginalne s-line -20mm? czego wolalbym uniknac. Edytowane 2 Września 2015 przez Stefnsk
Jarek882 Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 zawsze jak obniżysz auto zrobi Ci sie negatyw i będzie jadło opony od wewnątrz. Teraz jak chcesz mieć normalne zużycie bieżnika musisz wymienić sprężyny i kto wie czy nie amortyzatory jak były wymieniane.
Stefnsk Opublikowano 3 Września 2015 Autor Opublikowano 3 Września 2015 zawsze jak obniżysz auto zrobi Ci sie negatyw i będzie jadło opony od wewnątrz. Teraz jak chcesz mieć normalne zużycie bieżnika musisz wymienić sprężyny i kto wie czy nie amortyzatory jak były wymieniane. Czy orientujesz sie moze po czym poznac czy amorki do wymiany ? Czy jesli na kontroli wykazalo ze amortyzatory sa ok, to raczej nie trzeba wymieniac ?
Jarek882 Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 Rozbujaj samochód góra dół i jeśli będzie bardzo nim bujać parę razy dół góra to do wymiany. Można też wizualnie spojrzeć czy nie mają wycieków. Wysłane z mojej Sony Xperia z2 za pomocą Tapatalk.
azure Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 Tu nie chodzi o to czy amory są sprawne czy też niesprawne. Tu problem leży w tym, że masz zbyt duży negatyw, czyli kąty pochylenia kół są na sporych minusach. W sumie przy wielowahaczu obniżenie zawieszenia nie powinno powodować nadmiernego negatywu - ale pod tym kątem nigdy nie rozpatrywałem wielowahacza z Audi. Konstrukcja jest taka, że teoretycznie niezależnie od wysokości zawieszenia kąt pochylenia koła nie powinien się istotnie zmieniać. Jedź na konkretną geometrię zawieszenia, na której oprócz samej zbieżności osi przedniej i tylnej diagnosta sprawdzi pozostałe parametry, w tym kąt pochylenia każdego koła oddzielnie. Z tyłu KP jest regulowany, z przodu nie jest.
Stefnsk Opublikowano 11 Września 2015 Autor Opublikowano 11 Września 2015 Audi podczas jazdy wogule nie buja, trzyma sie bardzo dobrze zakretow nawet przy 120 w zakret prawie 90% W szkole mam maszyne do ustawiania zbieznosci , sprawdza ona rowniez katy pochylenia kol, Dzis po zmianie na nowe opony zauwazylem duzo roznice ze kola z tylu jak i zprzodu maja roznice (wysokosci) we wnece pomiedzy blotnik a opona, poza tym kazda opona byla inaczej zdarta, chodzi mi o to ze w roznych procentach. Jak bende mial mozliwosc w nastepnym tygodniu to sprawdze dokladnie geometrie. Wczesniej nie widzialem tej roznicy i jak nie trzymalem kierownicy podczas jazdy audi jechalo prosto, dlatego sadzilem ze zbieznosc jest ok. Postaram sie wszystko wyjasnic. Witam Sprawdzilem auto na kontroli geometrii, zdjecia zrobione przed pracami. Z tylu zrobilem camber choc byl z tym problem poniewaz wszystko jest zerdzewiale praktycznie sie sypie i sruba wogule nie chcial sie obracac trzeba bylu uzywac klucza pneumatycznego i jakos sie naciognelo, nauczyciel powiedzial ze swieci sie zielone wiec jest ok. Ale zbieznosc jest zla na lewy kole i prubowalem ustawic to jak krece w lewo to kreska stopnie sie zblizaja do prawidlowej wartosci (12 z 24 ) po czym zatrzymuja sie na 24 i spowrotem kreska sie odsuwa w ta sama strone i nie dam rady ustawic bo czy bym dokrecal czy luzowal srube to nie chce sie ustawic na prawidlowej wartosci (12) Pytanie co ma zrobic potrzeba wymienic tylko ta gume wcisnac nowa, czy cale ramie, jak to sie wogule nazywa? Przod jest to bardzie skomplikowane poniewaz nie ma jak ustawic cambera, nauczyciel powiedzial ze moze sie poprawic po ustawieniu zbieznosci ale watpi raczej ze bedzie dobrze, najlepiej by bylo znalesc krotsze ramie wtedy by sie poprawilo, jak widac na zdjeciu jest calkiem spory odchyl. Pytanie moje czy ktos ma pomysl jak to wyrownac , jak z tymi ramionami ktos wie o co mi chodzi, gdzie to kupie, Auto stalo cala zime na podworku i wszystkie sruby sa zerdzewiale i wogule sie nie chaca obkrecac ( oczywiscie po odreceniu nakretek) gumy te wygladaj na mocno zurzyte. Jak sie nazywaja te wachacze co sie nimi ustawia zbieznosc trzeba wymieniac je cale czy mozna tylko te gumy co w nich siedza ? Jesli tak to jak to sie mniej wiecej robi, Uzywa sie prasy podobnie jak przy zmianie lozysk? Sorry za litanie ale jest to dlamnie wazne i stram sie zebyscie zrozumieli o co mi chodzi. Dodalem zdjecie jak auto jest obnizone zauwazylem ze tyl jest bardziej niz przod. I tylne kola sa jakby przesuniete do tylnej strony blotnika ( jest roznica przestrzeni pomiedzy kolem a blotnikiem) Jesli uwazacie ze jedynym wyjscie do prawidlowych ustawien cambera z przodu jest tylko wymiana na stare sprezyny ( chociaz wolalbym tego uniknac) prosze o odpowiedz ,teraz Audi mi sie duzo bardziej podoba, Dodam jeszcze ze przed wstawieniem auta na kontrole, nauczyciel sprawdzal wachacze ciagajac za kola i mowil ze nie ma luzow, jest wporzadku. Prosze o rady
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się