Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zawór gaszenia silnika 1.4 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio w moim bolidzie (akurat VW polo ale że ten sam slinik co A2 to się podpinam pod audi :)) zaświecił się check engine,

tak więc nie wiele myśląc sprawdziłem go - komputer mówi o błędzie zaworu gaszenia silnika. Rozebrałem dolot, klapkę wyczyściłem,

założyłem jeszcze raz i dalej nie działa. Sprawdziłem przewody - po odpięciu pojawia się inny błąd więc to na pewno ta część.
I teraz moje pytanie - czy ktoś z Was rozbierał ten zawór? Jako typowy krakus szukam sposobu na tańszą naprawę bo

do mojego silnika wg intercarsu ta klapka kosztuje 1200 zł.

Opublikowano

Sprawdź na początek czy przewód podcisnienia nie jest dziurawy i sama gruszka czy nie puszcza bokiem powietrza. Niech ktoś ci poodpala i zgasi kilka razy auto to sobie poobserwujesz jak pracuje zawór, czy pracuje w pełnym zakresie, czy sie nie zacina.

Opublikowano

Na to patrzyłem, na 5-6 prób zadziałał 2 razy tylko przy gaszeniu i tylko raz "przymknął" się na wolnych obrotach

Opublikowano

Tam nie ma filozofii, jest podciśnienie w zaworze, nigdzie nie ucieka, klapa gaszaca i mechanizm czysty to musi wszystko działać.

Opublikowano

czyli rozbieram :) bo to w takim razie coś ze sterowaniem, albo sprężynka która go cofa ?

Opublikowano

Patrząc od początku sprawdź weżyki od pompy Vacum do zaworu sterującego N18 i od zaworu do gruszki podciśnieniowej oraz samą gruszke. Może jeszcze byc uszkodzony/zużyty/zabrudzony zawór sterujący. Jeśli węże będą całe, gruszka szczelna a klapa gaszaca czysta to zmień zawór n18.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...